Gå til innhold

Kattemat!

Fremhevede innlegg

Gjest Pusemamma
Skrevet

Mitt lille gull får bare Royal Canin for, enter for perser eller for innekatt. Det i butikken spiste hun mye mer av tidligere. Dyrlegen sa at næringsinnholdet ikke er nok. Hun er ikke storspist men nå eter hun mindre enn før, blir fortere mett. Hun får også tunfisk i vann hver dag for det elsker hun. Eg må passe på henne siden hun er innekatt, ellers blir hun diger. Hun er nok nabolagets mest bortskjemte katt :sexy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår pus får Royal Canin. Viktig at katten får for med de riktige næringsstoffene, så jeg ville ikke gått over på vanlig butikkmat uansett.

Som anbefalt over her, kjøp store sekker. Det er mye billigere i lengden.

Gjest Gjest
Skrevet
Ville bare tipse deg om dettte:

http://toxipet.charlott.no/item.php?c=item...=view&itemid=22

Vår pus får ikke tunfisk lenger....

Dette gjelder kun hvis katten bare får tunfisk.

Sitat:An occasional tuna treat for your cat is generally harmless," says Bough. "However, if a large part of the cat's diet consists of tuna--or if the cat is fed tuna exclusively--some problems are likely to arise."

Tuna does not contain significant amounts of vitamin E, for example, so too much of the fish can lead to vitamin E deficiency, resulting in yellow fat disease, or steatitis. Symptoms include loss of appetite, fever and hypersensitivity to touch, due to inflammation and necrosis of fat under the skin. Felines who are fed too much tuna can develop other nutrient deficiencies, too, because most de-boned fish are lacking in calcium, sodium, iron, copper and several other vitamins.

http://www.lenhumanesoc.org/Tips/ASPCA-Tuna.htm

Skrevet
Dette gjelder kun hvis katten bare får tunfisk.

Sitat:An occasional tuna treat for your cat is generally harmless," says Bough. "However, if a large part of the cat's diet consists of tuna--or if the cat is fed tuna exclusively--some problems are likely to arise."

Tuna does not contain significant amounts of vitamin E, for example, so too much of the fish can lead to vitamin E deficiency, resulting in yellow fat disease, or steatitis. Symptoms include loss of appetite, fever and hypersensitivity to touch, due to inflammation and necrosis of fat under the skin. Felines who are fed too much tuna can develop other nutrient deficiencies, too, because most de-boned fish are lacking in calcium, sodium, iron, copper and several other vitamins.

http://www.lenhumanesoc.org/Tips/ASPCA-Tuna.htm

Ja, litt gjør selvsagt ingenting. Men noen katter reagerer på det også. Vår ble hyper og dette forsvant når han ikke lenger fikk tunfisk. Poenget mitt var at det er greit å vite om det + å være litt forsiktig...

Skrevet

Min katt tåler heller ikke fisk. Han blir et sprø i magen og fikk faktisk urinveisproblemer en periode hvor han fikk fisk regelmessig, selv om det var veldig lite han fikk om gangen. Andre katter kan tåle det bedre, men mye fisk er uansett ikke bra, de blir rett og slett underernærte.

Ellers så ville jeg aldri finne på å gi katten min bare butikkfôr, i mitt hode er det det samme som om jeg bare skulle spist usunn ferdigmat. De får i seg blant annet mer sukker enn de har godt av, og ikke nok næringsstoffer. Som snack en gang i blant er det ok.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Min katt fikk whiskas, torsk, laks, middagsrester, kylling og annet kjøtt.

Det er mange år siden og whiskas var vel den eneste kattematen som var å få tak i der jeg bodde da.

Den var aldri syk, men det var en utekatt så den fanget vel både fugler og mus.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bruker Royal Canin, Iams og hmm... (meg og navn) og i ti-kilos sekker koster de bortimot fem hundre kroner alle sammen. Til sammenligning betaler jeg to hundre av Royal Canins to-kilos pose, så de er skrekkelig dyre i mindre poser.

Jeg har fire innekatter og en tikilos holder i ca en måned. Den ville vel holdt i fire da, om jeg kun hadde hatt én katt, og 125kr/md i mat per katt er vel ikke akkurat dyrt.

Kjøper du Frisikis eller noe annet, spiser de mer og oftere fordi dette inneholder mye fett og lite næring. Bæsjer mer gjør de også da, fordi det går så fort igjennom systemet pga det lave næringsinnholdet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bruker Royal Canin Outdoor til de 2 voksne kattene og Royal Canin Babycat til de 4 kattungene. Selv om det nesten ikke går noe av babycat maten, for kattungene vil visst helst spise det samme som mammaen sin ;) .

• 3 år senere...
Gjest Gjest_Kenneth_*
Skrevet

Hei!

Du betaler alt for mye for katteforet du kjøper. 500 for 10 kg er styggdyrt.

Gjest Gjest_Kenneth_*
Skrevet

hei!

Vi har fått herlige skogskattunger!

Løp og kjøp!

Friske, velskapte, intelligente, herlig pels og vidunderlige små skapninger!

Forstår ikke at noen har hjerte til å ta liv av sånne og andre herlige små skapninger!

Hvis du vet om noen som skal ha katt og kan ta vare på dem så si gjerne fra.

Har du prøvd nestle katteforet (fisk, laks, oksekjøtt osv?

Kenneth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...