Gå til innhold

Opptrapping av cipralex

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Helen_*
Skrevet

Dere som går på cipralex eller lignende, hvilke bivirkninger fikk dere i begynnelsen, når gikk de over og når begynte cipralex å virke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på Cipralex i to omganger, og begge ganger, under opptrappingen, følte jeg en del kvalme og svimmelhet de ca. 3 første ukene, men ikke værre enn at jeg kunne leve med det :) .

Gjest Gjest_Helen_*
Skrevet
Jeg har gått på Cipralex i to omganger, og begge ganger, under opptrappingen, følte jeg en del kvalme og svimmelhet de ca. 3 første ukene, men ikke værre enn at jeg kunne leve med det :) .

Følte du at cipralex virket like bra begge gangene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nylig begynt på cipralex. Jeg merker særlig kvalme, som kommer i bølger, og litt svimmelhet. Det roer seg etter noen dager, men når jeg trappet opp til 2 kom de igjen.

Jeg synes jeg merket det etter en ukes tid, men litt vanskelig å siden jeg trappet ned fra seroxat rett før jeg begynte på cipralex.

Skrevet
Følte du at cipralex virket like bra begge gangene?

Ja, det har hjulpet meg sånn delvis med mine innvendige problemer iallfall (jeg har anorexia). Dvs. mye tvangstanker, og -handlinger slipper litt taket, og følelsesmessig blir ikke svingningene mellom opp- og ned-turene like kraftige og hyppige (blir ganske "flat" hva gjelder følelser: gråter ikke, men får heller ikke de store latterutbruddene...) :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går også på Cipralex for første gang. Brukte Cipramil for ca.5år siden. Synes Cipralex gir veldig mye mindre bivirkninger, bare litt kvalme i begynnelsen (2-3 første ukene). Virkningen kom litt gradvis, men kanskje full effekt etter ca.1 mnd.

Gjest Gjest
Skrevet

er det forsvarlig å bruke cipralex når man har anoreksi da? en av bivirkningene kan jo være anoreksi.

jeg har ingen bivirkninger, har gått på de i ca 2 mnd. 20 mg om dagen. har ikke så veldig stor effekt syns jeg.

Skrevet

Jeg har tatt cipralex i over et år nå (20mg), og synes de virker greit på meg.

De første 2 ukene var jeg mye kvalm og svimmel, men har ikke merket noe til dette siden.

Skrevet

Veldig svimmel, ikke hele tiden, men noen sekunder ganske ofte. Varte i et par uker, men jeg startet på 5 mg og økte til 10 i løpet at de to ukene, for å få en mykere start. Ikke noe stort problem for det var jo forbigående, etter et par uker hadde jeg ikke noen bivirkninger. De startet å virke gradvis, kanksje etter ca to uker begynte jeg å merke bedring. Ble gradvis bedre fra til et par mnd tror jeg, da det stabiliserte seg og jeg følte meg ganske normal i forhold til før. Det å merke forbedringen fra uke til uke, gir ekstra glede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...