Gå til innhold

Bruker venninnen min stoff?

Fremhevede innlegg

Gjest tamila
Skrevet

Jeg har ofte beundret venninnen min.

Hennes engasjement i saker, måten hun virker så energisk på, snakkesaligheten hennes, osv osv.

Jeg har ofte tenkt at jeg skulle ønske jeg klarte å være så energisk.

MEN, jeg har også tenk. Hvordan klarer hun å være energisk hver eneste gang vi møtes?

Blir hun ALDRI sliten?

Det er vel bare sånn hun er har jeg tenkt. Og jeg er ikke sånn. Alle er forskjellige.

Men i dag fikk jeg vite av en venninne at hun i løpet av en uke har kontaktet en venn av oss to ganger for kokain.

Jeg vet at hun har prøvd dette stoffet før. I tenårene prøvde hun det visst nok ganske ofte og har sagt at hun liker dette stoffet.

Bortsett i fra det har jeg tenkt at dette var før og ikke nå.

Men siden hun tydeligvis har ringt denne bekjente i løpet av en uke to ganger så har inntrykket mitt og min beuring for henne rast og blitt borte.

Er hun egentlig en narkoman?

Hun er egentlig gasnke ukritisk til seg selv. Kan gi totalt baffen.

Også har jeg merket at hun lyver mye. Kjempe tynn er hun også, og det er noe jeg har reagert på og tenkt på hvordan hun klarer å holde seg så slank, men har tenkt at hun kanskje bare er sånn i kroppen.

Tror dere hun bruker kokain ofte`?

Burde jeg si noe? Jeg føler at dette ikke er min sak.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Om dere er gode venninner bør dere kunne snakke om det. Spør henne om hun har lagt det bak seg eller om hun fortsatt bruker kokain. Du trenger ikke fortelle om h*n hun har kontaktet for stoff.

Gjest Gjest
Skrevet

Har hun store pupiller uansett lysstyrke i rommet? Sentralnervestimulerende stoffer gir nemlig store pupiller hos de fleste, også om man har det lyst rundt seg.

Kokain mister dessuten effekten etter en halvtime eller så, så om man ruser seg på sånt må man gjemme seg bort ofte og ta mer. Men amfetamin gir omtrent samme effekten som kokain, og effekten kan vare mange timer...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også en venninne som jeg lurer på om bruker stoff. Hun er somregel veldig energisk, nærmest "gira". Snakker som en foss og lytter ikke til det jeg sier i det hele tatt. Hun er også ekstremt tynn tiltross for at hun propper i seg snop og sjokolade hele tiden. Men innimellom er hun helt motsatt. Da virker hun heller innesluttet og sier ikke stort. Hun er litt sånn enten eller. Når hun er "gira" føler jeg ikke at jeg får skikkelig kontakt med henne. Hun bare babler i vei og ler høyt, og når jeg sier noe avbryter hun meg ofte. Magefølelsen min sier at ett eller annet er galt, men hvordan konfrontere ei venninne om dette? Vil hun komme til å være ærlig og "tilstå" hvis jeg spør eller er det ingen vits?

Siden venninnen din har brukt kokain før så er det jo mer sannsynlig at hun bruker det nå også. Er enig med Bellatrix i at du kan spørre henne siden hun har brukt det før. Da virker det jo ikke så veldig rart at du spør tross alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...