Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som ikke har krangla rævva av seg? I så fall vil jeg gjerne høre historien din...

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente_81
Skrevet

Jeg har vært på attføring i 3 år ca.

Ble til at jeg gikk et år på interiør, noe som jeg ikke var helt sikker på pga jobbmulighetene etterpå. Men siden vi ikke fant noe annet måtte jeg hoppe på. Ville egentlig ta kontorfag med bedrifts engelsk, men da var det ingen som hadde det kurset.

Gikk 6 mnd uten å få jobb, så hoppet på studie igjen. Da fant jeg kontorfag som jeg ville,..............

OG I DAG FIKK JEG 100% STILLING!

Jippi..... Er sååååååååå glad og fikk en lønn som jeg aldri hadde forventet!

Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer!

Jeg har utdannelse og arbeidserfaring. Jobb også. Og er over 26. Men blir syk av jobben (alle jeg har hatt og alle jeg har sjans om å få nå).

Gjest Jente_81
Skrevet

Huff, jeg har ogå hatt det sånn som deg.... Nå håper jeg bare at jeg klarer denne jobben uten å bli syk!

Lykke til hvis du skal starte på attføring,,,

Gjest Gjest nå...
Skrevet

Hei!

Jeg er på attføring og studerer til å bli revisor, har ikke hatt noe problemer med Aetat, bortsett fra et par "oppesen" folk på Aetat, men de har ikke hatt noe med min sak å gjøre så det var greit.

Det er viktig å sette seg inn i lover og regler selv fordi det er flere som jobber der som regelrett gir feil informasjon om saker og ting.

Mitt råd er å stå på ditt, ikke la de "drive" deg til noe du ikke har lyst til, tenker da på arbeidstrening og utdanning du ikke har interesse for.

Lykke til!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Litt på siden, men er det "fritt valg" når man er på attføring mtp. studie? Eller ser man litt på hva personen er egnet til? Saken er den at på min arbeidsplass har vi i flere år tatt inn folk som har gått på attføring på hospitering. De har IT-utdanning fra Næringsakademiet og alle, uten unntak, har vist seg å være komplett ubrukelige. De kunne sikkert fungert bra i andre stillinger, men det er lite av IT-utdanningen som har sunket inn. Hadde det ikke vært bedre å "styrt" folk inn på en utdanning som hadde gjort at de hadde fått en jobb de hadde fungert i?

Skrevet

Jeg vet om ei som studerte til sykepleier, hadde to barn og er nå i 100% jobb som sykepleier og trives kjempegodt. :) Hun fikk god hjelp fra aetat til å finne et yrke hun er perfekt til.

Skrevet

Etter en yrkesskade gikk jeg over på attføring for noen år siden. Hele opplevelsen med Aetat var faktisk en drøm. Ingen problemer av noe slag for å være helt ærlig, men tror det var en stor fordel at jeg aboslutt har orden i mine papirer. Hver gang de kontaktet meg, så kunne jeg sende de rette papirene eller finne frem til de rette svarene uten å måtte lete :)

Gikk mine 3 år på høyskole og fikk faktisk ekstrajobb allerede etter 2 året, og når jeg var ferdig utdannet, fikk jeg fast jobb på samme sted. Har i ettertid tatt flere videreutdanninger, og vil absolutt si at jeg i dag har en akseptabel lønn.

Er ovrlykkelig at hele prosessen fra min skade og til jeg var ferdig med Aetat gikk såpass smertefritt som den har gjort. Har blitt møtt med både respekt og helpsomhet fra både Aetat og trygdekontor.

Vi kan vel si at dette er en skikkelig solskinnshistorie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...