Gå til innhold

Homeopati.

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har bestilt noen midler for bruk ved forkjølelse på apoteket, og lurer på om noen har noen erfaringer med bruk at homeopatimidler, uten å gå gjennom homeopat.

Stoffet heter Antimonim tartaricum.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får disse runde sukkerpillene og gode råd gjennom en homeopat (har en i familien).

Du får kjøpt et sånt leksikon for homeopatiske midler (på engelsk) som er til stor nytte.

Det er tydeligvis viktig å ikke ta på disse pillene. Hell dem over i en skje eller noe når du skal ta dem.

De fleste midlene hjelper mot flere ting og det kommer også litt an på personen som skal ta midlene. Man kan også forvente at plagen man prøver å kurere blir verre den første tiden. Kroppen kvitter seg med det som gjør at vi er plaget.

Fordelen er at det er ganske ufarlig om man skulle ta feil middel.

Jeg har ikke så mye peiling på de forskjellige midlene (det er mange!!!) og ringer bare homeopaten for å få råd, så noe videre vet jeg desverre ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også et annet spørsmål.

Har funnet et middel som hjelper mot kvalme under svangerskapet.

"cocculus indicus".

Det står i boka vi har at det hjelper mot kvalme, spesielt under svangerskap.

Noen erfaringer???

:D :D

Skrevet

Eneste jeg vet om homopati og virkning er mot kolikk smerter. Jeg hadde en baby med kolikk smerter, og da hjalp det virkelig med homopatiske medisiner, men da gikk jeg jo også til homopaten...

Etter som jeg har forstått så ser homopaten på menneskets helhet i veldig stor grad? Hvis en person kommer inn med rygglidelser, så kan det hende at vedkommende får behandlig for noe helt annet, og VIPS så er alle plager borte....

Ja, jeg innrømmer det: jeg har ikke så mye peiling, men jeg har en homopat bok her da... kanskje jeg skal slå opp og se om jeg finner medisinen du spurte etter... kanskje kan jeg være til HJELP i stedet for å spore av tråden din..... :oops:

Skrevet

Kan anbefale dere boka "homeopati for kvinner"

Jeg fikk den via bokklubben energica.

www.energica.no

Skrevet

Merethe : Jeg har tidligere brukt Cocculus mot kvalme (riktignok ikke under svangerskap) og den har fungert tilfredsstillende : )

Men det som er cluet med homeopati er at disse midlene virker veldig individuelt fra person til person. Det som er bra for meg, er ikke nødvendigvis bra for meg osv. Det legges vekt på persontyper, sinnelag, oppførsel, kreativitet, osv. ved diagnostisering og medikamentell behandling.

Som flere nevner her, er det en helhetlig behandling og kan virke på flere "onder" / symptomer samtidig hvis nøye utredning :-)

Har et oppslagsverk laget av homeopat Morten Christensen (RIP) og den er utrolig behjelpelig :) Låner nevnte verk av min kjære naturmedisin.-orienterte bestemor. Har også en tante som er homeopat , og det er utrolig kjekt :)

Er det noe jeg skulle slått opp på for deg, er det bare å sende meg en PM. Men regner med at du har nødvendig info fra før :D

Så morro å se at det er flere som bruker homeopatiske midler :-)

Klem,

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har veldig tro på homeopati, og har et ønske å bruke dette oftere i stede for vanlige legemidler.

Det er jo ikke farlig å prøve ut homeopati, så det er jo verd et forsøk.

Fikk også anbefalt å ta arnika en stund før fødselen og en stund etter, fordi dette skal hjelpe til å hele og få sår til å gro fortere.

Så jeg synes det virkelig er interessant!!! :D

• 5 år senere...
Gjest Ditta
Skrevet
<span style='color:darkred'>Jeg har veldig tro på homeopati, og har et ønske å bruke dette oftere i stede for vanlige legemidler.

Det er jo ikke farlig å prøve ut homeopati, så det er jo verd et forsøk.

Fikk også anbefalt å ta arnika en stund før fødselen og en stund etter, fordi dette skal hjelpe til å hele og få sår til å gro fortere.

Så jeg synes det virkelig er interessant!!!</span> :D

Vil på det sterkeste anbefale deg å fortsette med medisin som din fastlege anbefaler. Til forskjell fra homeopater prøver han faktisk å behandle den faktiske sykdommen.

At det ikke er farlig å prøve ut er korrekt dog, fordi prinsippet bak homeopatisk medisin er:

Behandle likt med likt. Men siden medisinene som forårsaker samme symptomer har sterke bivirkner (som f.eks død) blir den blannet ut til preparetet ikke inneholder noenting bortsett fra sukkerpiller eller destillert vann.

Utvanningen blir faktisk påstått å gjøre preparatet sterkere...

Moderne homeopater (les, de som forstår at når utvanningen er større en det faktisk antall atomer i preparater) påstår at virkningen er pga at vanner "husker" medisinen den ble blannet ut it. Ie. magi.

For å ta den litt langt. En passende homeopatisk medisin mot dårlig mage ville vært å ta en dråpe kloakk, hive den i et basseng med vann og riste godt, så ta en dråpe vann fra dette bassenget og hive i et nytt basseng. Gjenta dette endel ganger. Drypp så en dråpe fra det siste bassenge på sukkertabletter og selg for gode penger.

Dette er i beste fall overtro, i verste fall reinspikka svindel.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Har bestilt noen midler for bruk ved forkjølelse på apoteket, og lurer på om noen har noen erfaringer med bruk at homeopatimidler, uten å gå gjennom homeopat.

Stoffet heter Antimonim tartaricum.

Hei. Jeg har brukt mye homeopatmidler hjemme, og blitt så begeistret for dem at jeg har begynt å studere homeopati. Du kan selvsagt bruke medisiner selv, men har du et problem som kommer igjen og igjen, bør du oppsøke en erfaren, dyktig homeopat for hjelp. Det som er viktig når du bruker medisiner på deg selv, er at du holder deg til lave styrker, f.eks D 12 og D 30, og at du ikke holder på med en medisin for lenge om gangen. Skaff deg en bok som du kan slå opp i, så lærer du etterhvert. Jo mer jeg lærer om homøopati, jo mer respekt har jeg fått for midlene.

Antimonium tartaricum er et middel som hovedsaklig påvirker slimhinnene i bronkiene og lungene. Karakteristisk er en stor slimansamling i brystet som pasienten ikke klarer å hoste opp. kaldsvette og søvnighet ledsager tilstanden. Pasienten er ofte irritabel og ønsker å være alene. Vil gjerne ha syrlige matvarer, spesielt epler.

Husk at det finnes mange midler mot forkjølelse, og at alle midlene har sitt eget karakteristiske symptombilde. Utfordringen blir å finne det som passer best mulig på deg. Lykke til.

• 3 måneder senere...
Gjest Studere homeopati
Skrevet

Hei

Jeg har også brukt homepoati mye (går fast til en, føler det er tryggest med tanke på at det er mange middel og de klarer forhåpentligvis å finne det riktige middelet bedre enn meg.. ) Vi har oppnådd gode resultater med dette - og jeg vurderer derfor selv å studere homeopati. Kan jeg spørre hvor du studerer Anna *? Er du fornøyd med skolen?

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Homeopater påstår at de bare skal ha et atom fra virkestoffet i sin medisin. Men for å få dette til er ikke en gang alle verdens hav nok vann for å vanne ut virkestoffet nok. Ikke en gang alle atomene i hele verdensrommet klarer den likningen. De skal i teorien vanne ut 1:10 opphøyd i 30. Altså en tiendel av 1000000000000000000000000000000. Men placeboeffekt kan gjøre mye det.

Gjest Gjest
Skrevet

Medisinen i seg selv har jo egentlig ingen virkning, men hvis du tror nok på det til å få en placebo effekt så er det sikkert verdt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...