Gjest Aka Skrevet 28. juni 2006 #1 Skrevet 28. juni 2006 Har vært et par uker i ny jobb, nyutdannet og uten tidligere erfaring. Problemet mitt er at jeg ikke vet om jeg gjør en bra jobb der. Får ingen tilbakemeldinger på at jeg er flink eller at jeg har kommet kjapt inn i ting, selv om jeg selv faktisk synes jeg har det. Tar samme arbeidsmengde som de som har jobbet der i mange år, og har ikke gjort noen "feil" til nå. Folk er hyggelige og spør mye hvordan det går osv, men når jeg svarer at det går bra får jeg ikke bekreftet det. Hvordan behandler du nyansatte på din arbeidsplass? Kan det være de er fornøyde med meg, men at de bare ikke sier det? Frustrerende å ikke vite...
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #2 Skrevet 28. juni 2006 De er sikkert veldig fornøyd med deg dersom du ikke har fått dårlige tilbakemeldinger. De fleste er desverre veldig dårlig til å gi ros. Du kan jo be om tilbakemeldinger da. Ta et møte med sjefen og spør hva han/hun synes om jobben du gjør. Si at siden du er fersk i arbeidslivet så kan det være greit å få litt tilbakemeldinger iblant slik at du vet at du er på riktig spor
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #3 Skrevet 29. juni 2006 Jeg har vært borti begge varianter. Når jeg begynte i min første jobb etter studiene fikk jeg ingen tilbakemelding før ved halvt års samtalen. Ble satt på litt for vanskelige oppgaver, og følte meg litt alene og forlatt. Men gikk seg fort til da Der jeg er nå har de et kjempeopplegg for nyansatte. (Begge deler er store bedrifter...) Masse kurs, og stadige tilbakemeldinger fra sjefen. Nå gikk det jo selvfølgelig mye lettere siden jeg har jobbet noen år. Men veldig ålreit å få tilbakemelding. Bare spør sjefen din. Det er jo bare positivt at du vil være sikker på at du gjør en god jobb
Vela Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 tror jeg også ville spurt hva de syntes. Da viser du jo bare at du vil gå inn for å gjøre en så bra jobb som mulig
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 Jeg synes det høres helt elendig ut at ingen komemr med tilbakemeldinger på deg og ditt arbeid! Blir man ikke sett, så vil man til slutt reise videre!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 Jeg er og nyutdannet og har vært et par uker i ny jobb... er uten erfaring i denne bransjen jeg også, syns det er frustrerende å bli kastet ut i ting og følelsen av å være litt hjelpeløs på en travel arbeidsplass er ikke god.. har fått tilbakemeld fra noen av de som jobber der at de syns jeg er flink, at jeg har kommet raskt inn i tingene til å være helt ny... (og jeg føler egentlig selv at jeg ikke er så godt inni det enda, spør og spør hele veien... men så er nå det slik jeg må gjennom for å lære og da...)... men ikke noe tilbakemeld fra sjefen da.. også føler jeg at noen er flinke å gi tilbakemeld, andre er ikke.. Og en dag mestrer jeg oppgavene bedre enn andre dager, alt etter hva jeg blir satt til det da.. Jeg tror gjerne vi nyutdannede ofte har litt for høye krav til oss selv jeg, så lenge vi gjør vårt beste så kan vi ikke gjøre mer... er det ikke godt nok er det nødvendig med tilbakemeldinger for å endre det..... så du gjør nok en god jobb.. stå på du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå