Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Skal for første gang i mitt liv i et annengangsintervju og lurer fælt på hva som venter meg.....er det noen som kan opplyse en stakkars her??
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 De gangene jeg har vært på annengangs intervju har det vært ganske likt førstegangsintervjuet. (Ikke så mye presentasjon av bedriften selvsagt...) Eneste forskjellen er at det kanskje er flere evt noen andre som har intervjuet. Har ikke vært noe skummelt i det hele tatt. Er vel bare for å forsikre seg om at de har rette kandidat...
Gjest Jente_81 Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Hei Jeg skal faktisk inn for 3 gang i dag! Første intervju tok kun 15 min, for de hadde mange søkere og trengte å få et første inntrykk av personene. Andre gang var det mye flere spørsmål, og noen vanskelige og spessielt et som jeg ikke hadde peiling på i det hele tatt. De spørte: Hva er forskjellen mellom nominell rente og effektiv rente. Har aldri tenkt på det en gang. Men de spurte meg dette for å eventuelt se min reaksjon og hvordan jeg håndterte å bli spurt noe som ikke hadde relevans for stillingen i det hele tatt! De spørte også: Hvis sjefen din snøt på rutiner som vi andre hadde blitt fortalv var "viktige", hva ville du gjort? Og: Hvis en av de ansatte i butikken svarte frekt til en kunde (i diskusjon eller lignende). Hva ville jeg gjøre i den situasjonen? Denne stillingen er da kundemottaker i en bil- forretning. Men jeg kan tenkte meg at du kan få sånne type spørsmål i forhold til hva stillingen innebærer. Du får ha lykke til, og siden de har kalt deg inn i runde nr 2 finner de deg kvalifisert Det sa i hvertfall min lærer på kontormedarbeider .... Så I dag krysser jeg fingrene også for meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå