Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å gå til innkjøp av laptop, men er ganske grønn på data. Tenkte det skulle være en overaskelse til mannen, så litt dumt å spørre han om råd.

Aner ikke hva jeg trenger og hva jeg skal se etter.

Bruksområder blir i hovedsak mail/surfing, litt filmer kanskje og vanlig word. Ingen spilling.

Er litt "redd" for å spørre i butikkene, de svarer vel ut i fra hvor mye provisjon de får på forskjellige produkter. (Fordommer mot selgere? Jeg??) :sjenert:

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisnivå? Hm.

Ikke dyrere en nødvendig, men jeg aner ikke hva prisene ligger på.. :klø:

Skrevet

Tenker du 10 eller 20 tusen? Litt greit å vite, så er det lettere å finne en god i den prisklassen du vil.

Skrevet

Det viktigste er nok, dersom du skal tenke litt fremover i tid, er at maskinen har nok av hovedminne og et bra grafikkort. Selv om ikke maskinen skal brukes som spillmaskin, så vil blant annet operativsystemer som Windows Vista (eller Vienna for den del) kreve ganske mye ressurser av maskinen når det gjelder fysisk minne. Prosessorkraft er faktisk mindre viktig siden de fleste operativsystemer faktisk ikke klarer å utnytte prossesorkraften på en PC fullt ut. Skal du kjøpe en ny PC, så bør du sørge for at den MINST har 1 GB med internminne. Dersom grafikkortet ikke har dedikert minne, så bør du nok sørge for at hovedminnet er enda større.

Skrevet

Takk for svar!

Forstod ikke så mye av det siste, men skal notere. :)

Skrevet

PC World hadde en test av bærbare i 10 000-kronersklassen i dette nummeret, du finner den på denne siden.

Når det er sagt kan du få mange maskiner til 6000-7000, til ditt behov vil nok det være mer enn nok også. Spørsmålet er vel som nevnt om du vil kjøre Vista på den.

Som vanlig anbefaler jeg en Mac, men det er jo selvsagt en annen diskusjon. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...