Gjest Lovegeckos Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Ok, så jeg har ett lite problem Jeg spiser en frokostblanding som inneholder linfrø.... Nå er det sånn at jeg promper plutselig så mye, og det lukter døden... Noen med erfaringer eller råd?
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Jeg brukte linfrø på müslien før, men opplevde aldri dødlige fjerter. Er du sikker på det er linfrøene som forårsaker giftgassen? I så fall er eneste rådet mitt: bytt frokostblanding.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 I uken før mensen kommer, pleier mange kvinner å ha oppblåst mage og at det dessverre lukter vondt (de promper mye) i alt fra 10 dager før til helt fram til mensen...
Gjest Lovegeckos Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg brukte linfrø på müslien før, men opplevde aldri dødlige fjerter. Er du sikker på det er linfrøene som forårsaker giftgassen? I så fall er eneste rådet mitt: bytt frokostblanding. ← Nei, jeg er slett ikke sikker..... Det er bare det eneste jeg klarer å tenke er anderledes med kostholdet mitt.... Frokostblandingen mener jeg..
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Linfrø hjelper på å gi regelmessig avføring, så det burde jo nesten ha motsatt effekt. Typiske matvarer som skaper gass er løk, belgfrukter (bønner o.l), asparges, kål, rosenkål og blomkål. Særlig løk og kål kan gi dødlige promper.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Hvis du nylig har gjort store forandringer i kostholdet med hensyn til mengden av fiber osv du får i deg, kan du i en overgangsfase oppleve ting som oppblåst mage, diare eller forstoppelse. Det er ikke dermed sagt at noe er i veien.
mee mee Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 I uken før mensen kommer, pleier mange kvinner å ha oppblåst mage og at det dessverre lukter vondt (de promper mye) i alt fra 10 dager før til helt fram til mensen... ← skriver under på denne
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 Det er ganske vanlig å få luftproblemer når man begynner å spise linfrø og annet fiber. Det pleier imidlertid å gå over etterhvert! Så spis i vei du, jeg er ganske sikker på at det ordner seg etter noen dager!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå