Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i en vanskelig situasjon, trenger råd.

Jeg arbeider 50%, ønsker meg en jobbb hvor jeg kan arbeide mer.

Trives ikke noe særlig, og syns det er for få oppgaver, dagen går sakte :sove: kjedelig...

Har meld meg hos flere vikarbyråer, men skal de hjelpe meg bør jeg si opp først, sllik at jeg er klar for oppdrag ???

Men det er liksom litt skummelt, man vet hva man har.......

Hva ville dere gjort ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du samboer/mann/kjæreste eller andre som kan hjelpe til økonomisk hvis det i værste fall skulle gå litt tid før du finner en jobb?

Skrevet

Hei, ja jeg er gift, og han har fast inntekt.

Skrevet

Hvis du kan klare deg økonomisk uten jobb en stund, ville jeg gjort det (og har gjort det...) uten å blunke.

Skrevet
Hvis du kan klare deg økonomisk uten jobb en stund, ville jeg gjort det (og har gjort det...) uten å blunke.

Enig! Gå for det :)

Skrevet

Du får vel ledighetstrygd også, etter 8 ukers karantene, om det skulle bli helt skjærings med å få ny jobb.

Go for it! Du kommer til å bli så letta, og få så mye mer initiativ i forhold til å finne noe nytt.

Og ja, du blir mye mer aktuell for vikarbyråene også, når de vet at du er tilgjengelig.

PS: Bare husk på å gjør avslutningen av jobben på en skikkelig måte, slik at du får en god referanse.

Skrevet

Umiddelbart vil jeg også råde deg til å si opp, så fremt du har mulighet til å gå uten inntekt en stund. Kommer jo litt an på hvilken bakgrunn du har og hvor du bor, men generelt har vikarbyråene masse å gjøre for tiden og mange sliter med å finne søkere med rette kvalifikasjoner.

Det er vel ingenting som er mer deprimerende enn å ha en jobb man mistrives i, og dette tror jeg neppe blir oppfattet negativt hos potensielle arbeidsgivere. Du tar jo konsekvensen av en lite holdbar situasjon.

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ta sjangsen... Min kjære sa opp jobben han akkurat hadde begynt i for et års tid siden. Han mistrivdes no helt vanvittig. Han har i utgangspunktet ikke verdens beste selvtillit og trang ikke en sjef som dro han ned...

Gikk arbeidsledig en stund. Var litt trangt for oss en stund. Men så fikk han en ny jobb etter sommeren, der han trives så innmari godt. Bedre enn han noen gang har gjort.

Skrevet

Men så har du det der med at det er lettere å få jobb når man har jobb. Man kan lære mye av å være et sted man ikke trives også.

Fordelen med å si opp er jo at man har mer tid til å søke jobber. Jeg ville forøvrig ikke satset alt på vikarbyråene, det er mange her inne som aldri hører et ord fra dem.

Dersom du har økonomi og mage til å være uten jobb en stund er det vel greit nok. Selv hadde jeg kjedet meg dersom jeg skulle være hjemme hver dag, så jeg ville heller gått på en jobb jeg ikke trivdes noe særlig i enn å sitte hjemme og kjede meg.

Skrevet

Det avhenger vel også litt av om du er ettertraktet på arbeidsmarkedet. Tror du at du lett kan få en annen jobb? Generelt er det nå arbeidstagers arbeidsmarked, men det er noen yrkesgrupper som ennå sliter litt... Kan du ikke si noe om hva du ønsker å jobbe med?

Skrevet

Hvis du har mulighet til å holde hodet over vannet økonomisk sett i en periode uten jobb, så gjør det! Om du ikke gjør det en eller annen gang, vil du aldri komme deg vekk fra den kjedelige jobben! Du kan søke andre jobber enn kun via vikarbyrå i tillegg. Taper du penger en periode, vil du tjene inn det senere fordi du har en høyere stillingsprosent og i tillegg får du prøvd deg i andre jobber og forhåpentligvis en morsommere arbeidsdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...