Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #21 Skrevet 27. juni 2006 Katter kan reagere på støv og ha andre allergier akkurat som mennesker. Ormekur er lurt. Har du utekatt anbefales det at de kures fire ganger i året. Pass på at du får tak i en kur som tar både spolorm og bendelorm. Ellers er jeg enig i at det kan være lurt med en tur til dyrlegen. Om ikke annet enn for å sjekke at det ikke ligger noe alvorlig(bank i bordet) bak.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #22 Skrevet 27. juni 2006 Har skrevet hun er utekatt 5 min om dagen Ellers vil hun bare ligge inne. Men i overimorra tar vi turen. Gruer meg, for jeg ser alltid for meg det verste, og når de skal gi henne bedøvelse er de så stygge og sier "Jeg skal bare gi ho sprøyta" Hva med å si bedøvelsessprøyta?
Gjest Grønn Frosk Skrevet 28. juni 2006 #23 Skrevet 28. juni 2006 Stakkars pusemusen din. Ville bare si at ho kan få orm selv om ho er lite ute. Det er lett for at "menneskene hennes" trekker med seg slike ting inn. Lykke til hos dyrlegen
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #24 Skrevet 28. juni 2006 Aaaah men vi fikser alt i morra. Nå fikk jeg henta kattebur hos kameraten min og (ballefjerning i høst trengte han det til hehe) så får vi krysse fingene for at ikke dyrlegen er lat og setter den stygge spøryta Kan jeg slutte å tenke sånn!
Gjest Grønn Frosk Skrevet 29. juni 2006 #25 Skrevet 29. juni 2006 Dyrlegen foreslår aldri avlivning som ett første forslag. De pleier bare å gjøre det etter forespørsel fra familien. Det er eierne som skal bestemme behandlingen.
Gjest Grønn Frosk Skrevet 29. juni 2006 #26 Skrevet 29. juni 2006 Lykke til, forresten, det glemte jeg å skrive. Katten min sender katten din "bli-frisk" vibber
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #27 Skrevet 29. juni 2006 Takktakk Jeg bare husker jeg var med ei venninne med hennes katt som ikke hadde refleks i forlabbene, så derfor måtte den dø.
Sheba Skrevet 29. juni 2006 #28 Skrevet 29. juni 2006 Takktakk Jeg bare husker jeg var med ei venninne med hennes katt som ikke hadde refleks i forlabbene, så derfor måtte den dø. ← Håper det går bra med katten din Towelie! Ser du skriver at hun begynner å bli gammel, vil bare trøste deg og si at 11 år er ingen alder for en katt, særlig ikke en som stort sett er innomhus! Gamlepusen min døde i en alder av 18 1/2, og da var han frisk og sprek helt inntil det siste halvåret (men da gikk det nedover.. ) Katten din har alle muligheter til å ha mange gode år foran seg, den er jo knapt middelaldrende!
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #29 Skrevet 29. juni 2006 Nå ble jeg glad :D Det er bare litt skummelt når hun har rundet 10 år, for det var det jeg leste som liten at da dør dem. kanskje forfatterne var litt uopplyste. Rart å tenke på, hun har jo vært der halve livet mitt! Huff, håper hun får leve lenge ennå! Det hjelper vel at hun ikke gidder å gå på hovedveien og bare ligger på trappa og koser seg når hun er ute på tur.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #30 Skrevet 29. juni 2006 Nå er mio tilbake fra veterinæren, så de fant ut hun var rød i halsen. Fikk medisin for det og ormekur! Nå ligger hun neddopet og pissestein ser det ut til så jeg vet hva som trengs: Led Zeppelin! Heldigvis trengte de ikke ta henne, eller at hun trengte å dø av bedøvelsen som de sa kunne skje. Ikke noe morro å sitte på venterommet et kvarter og vente på at de kanskje har avlivet henne.
My Skrevet 29. juni 2006 #31 Skrevet 29. juni 2006 Så fint at det gikk bra med pusen din. Man blir jo så glad i dem
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #32 Skrevet 29. juni 2006 Altfor glad nesten :D hjelp er klokka 10? Jeg har sittet og passet på beibien siden vi kom hjem! Tok den med ut i frisk luft (passet på) og nå prøver den å gå Stygt å le men den ser jo ut som en fyllik!
My Skrevet 29. juni 2006 #33 Skrevet 29. juni 2006 Ja, stakkars men det er jo litt humoristisk å se på dem halvdopa... Jeg øremerket katten min i går. Hun fikk jo da full bedøvelse og tissa på samboern min. Så da pus våknet var hun fyllesjuk, nedpissa og med ny tatovering.
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #34 Skrevet 29. juni 2006 For en rølp :D Mio tisser også på seg her og der og i sta kastet hun opp! Kan ikke være lett å holde styr på alt stakkar ;( Men det er lurt å ta henne med på luftetur så lenge jeg passer på og hun ikke detter ned trapper vel?
Gjest Grønn Frosk Skrevet 29. juni 2006 #36 Skrevet 29. juni 2006 Er lov å le litt. Jeg lo som bare det når pusefrøkna mi var dopa og sjanglet rundt omkring med diiiiiger krage etter steriliseringa. Og det til tross for at jeg egentlig syntes veldig synd på ho.
Gjest Miloine Skrevet 30. juni 2006 #37 Skrevet 30. juni 2006 Nå ble jeg glad :D Det er bare litt skummelt når hun har rundet 10 år, for det var det jeg leste som liten at da dør dem. kanskje forfatterne var litt uopplyste. Rart å tenke på, hun har jo vært der halve livet mitt! Huff, håper hun får leve lenge ennå! Det hjelper vel at hun ikke gidder å gå på hovedveien og bare ligger på trappa og koser seg når hun er ute på tur. ← Det gjør hun vet du! Hoste på en katt er ikke det værste katten din får! Katter kan bli opptil 20 år dem "barndomskattene" mine ble 18 år, trist da dem ble borte, men de hadde det fint hele det lange kattelivet de levde!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå