Gjest Donna Skrevet 20. desember 2002 #1 Skrevet 20. desember 2002 Huff ...er så lat for tiden - ordentlig tiltaksløs :-? Årstiden kanskje ? Eller for at det er mye stress og mas på jobben?....... Uanset så er jeg inne i en periode hvor jeg utsetter og utsetter og utsetter ting i det uendelige til det nesten er for sent .......orker ikke å gjøre de.......ting flyter og jeg lar det meste seile sin egen sjø ......skulle egentlig pakket nå ...men sitter istedenfor på nettet og skriver dette innleget. Skulle ryddet også så det var presentabelt her om husverten går inn mens jeg er borte........vasket opp burde jeg også ...lufte bikkja........vanne blomster så de ikke tørker inn ......men jeg orker ikke ........ sukk ...........bruker ikke å være slik..........det er fryktelig irriterende :x Noen som kjenner seg igjen og har råd å komme med ? Skal egentlig reise hjem i julen ...men for øyeblikket har jeg ikke lyst til det en gang ... orker ikke tanken på å stå opp i morgen pakke alt rotet inn i bilen og så kjøre og kjøre ..vil bare være her og være lat .....sove....gjøre det jeg vil som er minst mulig ..... :-? Huff ........ Lille meg 2
Gjest Lea Skrevet 20. desember 2002 #2 Skrevet 20. desember 2002 JA! Jeg kjenner meg igjen.. Har vært sånn siden september og skjønner ikke hvorfor. Tror at det er en kombinasjon mellom årstid og jobbsituasjon, men er ikke sikker. Får ikke unna husvask, klesvask eller matlaging før jeg MÅ! Finnes ikke kreativ. Er ofte sur, sint og sutrete om kveldene. Håper at julen og fridagene hjelper litt...
Gjest Donna Skrevet 20. desember 2002 #3 Skrevet 20. desember 2002 jaaaa jeg håper det hjelper å ha fri ....orker ikke å ha det slik ....finnes det noe man kan ta montro? Noe som gir litt energi og en dytt i ræva slik at man kommer seg i gang igjen ? sukk ....burde egentlig vaske opp jeg da ......men .............ja... Lille Meg 2
Gjest Lea Skrevet 20. desember 2002 #4 Skrevet 20. desember 2002 Glem oppvasken. Jeg chatter i stedet jeg.. mye bedre for humøret!
Gjest Donna Skrevet 20. desember 2002 #5 Skrevet 20. desember 2002 hehe det er kanskje det ....uansett er det deprimerende å vaske opp ...men vet at om jeg ikke gjør det nå så må jeg gjøre det i morgen før jeg reiser ...og det blir for mye mas ......*ler*......men triveligere å chatte ja! huff ...og så har jeg fått vondt i hodet også ....hm....må være alt maset og stresset tror jeg ... :-?
Annie Skrevet 21. desember 2002 #6 Skrevet 21. desember 2002 Akkurat som jeg har det det jo! Orker ingenting før jeg MÅ, og nå MÅ jeg! ...snart... Skal bare kikke litt på sidene til KG, ta en røyk, og enda en røyk, og se litt på TV og etter det må jeg jo slappe av litt, før jeg KANSKJE setter på oppvaskmaskinen og vaskemaskinen, Og rydder litt her så det blir plass til julepynten. Men først må jeg slappe av litt... SUKK!
Gjest sola Skrevet 21. desember 2002 #7 Skrevet 21. desember 2002 kjenner følelsen ja ... dette året her har jeg ikke hatt den følelsen av å være kjempesliten og ikk gidde noen ting men høsten 2000 og 2001 var en sann plage.. man vet man må men orker bare ikke tanken på å gjøre alt det man må... slitsomt. det er nok høsten og mørketiden som gjør at mange av oss søler oss ganske utafor. min vidunderkur bla som følger: få i seg nok av vitaminer og tran :D ikke sov mer enn 8 timer om natta ( desto mer man sover desto trøttere blir man ) tren, gå turer vær i aktivitet :D vær sosial- kom deg ut med venner selv om man ikke orker :D ta solarium da får du tilskudd av noe av det lyset man mister i mørketida og det gjør godt for kropp oig sjel :D dette har virkelig hjulpet meg, og denne høsten har så og si hvert problemfri :D lykke til :D sola
suzie Skrevet 21. desember 2002 #8 Skrevet 21. desember 2002 Huff... kjenner meg igjen jeg også... har hatt en travel høst, og nå på slutten har ting roet seg litt, men jeg har roet meg alt for mye, og ikke gjort en brøkdel av alt det jeg hadde tenkt og få gjort.... Er bare glad det er ferie så slipper jeg i alle fall å ha så dårlig samvittighet for alt det jeg ikke gjør.... nå kan jeg sløve rundt med et lettere sinn Håper energien kommer tilbake over nyttår for da trenger jeg den! suzie
Gjest Donna Skrevet 21. desember 2002 #9 Skrevet 21. desember 2002 Godt jeg ikke er alene ! Har ikke hatt en så slitsom høst og vinter før - så det er nok der det ligger. man går på akord med seg selv - og da kommer man vel til et punkt hvor det bare stopper opp. Det er bare så synd at det skal skje i julestria..... 8 timer .....lenge siden jeg fikk så mye ......så det er neppe fare for å sove får lenge..*ler*...tror jeg vør prøve på få mine 8 jeg isteden for 6-7 timer.....kanskje det hadde hjulpet ...... Og nå MÅ jeg virkelig gjøre noe altså ! *ler*... Lille meg2
moonmood Skrevet 26. desember 2002 #10 Skrevet 26. desember 2002 Hei! Jeg kjenner igjen fenomenet her, og det kan godt hende det er mørketidsplager / vinterdepresjon. Løsningen kan være lysterapi for dere i 1-2 uker hver dag i en time! Prøv! disse lyslampene er geniale! :D Du kan sitte og lese eller gjøre noe annet samtidig som lampen gir deg en god dose lys, og hos mange så hjelper denne lille "kuren" mørketiden ut! Andre må ta den hele vinteren! Lampen koster nok ca 4000 kr eller noe, vet ikke. Men, for å være frisk, hvem betaler vel ikke det? :D
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2002 #11 Skrevet 26. desember 2002 Er ikke så rart om man blir tiltaksøls om vinteren syns jeg, mørkt og kaldt og guffent vær...det kan jo hvem som helst bli lat av. Men trening hjelper faktisk! Ihvertfall på meg..etter en runde på SATS føler jeg meg frisk og opplagt og full av energi, det er en herlig følelse det! Men det er jo ikke alltid like lett å komme igang med treningen, må nesten bare hoppe i det
Gjest Lea Skrevet 26. desember 2002 #12 Skrevet 26. desember 2002 Jeg er fortsatt slapp og sløv jeg... men noen lampe til 4000 blir det nok ikke! Trening får jeg nok av synes jeg. Går tur en time om dagen og rekker faktisk ikke mer. Men vi skal jo på ferie snart da.. det kommer til å hjelpe betraktelig!! Så det blir nok et par sol-timer får den tid. Solarium hjelper godt, hvis man har tid og penger. Vanligvis hjelper det å finne på små ting.. gjøre ting man liker. Men i år har jeg ikke hatt overskudd til hobbyene mine. Ikke har jeg hatt tid heller. Men jeg merker at det lysner: Først jul med mye fri, så kommer ferien vår, siden er det jo både påske, pinse og nesten VÅR!!! Gleder meg til å gå ut uten jakke og skjerf jeg! Barbeint med gress mellom tærne og kjenne solen som varmer!! Det er ikke mange månedene igjen!
Gjest Tristessa Skrevet 27. desember 2002 #13 Skrevet 27. desember 2002 Jeg kjenner meg veldig godt igjen jeg og. I ferier pleier jeg å være helt zombie, vanligvis fordi kroppen min tar igjen den hvilen den ikke fikk da det sto på som verst med skole o.l. Merkelig nok sitter jeg våken nå på en fridag, og store viseren på klokken har fortsatt ikke begynt å bevege seg inn på urskivens andre halvdel. Kjempestolt! Heldigvis går slike slapp-kick i faser, sist jeg hadde det skikkelig var i sommer, da jeg la meg klokken tre/fire om natten og sov til langt på dag. En normal døgnrytme harmye å si, for det er ikke mange skoler eller arbeidsgivere som aksepterer at noen kommer trekkende i ett-to tiden på formiddagen! *ler* Lykke til, Lille Meg. Du skal de at det ordner seg ganske snart. Hvis ikke, bør du nok sjekke om du har lavt stoffskifte, jernmangel eller f.eks depresjon. Better safe than sorry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå