Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jeg går på trilafon, og cipralex i tillegg til fluanxol. Hva slags lidelser skal de hjelpe mot? Jeg synes ikke de hjelper på meg. Har de virket på noen andre her? Er det noen som har prøvd trilafon.? Jeg lurer spesielt på trilafon. Jeg har angst og depresjon. Hvordan virker de medisinene? Jeg har gått på de i seks måneder, men jeg merker ingen effekt? Hvorfor det?
Saeria Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Søk på http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Der finner du den informasjonen du trenger.
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har vært på felleskatalogen...
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Moren min går på Trilafon. Hun har gått på det i mange år pga. psykose. Så vidt jeg vet er dette den vanligste grunnen til at man bruker denne medisinen. Altså schizofreni og andre psykotiske tilstander. Den virker også dempende på stemningsleiet, og det kan virke som du får dette pga. angsten? Ser at Cipralex er en antidepressiva, mens Fluanxol kan hjelpe både mot angst, depresjoner og psykotiske tilstander (i høye doser). Men ville råde deg til å bestille deg en time hos legen din og høre. Det er jo greit å vite hvorfor man putter i seg disse tablettene. Spør også hvor lang tid det pleier å gå før medisinene skal virke. Det er litt forskjell på hvor lang tid det tar, men 6 mnd høres noe lenge ut. Om du ikke har merket noe effekt selv, går det an å spørre familie/venner om de har merket noe? Det er jo mulig at endringen har gått så sakte at man ikke har lagt merke til den selv? Trilafon er så vidt jeg vet mest vanlig å gi til pasienter som lider av vrangforestillinger, hallusinasjoner o.l. (altså psykosesymptomer). Jeg vet ikke om du har hatt en psykose i tillegg til det andre, men hvis ikke, kan du kanskje få legens begrunnelse for å gi deg dette? Vet også at Trilafon i høye doser kan gi noen bivirkninger (men det gjør jo de fleste medisiner). Moren min er ikke så plaget med dette nå, da hun går på en lavere døgndose. Men uansett hva du gjør; ikke kutt ned eller kutt ut medisiner på egenhånd. Det kan være veldig dumt for deg. Samarbeid med lege er viktig.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg går på trilafon, og cipralex i tillegg til fluanxol. Hva slags lidelser skal de hjelpe mot? Jeg synes ikke de hjelper på meg. Har de virket på noen andre her? Er det noen som har prøvd trilafon.? Jeg lurer spesielt på trilafon. Jeg har angst og depresjon. Hvordan virker de medisinene? Jeg har gått på de i seks måneder, men jeg merker ingen effekt? Hvorfor det? ← vet du ike hvorfor du har vert til legen da? høres skummelt ut at man tar imot resept og dytter i seg medisiner uten å lese hva man tar. på tide med en ny legetime for deg
Cognizance Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Hmm spørsmålene du stiller synes jeg hører hjemme på legekontoret i en samtale med nettopp fastlegen din (eller psykiateren din, hvis du går til spesialist).
reddelinnea Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Trilafon brukes også mot angst. Jeg går på trilafon og har ikke scizofreni eller er psykotisk.
yvoesp Skrevet 29. juni 2006 #8 Skrevet 29. juni 2006 Psykologen min ga meg Trilafon som jeg skulle bruke ved behov. Jeg har både angst og depresjoner, men fikk Trilafon i tillegg til vanlige tabl. p.g.a. "tankekjør" som hun kaller det. Hvis jeg sover dårlig om nettene fordi jeg ligger og tenker og funderer på alt mulig rart, skulle jeg ta Trilafon Trilafon er forøvrig noe søvndyssende også og bør derfor kun tas om kvelden.
Gjest Anita Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Jeg går på trilafon, og cipralex i tillegg til fluanxol. Hva slags lidelser skal de hjelpe mot? Jeg synes ikke de hjelper på meg. Har de virket på noen andre her? Er det noen som har prøvd trilafon.? Jeg lurer spesielt på trilafon. Jeg har angst og depresjon. Hvordan virker de medisinene? Jeg har gått på de i seks måneder, men jeg merker ingen effekt? Hvorfor det?
Gjest Anita Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Jeg går på Trilafon sprøyter hver 14. dag. Blir tvangsmedisinert fordi psykiateren mener at jeg er shizofren. Men jeg mener ikke at jeg er psykotisk, og ser på dette som et overgrep. Har ADHD diagnose også, og mener at dette er viktigere å få medisinert med sentralstrimulerende. Men det er jo en medisin som virker motsatt av Trilafon. Får bivirknninger, og vektøktning av Trilafon, men føler meg ikke friskere, da jeg heller ikke er psykotisk. Er svært fortvilet over feilbehandlingen. Anita
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå