Gjest gjesta Skrevet 27. juni 2006 #1 Del Skrevet 27. juni 2006 Etter mange år i utlandet har jeg mistet litt oversikten over norske kjendiser og nå må jeg lage ei liste over folk som er kjent i Norge. De trenger ikke være kjent i utlandet, men være slike som "alle" i Norge har hørt om. Den kan inneholde både de som har vært kjent i historien og de som er kjent gjennom tv, radio, ukeblader, musikk etc. nå. Kan dere komme med noen innspill? Hadde vært fint om dere hadde skrevet hva/hvor personen er kjent for/fra også. F.eks. Henrik Ibsen (forfatter) Siv Jensen (FrP-politiker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjelpsom Skrevet 27. juni 2006 #2 Del Skrevet 27. juni 2006 POLITIKK: Jens Stoltenberg - statsminister som raser nedover på meningsmålingene Kristin Halvorsen - SV-politiker og finansminister som før valget i høst lovte gratis varm skolemat og billigere barnehageplasser, men som nå ikke lover noenting. Mulla Krekar - iraker som politikerne vil sende ut av landet, men ikke klarer - han sa nylig i arabisk presse at han holdes tilbake i Norge mot sin vilje, noe som gjorde at integreringsminister Bjarne Håkon Hansen (AP) lovte å spandere drosje til Gardermoen og hvis det ikke er å oppdrive, skal han kjøre mullaen selv. TV-KJENDIS: Anne Grosvold, NRK-pludrereporter som overtar tv-kveldene i sommer med å prate med gjester i NRKs storsatsing hver kveld fra taket av rådhuset i Oslo. SKUESPILLER: Maria Bonnevie, vakker, dyktig skuespiller som var samboer med en svensk skuespiller helt til hun leste i avisen at han ventet barn med en annen. Maria er nå sammen med Fredrik Skavlan, en tv-pludreprater om høsten/vinteren, i motsetning til A. Grosvold. DIVA: Wenche Foss, Norges Grand Old Lady, ingen over, ingen ved siden. SUPERKVINNE: Celina Middelfart, vakker, rik, dyktig forretningskvinne som driver Midelfart-firmaet. Har "rotet" med mange kjente, dyktige menn. Mange trodde hun ble vår neste kronprinsesse, siden hun også var sammen med kronprinsen. MONARKIET: Mette Marit, kronprinsessen som er kjent for sine dyre innkjøp i Paris som ingen forstår noe av, siden hun alltid kler seg tantete og som oftest ukorrekt. BEGREP: "Nytt på nytt" - program som handler om ukas nyheter. SPORT: Fotball - Gunnar Solskjær, som spiller i England et sted, og som David Beckham har sagt at er den flotteste personen han har møtt. Kulekjøring på ski - Kari Traa, ei grepa jente som har vunnet OL og litt til. Er fra Voss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d'Arc Skrevet 27. juni 2006 #3 Del Skrevet 27. juni 2006 Knut Hamsun, Kurt Nilsen, Garbo, Ibsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. juni 2006 #4 Del Skrevet 29. juni 2006 Navnene er notert! Takk! Flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #5 Del Skrevet 29. juni 2006 Aylar- eks-"glamourmodell som nå prøver seg som popstjerne Alejandro Fuentes- tidligere IDOL-deltaker som har solgt en del plater Edward Munch- maler Ingvar Ambjørnsen- forfatter Kristopher Joner- skuespiller Are og Odin- tidligere radioverter på NRK P3 (har nå egne programmer, men "Are og Odin" var mest kjent) Mira Craig- popsanger som ble for alvor kjent da hun stagedivet på Oslo Spektrum og ingen tok henne i mot. Marit Larsen og Marion Ravn- tidligere M2M, nå med hver sin solokarriere Kjell Inge Røkke- rik forretningsmann Terje Håkonsen- snowboardkjører (Man kan jo egentlig ramse opp i evigheter... Er det noen alder/ kategori/ "type" du trenger?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Del Skrevet 29. juni 2006 Etter mange år i utlandet har jeg mistet litt oversikten over norske kjendiser og nå må jeg lage ei liste over folk som er kjent i Norge. De trenger ikke være kjent i utlandet, men være slike som "alle" i Norge har hørt om. Den kan inneholde både de som har vært kjent i historien og de som er kjent gjennom tv, radio, ukeblader, musikk etc. nå. Kan dere komme med noen innspill? Hadde vært fint om dere hadde skrevet hva/hvor personen er kjent for/fra også. F.eks. Henrik Ibsen (forfatter) Siv Jensen (FrP-politiker) ← Kan du ikke bare kjøpe et VG og et Se og hør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #7 Del Skrevet 29. juni 2006 Som Kaizers-fan må jeg si han Janove Ottesen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest joje Skrevet 29. juni 2006 #8 Del Skrevet 29. juni 2006 Knut Hamsun, Kurt Nilsen, Garbo, Ibsen. ← Greta Garbo var vel svensk? Hvis det var hun du mente da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. juni 2006 #9 Del Skrevet 29. juni 2006 Heh, hun må vel ha vært ganske mange år i utlandet om hun ikke har hørt om Hamsun og Munch..? Tror også jeg ville ha søkt på vg og dagbladet på nett hvis du vil ha litt mer bakgrunnsinfo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d'Arc Skrevet 29. juni 2006 #10 Del Skrevet 29. juni 2006 Greta Garbo var vel svensk? Hvis det var hun du mente da. ← Hun var vel kanskje det. Unnskyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. juni 2006 #11 Del Skrevet 30. juni 2006 (Man kan jo egentlig ramse opp i evigheter... Er det noen alder/ kategori/ "type" du trenger?) ← Hadde vært fint med mer innen norsk musikk, og ting som tenåringer interesserer seg for. Det er noen som skal flytte til Norge som vil forberede seg litt, og som har bedt om hjelp. Kan du ikke bare kjøpe et VG og et Se og hør? ← Det selger de ikke her nede! Heh, hun må vel ha vært ganske mange år i utlandet om hun ikke har hørt om Hamsun og Munch..? Tror også jeg ville ha søkt på vg og dagbladet på nett hvis du vil ha litt mer bakgrunnsinfo. ← Jeg har vært i utlandet i ganske mange år, men jeg har hørt om Hamsun og Munch. Men det er greit å gå dem nevnt likevel, for å ikke glemme dem. Bakgrunnsinfo kan jeg godt søke etter selv, var mer ute etter navn og et stikkord for å innordne retningen (finans, modell, musikk, teater, film, tv, radio, osv) Takk for hjelpen, men tar gjerne mot enda mer! Mye vil ha mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Frk Åberg_* Skrevet 30. juni 2006 #12 Del Skrevet 30. juni 2006 Kjendiser inne norsk musikk som ungdom liker...det kommer jo veldig an på musikksmaken. Men hvis opptredenene på VG-lista på Rådhusplassen kan sies å være representative for hva ungdom liker, så var det bl.a.: *Mira Craig *Marit Larsen *Alejandro Fuentes, Kurt Nilsen, Espen Lind og Askil Holm *Surferosa *han svenske som synger "det kommer ordna sej" (husker ikke hva han heter) *Aylar (men hun er vel en one hit-"wonder"... - tidligere glamourmodell som kler av seg i tide og utide) *Margareth Berger - eks idol-deltaker *Ravi - liten mann som alltid har en sommerhit på lur Nei, nå husker jeg ikke flere. Det er jo forskjellige rape-mennesker, men husker aldri hva de heter. Paperboys er et eksempel, men har ikke hørt noe fra dem på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #13 Del Skrevet 30. juni 2006 Nei, nå husker jeg ikke flere. Det er jo forskjellige rape-mennesker, men husker aldri hva de heter. Paperboys er et eksempel, men har ikke hørt noe fra dem på en stund. ← Jeg leste voldtektsmennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå