Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har jobbet innen hotellbransjen siden sommer 2001 (først som stuepike og de fire siste årene som resespsjonist). Fulltid om sommeren (stort sett medio mai - september, minus ferie) og deltid resten av året.

Hvordan beregnes ansenitet når en ikke jobber fulltid? Pluss at en har en veldig ujevn stillingsprosent siden jeg ofte har ligget på over 100% i sommermånedene mens det resten av året varierer fra alt mellom 10-70% avhengig av hvor mye jeg har hatt å gjøre på skolen.

Jeg gikk opp i lønn i høst (gikk fra begynnerlønn til neste hakk på stigen - 2.års ansenitet), men det var vel mest fordi sjefen ville gi meg mer i lønn pga av ansavar, ikke fordi de hadde regnet på anseniteten min.

Nå har jeg begynt å jobbe på et nytt hotel og lurer på om jeg nå begynner på begynnerlønn igjen eller om jeg får dra anseniteten med meg videre.

Noen som vet hvordan ansenitet beregnes for deltidsstillinger? Vil jo gjerne ha de ekstra kronene i timen, men om jeg egentlig ikke har krav på det så vil jeg ikke begynne å mase om det til den nye sjefen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mått få en oversikt over antall timer jeg har jobbet totalt i tiden jeg har vært ansatt i deltid og så har det blitt delt på antall timer som er fulltidsstilling i mnd og da får du antall mnd i 100% stilling.

Dette var komunalt.

Kontakt lønningskontoret, de har oversikten + at forbundet ditt vet helt sikkert hvordan det gjøres.

Skrevet

Jeg har ikke "fått med meg" ansenitet fra et hotell til et annet.

Ang deltidsstillinger aner jeg ikke, har alltid jobbet 100%.

Blir så fryktelig nysgjerrig når andre har samme jobb som meg! :sjenert: Kanskje vi er i samme kjede?

Gjest gjest1
Skrevet
Blir så fryktelig nysgjerrig når andre har samme jobb som meg!  :sjenert: Kanskje vi er i samme kjede?

Kanskje det? Jeg jobber på et Choice hotel :)

Skrevet
Kanskje det? Jeg jobber på et Choice hotel  :) 

Hihi, jeg og!

Sender deg en pm.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk ansenitet fra all tidligere jobbing innen restaurant, hotell og bar (noe som for min del betydde en jobb jeg hadde som pizzakokk for ti år siden, all jobbing etter det telte ikke, selv om nesten alle jobbene har vært kundeservice, det er hotell/restaurant som teller). Trodde dette var standard? Skal hvertfall være det hvis man er organisert (noe jeg anbefaler på det sterkeste når man er i den bransjen, mye tull og snusk til tider). HRAF er jo i LO og man får en del goder gjennom LOfavør, litt forsikringer etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...