Gjest Gjest_Helen_* Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Dere som går på cipralex eller lignende, hvilke bivirkninger fikk dere i begynnelsen, når gikk de over og når begynte cipralex å virke?
NullHull Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har gått på Cipralex i to omganger, og begge ganger, under opptrappingen, følte jeg en del kvalme og svimmelhet de ca. 3 første ukene, men ikke værre enn at jeg kunne leve med det .
Gjest Gjest_Helen_* Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har gått på Cipralex i to omganger, og begge ganger, under opptrappingen, følte jeg en del kvalme og svimmelhet de ca. 3 første ukene, men ikke værre enn at jeg kunne leve med det . ← Følte du at cipralex virket like bra begge gangene?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har nylig begynt på cipralex. Jeg merker særlig kvalme, som kommer i bølger, og litt svimmelhet. Det roer seg etter noen dager, men når jeg trappet opp til 2 kom de igjen. Jeg synes jeg merket det etter en ukes tid, men litt vanskelig å siden jeg trappet ned fra seroxat rett før jeg begynte på cipralex.
NullHull Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Følte du at cipralex virket like bra begge gangene? ← Ja, det har hjulpet meg sånn delvis med mine innvendige problemer iallfall (jeg har anorexia). Dvs. mye tvangstanker, og -handlinger slipper litt taket, og følelsesmessig blir ikke svingningene mellom opp- og ned-turene like kraftige og hyppige (blir ganske "flat" hva gjelder følelser: gråter ikke, men får heller ikke de store latterutbruddene...)
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg går også på Cipralex for første gang. Brukte Cipramil for ca.5år siden. Synes Cipralex gir veldig mye mindre bivirkninger, bare litt kvalme i begynnelsen (2-3 første ukene). Virkningen kom litt gradvis, men kanskje full effekt etter ca.1 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 er det forsvarlig å bruke cipralex når man har anoreksi da? en av bivirkningene kan jo være anoreksi. jeg har ingen bivirkninger, har gått på de i ca 2 mnd. 20 mg om dagen. har ikke så veldig stor effekt syns jeg.
fiolen Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har tatt cipralex i over et år nå (20mg), og synes de virker greit på meg. De første 2 ukene var jeg mye kvalm og svimmel, men har ikke merket noe til dette siden.
Jane How Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Veldig svimmel, ikke hele tiden, men noen sekunder ganske ofte. Varte i et par uker, men jeg startet på 5 mg og økte til 10 i løpet at de to ukene, for å få en mykere start. Ikke noe stort problem for det var jo forbigående, etter et par uker hadde jeg ikke noen bivirkninger. De startet å virke gradvis, kanksje etter ca to uker begynte jeg å merke bedring. Ble gradvis bedre fra til et par mnd tror jeg, da det stabiliserte seg og jeg følte meg ganske normal i forhold til før. Det å merke forbedringen fra uke til uke, gir ekstra glede!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå