Lemming Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Pleier dere å rengjøre dobørsten deres? Hva gjør dere for å rengjøre dobørsten deres? Heller kokende vann over den? Hvor ofte rengjør dere den? Hver gang den har vært i bruk? *nyskjerrig*
Malama Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har domesos oppi "beholderen" dens. Utover det rengjør jeg den ikke. Skyller av den med rent vann (i/fra toalettet) etter hver bruk, men når jeg synes den trenger videre rengjøring så bytter jeg den ut. For jeg kjøper sånne rimlige for 5 eller ti kroner, på ikea. Så når den er oppbrukt, så får jeg ny. Men den varer en stund.
punktom Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Jeg bruker den til oppvasken. To fluer i en smekk!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg bruker den til oppvasken. To fluer i en smekk! ← Ha ha ha. Veldig morsomt...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Æsj...skikkelig ekkelt er det. Vi kjøper en ny en gang i måneden.
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Setter den i klor i beholderen og lar den stå slik en stund.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 29. juni 2006 #9 Skrevet 29. juni 2006 Ha ha ha. Veldig morsomt... ← Jeg lo, faktisk høyt.
Vela Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Jeg vasker den ikke noe mer enn at den skylles i vann. bytter den heller ut litt ofte.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #11 Skrevet 29. juni 2006 Jeg lo, faktisk høyt. ← Jeg lo på meg lyskebrokk og ribbeinsbrudd.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #12 Skrevet 29. juni 2006 Jeg bruker den til oppvasken. To fluer i en smekk! ← Hehe - jeg kjenner en som faktisk brukte dobørsten til oppvask; han var nyinnflyttet i et kollektiv hvor de hadde brukt en oppvaskbørste som dobørste, og denne var på vei til å kasseres og hadde havnet på kjøkkenet på vei til søpla. Lykkelig uvitende vasket fyren opp kaffekoppen sin (og drakk visst kaffe av den også). Ble ikke helt fornøyd da han fikk vite at det var dobørsten, nei.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 29. juni 2006 #13 Skrevet 29. juni 2006 Hehe - jeg kjenner en som faktisk brukte dobørsten til oppvask; han var nyinnflyttet i et kollektiv hvor de hadde brukt en oppvaskbørste som dobørste, og denne var på vei til å kasseres og hadde havnet på kjøkkenet på vei til søpla. Lykkelig uvitende vasket fyren opp kaffekoppen sin (og drakk visst kaffe av den også). Ble ikke helt fornøyd da han fikk vite at det var dobørsten, nei. ← Herlig... Får blanda litt god, gammel e-coli opp i kaffen sin.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #14 Skrevet 29. juni 2006 Hehe - jeg kjenner en som faktisk brukte dobørsten til oppvask; han var nyinnflyttet i et kollektiv hvor de hadde brukt en oppvaskbørste som dobørste, og denne var på vei til å kasseres og hadde havnet på kjøkkenet på vei til søpla. Lykkelig uvitende vasket fyren opp kaffekoppen sin (og drakk visst kaffe av den også). Ble ikke helt fornøyd da han fikk vite at det var dobørsten, nei. ← Og idiothode som han tydeligivs var, kunne han ikke se forskjell på en dobørste og en oppvaskbørste. Han var tydeligvis brødhode nok til å tro at det er naturlig med en liten kopp, og en stor dobørste. Ikke reagerte han på at den var brun heller. Typen var tydeligvishelfjern. Gratulerer. Han er vel lykkelig den dag i dag, vel vitende om at han eller hans kjære bruker dobørste fordi de trodde det var tannbørste.
Lillesøster Skrevet 29. juni 2006 #15 Skrevet 29. juni 2006 Når det gjelder dobørsten tillater jeg meg å ha en bruk og kast holdning rett og slett fordi jeg ikke gidder å rengjøre den. Synes det er så uhygenisk. På IKEA koster den 9 kroner så jeg kjøper ny når jeg ikke vil ha den gamle lenger.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #16 Skrevet 29. juni 2006 Æsj...skikkelig ekkelt er det. Vi kjøper en ny en gang i måneden. ← Er det vanlig? Har inntrykk av at folk har dobørstene sine i årevis. 10-20 år med samme børsten. Klorer den en gang i blant, men nå fikk jeg over meg at jeg bør skjerpe meg. Har en høy byttefrekvens på oppvaskbørsten, så det er ikke logisk at ikke dobørsten byttes oftere... Det er jo egentlig SÅÅÅÅ ekkelt. Hva med designutgavene, liksom.... Uææææh....
Mona32 Skrevet 29. juni 2006 #17 Skrevet 29. juni 2006 Når det gjelder dobørsten tillater jeg meg å ha en bruk og kast holdning rett og slett fordi jeg ikke gidder å rengjøre den. Synes det er så uhygenisk. På IKEA koster den 9 kroner så jeg kjøper ny når jeg ikke vil ha den gamle lenger. ← Sukk!!! For de som bare hadde hatt IKEA... IKEA TIL NORD-NORGE!!!!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #18 Skrevet 29. juni 2006 Og idiothode som han tydeligivs var, kunne han ikke se forskjell på en dobørste og en oppvaskbørste. Han var tydeligvis brødhode nok til å tro at det er naturlig med en liten kopp, og en stor dobørste. Ikke reagerte han på at den var brun heller. Typen var tydeligvishelfjern. Gratulerer. Han er vel lykkelig den dag i dag, vel vitende om at han eller hans kjære bruker dobørste fordi de trodde det var tannbørste. ← Eller kanskje det er du som er helt fjern siden du ikke fikk med deg at de hadde brukt en oppvaskbørste som dobørste....
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #19 Skrevet 29. juni 2006 Den skiftes sjeldent her i huset når jeg tenker meg om, men så brukes den jo heller ikke andre steder enn oppi doskåla, så om den er uhygienisk så er jo ikke det så innmari farlig. Men litt klor eller domestos i holderen var en lur ide. Visste dere forresten at det er færre bakterier i doskåla enn i munnen på et menneske? Og da mener jeg ikke de gode bakteriene, jeg mener de som kan gi deg severe infeksjoner om du blir bitt... jada
Gjest 2324 Skrevet 29. juni 2006 #20 Skrevet 29. juni 2006 Bytter den ut flere ganger i året, så jeg rengjør den aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå