Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg ender alltid opp med å spise det samme fyllet til bakt potet (stort sett urtesmør eller bare rømme). Nå er tiden inne for litt mer avveksling, tror jeg. Har dere noen oppskrifter å dele? Gjerne noen med kesam, for det har jeg i kjøleskapet, men også alle andre.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Du kan jo blande i med litt pepper og hvitløk og majones, det er godt!
Gjest Lea Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Vi varierer mellom: Kjøttsaus og ost (evt. med tacokjøtt og ost) Skinke i strimler, ost og masse mais. Urte-/hvitløksmør (gjerne med mais her også)
Arkana Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 * en gryterett (f.eks. chili con carne eller vanlig kjøttsaus) * tacokrydret kjøttdeig med revet ost, løk, mais, salsa og rømme * stekt bacon og revet ost * soppstuing * kremost blandet med litt crème fraîche eller rømme, most blåmuggost og hakkede urter * kremost blandet med pesto * yoghurt naturell blandet med hakkede urter, finhakket chili og revet limeskall * hermetisk tunfisk blandet med majones, mais og evt revet ost * salsa og rømme * reker Du kan selvsagt bruke kesam istedet for rømme, majones, yoghurt o.l. hvis du ønsker det.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Vi hadde eggesalat til bakt potet i går, og det var godt og proteinrikt or oss veggiser: Hardkok egg, hakk i biter, bland med litt majones og salt, et voila! ferdig.
Annie Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Vi hadde stekte baconbiter, mais, rømme og meierismør i går. Det var veldig godt.
Rioja Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Jeg serverer ofte bakt potet når jeg har venninner på besøk. Da serverer jeg tilbehør i små skåler, så hver enkelt kan ta det en har lyst på. Eks. kokt skinke, purre, sopp, mais, ost, kryddersmør, crem fresh/kesam etc.
Gjest Fruktfat Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 sambo blander tunfisk, majones og mais, med grovkvernet pepper på toppen. NAM!
salsera Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 Jeg bruker mye kesam og tilsetter urter og hvitløk for å få smak. Press f.eks. en fedd hvitløk, finhakk gressløk, persille, karse (hva du liker) og smak til med salt og pepper. Du kan godt bruke urtesalt. Ellers er jeg glad i litt paprikapulver. Finhakket vårløk, rødløk eller annen løk smaker også bra. Kanskje kan du prøve å tilsette pesto? Har også planer om å prøve med soltørket tomat, men så langt har jeg ikke gjort det.
Phantasy Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 Jeg pleier å bruke stekt løk, bacon og champignon, og tar mais og hvitløkssmør/kryddersmør på toppen. KNALL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå