Gå til innhold

Hvilke melk drikker du?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helt enig ... melk er for babyer og kalver  ;)

Mye av det vi spiser eller drikker var ikke naturlig ment for oss, men vi spiser det likevel, og sannsynligvis du også. Men av en eller annen merkelig grunn virker det som om melk er den store synderen for mange? :klø: Er det bedre å drikke kunstig fremstilt brus (noe de aller fleste gjør fra tid til annen) enn melk som er noe av det naturligste som finnes, selv om den opprinnelig ikke var ment for mennesker? Jeg regner dessuten med at du spiser iskrem og ost, og fløte til jordbærene dine? Så du får nok i deg melk du også, eller er melk mer naturlig i frossen eller fast form?

Gjest Shoegal i.i.
Skrevet
Mye av det vi spiser eller drikker var ikke naturlig ment for oss, men vi spiser det likevel, og sannsynligvis du også. Men av en eller annen merkelig grunn virker det som om melk er den store synderen for mange? :klø: Er det bedre å drikke kunstig fremstilt brus (noe de aller fleste gjør fra tid til annen) enn melk som er noe av det naturligste som finnes, selv om den opprinnelig ikke var ment for mennesker? Jeg regner dessuten med at du spiser iskrem og ost, og fløte til jordbærene dine? Så du får nok i deg melk du også, eller er melk mer naturlig i frossen eller fast form?

Arkana, jeg vil gjerne gi deg en stor applaus. Også sparte du meg for mye energi siden jeg slapp å skrive et lignende innlegg :)

:klappe::klappe:

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg drikker bare skummetmelk. Bruker den fra Tine. Kan til nød drikke tines ekstra lettmelk. Ungene drikker lettmelk og til matlaginmg bruker vi som regel lettmelk.

Skrevet

Jeg drikker for det meste tine lett melk, kan også drikke ekstra lett melk..

og tine har også skrukork på lettmelka...

Skrevet

Det skal sies at jeg ikke liker melk (smaken altså), derfor bruker jeg melk bare til matlagning.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bruker Tine Ekstra lett til hele husholdningen

drikke til voksne og barn

frokostblanding

matlaging

Har prøvvd q-melk men synes den blir fort sur....

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Drikker ikke melk lenger. Bruker rismelk på kornblandingen. Men det hender jeg bruker melkeprodukter når jeg lager ett eller annet. Rismelk er dyrt og jeg har ikke så sabla god råd for tiden.

Skrevet

Her går det i både Q og Tine lettmelk. Som regel blir det Q.

Gjest gjest1
Skrevet

Tine sin skummet melk.

Samboeren drikker lett.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøper aldri noe annet enn Farris her hjemme. Mine unger drikker vann og Farris - en gang iblant kjøper de seg en brus selv ... Men barn lærer seg fort at Farris og vann er det absolutt beste.

Dessuten har min eldste sønn astma - men etter at han sluttet å drikke melk kunne han helt kutte ut astmamedisinen som han var avhengig av. Dette tipset fikk jeg fra en lege og jeg må si at det er et av de beste rådene jeg noensinne har fått. Melk er utrolig slimdannende - noe mange ikke kommer på i det daglige.

Melk brukes kun til matlaging en sjeden gang her i huset, som regel bruker jeg syrnede melkeprodukter som faktisk er mye sunnere for mennesker.

Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget over - men det forstod du sikkert, Arkana.

Skrevet
Drikker Tine Ekstralett.

Jeg også.

Gjest Gjest
Skrevet

Tab Xtra.

Ekstra lett melk i sauser, ellers drikker jeg aldri melk! Melk er ekkelt...

Får i meg kalk og næring fra andre kilder.

Skrevet

Jeg drikke Tines laktosereduserte melk, selvom jeg hater den, men jeg MÅ ha melk. Holder på å bli gal hvis jeg ikke får melk.

Er vel en grunn til at jeg begynte å utvikle allergi mot melk tror jeg.

Før jeg fikk denne rare allergien, så drakk jeg Tine lettmelk. Drakk vel egentlig q melk og tine melk om hverandre, helt ettersom hva som stod i kjøleskapet.

Men nå har jeg da blitt tvunget av magen min til å begynne med laktoseredusert, som er fryktelig søt.

Jeg savner å drikke ren og vanlig melk!! :grine:

Skrevet

Jeg er også alergisk så jeg bruker laktosered.melk til matlaging og kornblandinger. Jeg tåler dog kulturmelk,og det bruker jeg mye på kavring! Mannen drikker melk,så her kjøper vi som oftes Q-melk,og det er ikke noe problem med datostemplingen her. Den er som oftes lengre enn TINE,og holder til da!

Gjest Gjest
Skrevet
Drikker ikke melk lenger. Bruker rismelk på kornblandingen. Men det hender jeg bruker melkeprodukter når jeg lager ett eller annet. Rismelk er dyrt og jeg har ikke så sabla god råd for tiden.

Samme her. På en flekk, faktisk:-) Vel, det hender jeg drikker et glass sjokolademelk. Men det er liksom ikke så godt med melk lengre. Bruker Tine økologisk lettmelk. Synes de kunne tilsatt d-vitamin i den, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...