Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg lurer på om dette er sant, da jeg er veldig godtroende (med litt tålmodighet kan du få meg til å tro på både julenissen og det faktum at tommelen krymper hvis du sutter på den) En kamerat fortalte om hvordan bli kvitt hodepine. For øyenbrynene er den første kroppsdelen du får (altså uthevingen ved brynene, ikke hårene) når du er et foster, og siden det er den eldste kroppsdelen, kan du massere dem slik at hele kroppen slapper av og hodepinen forsvinner. Som sagt er det første gang jeg har hørt om et slikt fenomen, og jeg er litt skeptisk. Har ikke hodepine heller, så jeg kan ikke teste. Noen som kan bekrefte/avkrefte, uten å være bedrevitere som sier "Dette kan jeg aldri tro er sant!"
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 (endret) Jeg avkrefter herved påstanden. Jeg har vært plaget av migrene og vanlige hodepiner, og massering av øyebryn hjelper nok ikke. Det finnes dessuten mange forskjellige hodepiner, så har mange ulike årsaker: stress, sykdom, spenninger i musklaturen, giftstoffer i kroppen, dehydrering, overanstrengelser etc. Å tro at å massere øyebrynene skal virke ved alle tilfeller er å være godtroende, ja. Edit: og hva i all verden mener han med at det er den eldste kroppsdelen? Endret 29. juni 2006 av Spinone
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Trist det. Enda tristere at du må påpeke at jeg er godtroende når jeg allerede har sagt jeg er det
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg avkrefter herved påstanden. Jeg har vært plaget av migrene og vanlige hodepiner, og massering av øyebryn hjelper nok ikke. Det finnes dessuten mange forskjellige hodepiner, så har mange ulike årsaker: stress, sykdom, spenninger i musklaturen, giftstoffer i kroppen, dehydrering, overanstrengelser etc. Å tro at å massere øyebrynene skal virke ved alle tilfeller er å være godtroende, ja. Edit: og hva i all verden mener han med at det er den eldste kroppsdelen? ← At det er den første som utvikler seg på fosteret.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Trist det. Enda tristere at du må påpeke at jeg er godtroende når jeg allerede har sagt jeg er det ← Det var ikke ment som et spark til deg, men til kompisen din. Dessuten var du ikke godtroende i dette tilfellet, siden du stilte deg skeptisk til påstanden. Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan øyenbryn kan være det første som utvikler seg på fosteret? Det må da nødvendigvis ha en skalle å utvikle øyebrynet fra? Eller svever øyenbrynene i løse luften? :klø:
Gjest Catwoman Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Litt avhengig av hva slags hodepine det er - men å massere rundt tinnngene og panneområdet har faktisk hjulpet meg litt når jeg har hodepine. Uansett så trekkes hendene min automatisk opp dit for å massere når jeg har hodepine, som en refleks - uten at jeg vet hvorfor, det faller seg bare naturlig.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Hehe sånn ja ;D sikkert det første som kommer etter skallen, ellers er han bare ute og kjøre helt.. Han kom forresten med denne gåten også: Alt i verden kunne ikke leve uten dette og det er roten til vår viten Navn Jeg blir forvirra av det mennesket
Klips Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Jeg masserer ofte øyenbrynene hvis jeg har hodepine. Mulig jeg har hørt en gang for lenge siden at det skulle hjelpe. Er ikke helt sikker på om det gjør det, men det er i hvert fall ofte veldig ømt akkurat der hvis jeg har hodepine, og det kjennes som det letter pittelitt i hodet i hvert fall. Men jeg foretrekker paracet
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har veldig sjelden hodepine, men når jeg har det, så trykker/masserer jeg innerst ved øyebrynene. Dette helper hvertfall for de hodepinene jeg har.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har veldig sjelden hodepine, men når jeg har det, så trykker/masserer jeg innerst ved øyebrynene. Dette helper hvertfall for de hodepinene jeg har. ← At det kan hjelpe for noen typer, er nok godt mulig. Men hodepiner har så ulike årsaker, at øyenbrynsmassasje ikke kan være en vidunderkur for alle. Selv har jeg større nytte av å massere langs selve øyeeplet/globelinjen på øyelokket når jeg har den type hodepine.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 Da fikk denne tråden en ny vending, da jeg plutselig tenkte på tråden "Opptegnede øyenbryn". Kjipt for dem :D
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #12 Skrevet 29. juni 2006 Alt i verden kunne ikke leve uten dette og det er roten til vår viten Navn ← Noen som vet svaret på dette da? Hater gåter jeg ikke finner ut av......
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #13 Skrevet 29. juni 2006 svaret er NAVN Fordi alt har et navn, ellers kan du ikke forklare blablabla, jeg skjønner den oppi hodet mitt men den er for dyp til å forklare. Men hvis du tenker etter hadde du ikke visst hva gaffel var hvis ikke den hette gaffel, eller noe som helst annet.
Søtpotita Skrevet 29. juni 2006 #14 Skrevet 29. juni 2006 Eg syns det ofte hjelp å trykka litt inni augekroken, på det der ømme punktet. Og også på dei to kulane bak i hovudet.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #15 Skrevet 29. juni 2006 svaret er NAVN Fordi alt har et navn, ellers kan du ikke forklare blablabla, jeg skjønner den oppi hodet mitt men den er for dyp til å forklare. Men hvis du tenker etter hadde du ikke visst hva gaffel var hvis ikke den hette gaffel, eller noe som helst annet. ← At det går ann... hehe......skylder på et lett anfall av solstikk, jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå