Jente19 Skrevet 29. juni 2006 #1 Skrevet 29. juni 2006 Jeg og min kjære har tenkt oss til Egypt eller Tyrkia i september. Vi har veldig lyst til å ta dykkerlappen sammen, men kan jeg egentlig det? Jeg har termin 27. desember og har spurt legen om jeg kan dra 2 uker til syden, det var ikke noe problem om jeg følte meg i form til det og så lenge vi dro i begynnelsen av septembermnd. Han sa også at jeg ikke kan dra noe sted hvor man må ha vaksine for å reise.
asterix Skrevet 29. juni 2006 #2 Skrevet 29. juni 2006 Dessverre. Du kan ikke dykke når du er gravid.
cappocino Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Gjelder det også ved amming? Mener å huske at det ble for stor trykk for puppene?
Gjest allium Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 Gjelder det også ved amming? Mener å huske at det ble for stor trykk for puppene? ← Har jeg aldri hørt om. Da jeg dykket i Australia, måtte jeg skrive under på en egenerklæring om helse, bl.a. "Jeg er ikke gravid". Det var ikke noe punkt som het "Jeg ammer ikke".
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Ikke dykk!!!!! All dykking skader fosteret!! Amming er ok, bare du får plass til puppene i drakten.
cappocino Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Har jeg aldri hørt om. Da jeg dykket i Australia, måtte jeg skrive under på en egenerklæring om helse, bl.a. "Jeg er ikke gravid". Det var ikke noe punkt som het "Jeg ammer ikke". ← Ok, jeg mener jeg ble fortalt at du kan få en skikkelig melkespreng etter dykkingen... det er ikke skadelig men kanskje veeeeeldig ubehagelig
liv Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 men må en ikke ha vaksine for å reise til Egypt også da?
Jente19 Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2006 Til tyrkia og, men jeg hadde ikke det sist jeg var i tyrkia, mange venner av meg som har vært i egypt uten vaksine.
Gjest Dykkeren Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Man skal ikke dykke når man er gravid. Det er ikke bevist at det kan skade fosteret, men det er heller ikke motbevist. Det er faktisk bare ikke forsket nok omkring dette. Så hold deg på land. Snorkle i stedet. Det er flott, spesielt i Egypt. God tur!
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 Jeg tok vaksine når jeg dro til Egypt, det var i 1996, men det gjelder nok fortsatt. Når det gjelder dykking kan jeg bare si det samme som de over; du skal/bør ikke dykke når du er gravid. Men selv uten dykking så får du nok en fantastisk tur, men sjekk opp det om vaksine.
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Ifølge Nasjonalt folkehelseinstitutt er det anbefalt med vaksine mot hepatitt a, poliomyelitt, difteri og tetanus. De tre siste hvis det er mer enn ti år siden sist.
Gjest Enda en dykker Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Man skal ikke dykke når man er gravid. Det er ikke bevist at det kan skade fosteret, men det er heller ikke motbevist. Det er faktisk bare ikke forsket nok omkring dette. Så hold deg på land. Snorkle i stedet. Det er flott, spesielt i Egypt. God tur! ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå