Gå til innhold

Manneboken


Buster

Anbefalte innlegg

Ja så får jeg hive meg på lasset som de fleste andre her inne virker det som. Nå er det vel helst en jente/dame/kvinne greie med slike dagbøker på nettet, men då får dette være den feminine siden av meg :ler: .

Siden jeg ikke har den daglige besøk av Jon Blund så kan kanskje dette være stedet og bli kvitt noen våkne timer om nettene, mens man samtidig kanskje blir kjent med nye mennesker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Buster.

Gratulerer med dagbok. Her på KG kan det renne noen timer

det har jeg fått merke ;)

*brutalt vakker avatar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æddabædda, jeg er oppe senere enn deg såh! :eeeh:

Velkommen som dagbokskribent, Buster - og jeg sier meg herved enig med Tyr i at avataren din rett og slett er hått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en LANG dag med handling var det endelig veldig godt å sette seg ned å slappe av litt. Smaboer har kjøpt seg sykkel i dag og jeg regner med at det i tidne som kommer til å bli en del mosjonsturer, ja jeg vil påstå at jeg trenger det. Ikke at jeg er feit eller lubben, men når 30 års dagen sakte med sikkert nærmer seg ser jeg også at en viss mage har begynt å ta form (jeg skal nok stoppe den jævelen).

Regner med at jeg kommer innom her litt senere ettersom min sambo har funnet noen artige sider på nettet som hun er blitt litt hektet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så satt man her igjen og ikke får sove, kjipt men slik er det blitt for tiden. Kommer man først inn i en dårlig rutine på dette så er det vanskelig å rette opp. Sover ikke på dagen og har faktisk ikke kommet ut av rutine slik å forstå, men søvnen er langt unna.

Lurer på hvor mange som egentlig skriver innlegg på KG i løpet av et døgn, det kan ikke være få ettersom det alltids er så mange innlogget. Tenkte jeg skulle bruke programmet fra IKEA og tegne meg nytt kjøkken nå, kanskje jeg får noe godt ut av denne natten på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da ble det noen få timer før jeg bråvåknet, og ikke får sove igjen snufs snufs. Får vel sitte her og se litt ut av vinduet og glede meg over været som er meldt for helgen (Vestlandet), nemlig strålende flott vær med en stor SOL over hele kartet. Da blir det ut med båten på hytten og skikkelig avslappning.

Har også litt panikk for alt som skal gjøres denne sommeren, har flere store prosjekter rundt huset som skal eller må gjøres i sommer. Har en bil som trenger å få byttet motor og diverse, har alle delene men syntes det er noe dritt å skulle måtte skru alt dette selv. Har derimot funnet ut at det lønner seg å kjøre gammel bil om man kan skru selv og det er mulig å skaffe deler eller delebil på en rimelig måte. Hvilke biler kjører folket her inne, dette hadde vært artig å finne ut av egentlig. Det sier jo noe om prioriteringer, økonomi osv. Selv velger jeg heller å kjøre en litt sliten bil som ikke er guds gave til øyene så lenge den er i god teknisk stand.

Hvordan er det med dere jenter da, hva setter dere høyest med biler? Skal det helst være en farge dere har som favoritt farge og MÅ den se lekker ut for å være en bil for deg, eller kan den i realiteten se ut som en dass så lenge den gjør jobben sin skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut med det søvnproblemet ditt da... føler du ikke at du er trøtt heller, eller er det å sovne inn som er vanskelig? Prøvd noen form for hjelp?

Angående bil, så er det vel komfort og plass jeg setter høyest da. Med småbarn trengs det litt plass i bilen, så stasjonsvogner liker jeg best ;) ..ikke så gæli hvis de ser bra ut heller da, og jeg har absolutt noen farger jeg garantert IKKE hadde valgt.. :ler: ...så det er jo klart at utseende har litt å si også ;)

Håper du får en god natt ikveld da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, så var vi på an igjen, skulle gjerne hatt noen allvors ord med han derre Jon Blund karen. Skjønner han ikke at jeg også trenger litt av dette søvnstøvet for å kunne få sove?

Dagen har igjen blitt brukt til handling, da på IKEA. Ikke de store tingene med diverse som var kjekt å få til huset. Rart hvor mye man legger merke til som skulle vært gjort rundt om når man sitter våken på nettene. Noe lister som mangler her og der, feste for gardinskinne, fikse alle dørbeslagene, tegne ferdig uteboden, osv. Det som er enda mer merkelig er at når man føler seg veldig trøtt og har lyst å gjøre diverse på natten, så finner man dog ikke helt den store motivasjonen.

Leste et innlegg med trekant og slikt her inne nettopp og blir litt forundret egentlig over hvor forskjellig vi mennesker er. Jeg for min del er veldig glad i min samboer og ville ikke delt henne med noen om jeg kunne slippe. Kanskje låst henne inne slik at ingen andre menn kunne titte, sikle eller slikt ovenfor eller på henne. Nå drar jeg strikken litt langt trøtt som jeg er, men tanken min er at jeg ikke ville delt henne seksuelt med hverken kvinne eller mann. Jeg respekterer henne og er veldig gald i henne og tror ikke jeg ville hatt noe igjen for dette, jo klart at det kunne vært flottings med en trekant med en dame til, men jeg har da mer enn nok med samboer. Hadde hun feks foreslått en trekant, med mann eller kvinne hadde jeg nok gått med på det fordi jeg ville prøve å oppfylle en av hennes drømmer. Jeg er ikke noe sjalu menneske av meg og ville nok klart dette veldig bra, men da ville det i hovedsak vært for å glede henne som person. Vi er såpass trygge på hverandre og vet hvor vi har hverandre i dagen, da går det meste liksom. Når man her inne leser om forhold som ikke er gamle overhodet og de skal prøve ut alt mellom himmel og jord, så må jeg helt ærlig si at noen av disse forholdene etter min mening lever nært grensen man kan kalle russisk rulett.

Nei får prøve å betale noen regninger og annet fornuftig før dagen begynner igjen, ønsker alle sammen en riktig god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen fantastiske dager på hytten med sol og mye fine turer i båt så er man tilbake en liten stund i hverdagen og hva skjer, jo han karen med navnet Jon Blund er like borte som søvnen min. Nå sov jeg ikke veldig godt på hytten heller, men litt bedre. Kanskje den gode sjøluften gjorde utslaget for dette.

Trenger noen gode tips i forhold til søvn, hva hjelper for å kunne finne roen og få sove godt? Forventer ikke en masse gode tips, men kanskje noen som har noen tips som fungerer her inne.

I dag har jeg bare satt og lest litt her inne og blir stadig overrasket over hva som blir tatt opp i dette forum. Noen ting er så klare at den enkelte burde unne se svaret HELT KLART selv, mens andre igjen er på så dypt vann at å gi noe svar ville være galskap.

Noen her inne blant dagbok leserene som har hatt utroskap i forhold tidligere og klart å tilgi, finne tilbake, og bygge opp full tillitt igjen? Litt spent på dette da jeg selv har opplevd utroskap selv i tidligere forhold. Hva mener dere er grensene for hva ens partner burde kunne tillate seg i et forhold, tenker da på fester, reiser, arrangementer, venner, gutte eller jente kompiser, osv. Hadde vært veldig gøy å få diskutert dette med noen om noen ville det. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Buster

Hva slags båt har du ?

Når det gjelder grenser for partner, så har jeg kansje et motsatt

problem. Vi holder oss for mye hjemme..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten er en skjærgårdsjeep med konsollere og 40 hester, akkurat perfekt til dagsturer, fisking, tube og annet gøy.

Ser ikke problemet med å være "mye" hjemme, så lenge man en gang i fellesskap kan komme seg ut å gjøre ting. Dette er for meg veldig viktig i et forhold, og gjør sikkert som deg dette ALT for lite dessverre. Synes at hjemmekvelder med en koselig film eller en spillekveld og lignende er kjempekoselig, men forandring fryder selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Så var ferien slutt og alt ved det samme igjen eller?

Søvnen som aldri kommer når den trengs, alt man skulle ha gjort som man ikke får gjort i tide, diskusjonene i det daglige liv om slike helt unødvendige ting.

Har forresten hatt en skikkelig deilig sommer hvor man har fått jobbet godt (på hytten) og sitter med en følelse av at man duger. Samboer og meg selv har hatt noen fantastisk fine kvelder som er skrevet i stein inn i minneboken. Denne interne boken som alle forhold har og etter hvert som tiden går og forholdet består fylles av flere og flere helt unike opplevelser.

Hvor mange har ikke selv opplevd Deja-vu opplevelser fra tid til annen, men når mange og da mener jeg mange av disse kommer sammen med sin kjære i hyggelige situasjoner, så må dette bety noe. Når man i tillegg har uendelig mange av disse fullføre setningene og tenke samme tanken i samme øyeblikk så må da dette bety at man er som ett, eller? Personlig tror jeg at masse av dette kan forklares med at man ganske enkelt lærer hverandre å kjenne etter som tiden går. Ikke at det ikke ligger noe i dette, fordi jeg tror at dette er et av bevisene for at man er på rett vei forholdsmessig.

Jeg er i den heldige situasjon at jeg er sammen med en jente som jeg er veldig glad i og ville ikke byttet henne mot noe her i verden. Samtidig så sitter jeg med en klar følelse av at jeg bremser hennes utvikling, ønsker, behov, lyster, og en del annet. Ikke at jeg gjør dette med vitende vilje eller av ønske, men tror det er slik. Jeg ser på meg selv som en normalt grei kar som tar min del hjemme og ellers i forholdet, men føler at jeg bremser henne i hennes planer for fremtiden.

Så hva tenker dere der ute om dette, hvor skal man sette grensen eller hvor går grensen for når man kan sitte med en oppriktig følelse av at man bremser ned eller står i veien for en annens fremtid. Feks så er en av sakene at hun ønsker barn i dag, mens jeg ønsker å vente noen få år slik at vi har litt mer tid sammen og blir helt sikre. Det er slik at brent barn skyr ilden, har selv vært gift og endt opp brent. Trodde at dette var den store kjærligheten, og så etter mer enn 6 års forhold var alt slutt på en fjorten dagers periode. Jeg kan jo ikke annet være veldig glad for at jeg ikke fikk barn den gangen.

Nå mener jeg ikke at man kan være eller bli 100% sikker i sin sak, men er det ikke slik at man burde kunne føle seg elsket, respektert, føle full tillitt, osv før man får barn til verden? Så når noe mangler eller til tider kanskje føles litt usikkert så burde man jo kunne få lov til å være usikker på om barn er det rette akkurat nå.

Hvor langt ville dere strukket dere for å glede den annen part, tenker da på å droppe deres egne personlige oppfattninger, mål, prinsipper osv. Alle har vi jo greier som vi på en måte står for, og på en måte gjør oss til den vi er. Skal man i forhold tlpasse seg hverandre eller godta den andre som den er eller en lett blandning eller annet.

Må samtidig spørre om hva som har fått dere til å virkelig kunne si at dere "ELSKER" en person, er det noe denne har gjort for dere, sagt til dere, lagd til dere osv. Ikke at jeg er usikker på mine egne følelser, men har ofte tenkt hva som får folk til å føle det siste lille!

Nå blir dette jo nesten som en kvinnelig dagbok (ikke at det er noe galt med dem) og jeg er jo tross alt mann, liker jeg å tro selv da :) . Så jeg vil absolutt oppfordre menn til å komme med sine synspunkter på min nattlige skrive tømming her og få på skjermen hva som gjelder for dere.

Har ellers dere alle hatt en forholdsmessig fin sommer, eller er det noen som har mistet sin kjærlighet i sommer, og eventuelt hvorfor?

Hvordan er det så med familie, er det slik at man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...