Gå til innhold

Hvordan finner du de billigste flyreisene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg akkurat prøvet finne ut hvordan vi skal arrangere sommerens tur "hjemover". Jeg og samboeren bor i Oslo, men ingen av oss er herifra, ikke heller kommer vi fra samme sted. Hver jul, påske og sommer flyr vi mellom disse stedene, vi ønsker ju treffe familie og venner når for en gangs skyld har muliheten. I sommer virker det bli en rundtur med 3 forskjellige flyselskaper. Det er så uoversiktlig å finne fram i nettet!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Tre uavhengige turer mener du?

Om du skal ha tre uavhengige, så er det bare å bestille hver for seg der du finner billigst.

Eller mener du å starte i oslo og fly innom to (eller var det tre) forskjellige steder før du returnerer tilbake til Oslo?

Isåfall tror jeg du burde ringe flyselskapene og høre med dem om de kan legge opp flyreisene for deg, rind forskjellige og få forskjellige priser.

Skrevet
Tre uavhengige turer mener du?

Om du skal ha tre uavhengige, så er det bare å bestille hver for seg der du finner billigst.

Ja, akkurat sånn. Det går greit når du først har funnet all informasjonen, men mener at jeg bruker veldig mye tid på finne den informasjonen. Jer føler meg alltid usikker om jeg har husket å tenke på alt. Har jeg virkeligen funnet den billigste? Blir det helt urimelig reisetid? Jeg vil alltid kjøpe enveis turer, og hele veien på en billett. Vill ikke bytte reiseleverandør på en mellomlanding, hva om den første flyen er forskinket, og vi mister resten av turen? Min familie bor ikke i Norge, så det blir mellomlanding og mangen nok muligheter.

Skrevet

Eller du kan prøve denne siden. Den finner en del bra priser.

Gjest gjest1
Skrevet
Ja, akkurat sånn. Det går greit når du først har funnet all informasjonen, men mener at jeg bruker veldig mye tid på finne den informasjonen. Jer føler meg alltid usikker om jeg har husket å tenke på alt. Har jeg virkeligen funnet den billigste? Blir det helt urimelig reisetid? Jeg vil alltid kjøpe enveis turer, og hele veien på en billett. Vill ikke bytte reiseleverandør på en mellomlanding, hva om den første flyen er forskinket, og vi mister resten av turen? Min familie bor ikke i Norge, så det blir mellomlanding og mangen nok muligheter.

Hvis du vil kjøpe enveis billett så tror jeg nok du må ringe et selskap, har hittil ikke funnet ut hvordan det er å fly f.eks. oslo-københavn-amsterdam-oslo (for å bli noen dager på hvert sted), og bestille det via internett, da de fleste internettsider bare har fra/til meny. Hvis du finner ut av det, si fra :D

Skjønner godt at du gjerne vil bestille alt fra samme sted i samme slengen, om noe skulle skje.

Når det er på billigste, det beste jeg kan anbefale deg der er å sjekke så mange steder du kan, for å se hvem som er billigst. Ikke vær god og gå på bare et selskap/en internettside, søk gjerne gjennom alle du kan tenke deg!

Mellomlanding, spørs litt på hvor stor flyplass, men et minimum på en time skal gå greit.

Skrevet
Eller du kan prøve denne siden. Den finner en del bra priser.

Takk for tipset! Jeg fant det jeg hadde kommet frem til på egen hånd, så jeg er vel ikke så verst på leken :klappe: . Desverre er nok ikke våre familieturer på tilbud...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dette kommer nok vel seint. Regner med at du har vært på dine 3 turer. Ellers har jo Widerøe rundreisebilletter. Du betaler en sum og kan reise hvor og når du vil i Norge innefor et bestemt tidsrom. Kanskje noe å tenke på til neste år. Hvis Widerøe går dit du skal da. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...