Gå til innhold

Skal dere sette på ringen i kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig med ringpåsettelse i vielsen? Vet ikke helt om vi skal ha det eller ikke enda.. Jeg orker ikke tanken på å gå uten ringen noen uker/dager før!

Vi skal bruke forlovelsesringene våre som gifteringer, skal gravere inn dato og jeg skal få en diamant i min. Kan vel bare sette de på med en gang de kommer tilbake fra gullsmeden vel?

Er også redd vielsen blir så lang hvis vi skal ha med mange slike små men koselige ting..

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

vi giftet :bryllup: oss på lørdagen og vi valgte vår sønn som er 6 år pg brudesvenn å komme til oss med ringene.. og det var så søtt da han stod der å gav oss ringene for å sette dem på...

kan anbefale det...

og kirken tok tross alt bare 30 min... så det kan dere godt unne dere....

lykke til.....

Skrevet

Vi skal også bruke forlovelsesringene som gifteringer, og ser ingen grunn til å ta av ringene bare for å sette dem på igjen under vielsen, så det dropper vi.

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Hos oss er det bare jeg som har hatt forlovelsesring (kort forlovelse), så vi har kjøpt nye ringer som vi skal sette på i kirken. Synes det er et poeng å nettopp gjøre vielsen litt lenger og mer personlig, jeg!

Skrevet

Takk for innspill!

Det er sant det, ikke meningen at vielsen skal være så kort.. Er så usikker på hvor lenge det kommer til å ta jeg.

Vi skal ha to salmer og to solosanger..er det mye? Eller helt vanlig? Håper på å holde oss sånn ca innenfor tidsrammene vi har satt opp ;)

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Vi skal ha to salmer og to solistsager, samt ringpåsettelse. Tror dette er ganske vanlig :)

Skrevet
Vi skal ha to salmer og to solistsager, samt ringpåsettelse. Tror dette er ganske vanlig :)

Tror nok det er det som er det vanlige ja, og poenget er vel å gjøre det litt personlig, er det ikke??

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

vi skal ha to sataniske vers og en ildpåsettelse!! :ironi::hoho:

Skrevet
vi skal ha to sataniske vers og en ildpåsettelse!! :ironi:  :hoho:

hvordan i all verden kom du på å si noe sånt? :klø: Bra du var ironisk :)

Gjest Gjest
Skrevet
hvordan i all verden kom du på å si noe sånt?  :klø: Bra du var ironisk :)

:plystre:

Skrevet

Jeg tror ikke vi skal sette på ringne i kriken.

Jeg har vært i et bryllup der det ble gjort, det var søtt med ringbæreren for all del, men de gjorde dette fordi de ikke hadde vært ringforlovet.

Jeg fikk en ring da min elskede gikk ned på kne (jeg har den bare ikke på meg fordi den er til gravering nå) og han fikk også en da, der lå to i esken, han satte en på meg, og jeg satte en på ham.

Vi planlegger å beholde disse ringene, og ikke kjøpe nye gifteringer. Derfor synes jeg det blir unaturlig å ta dem av for å ha en ringseremoni i kirka, så det tror jeg ikke vi komer til å gjøre. Å gjør vielsen "lengre og personlig" kan vi gjøre på andre måter.

Kanskje velger vi de løsningen at vi fremsier løftene, ikke bare svarer "ja!" (usikker, det å gjenta etter presten virker litt amerikansk for meg...) Men ringpåsettelse synes jeg blir unormalt, all den tid vi ikke bytter ringer.

Skrevet

Hei!

Vi gifter oss om halvannen uke og vi har forlovelsesringene våre inne til "oppussing" og gravering nå. Veldig rart å gå uten den ringen jeg har hatt på snart et år!

Men vi velger å sette på ringene igjen i kirken slik at de på en måte blir "omgjort" til gifteringer på den måten. :) Vi skal også gjenta løftene etter presten istedenfor bare å si "ja". Virker litt "viktigere" å si løftene helt ut synes jeg.. Men hver sin smak selvfølgelig. Man blir kanskje påvirket av den amerikanske tradisjonen.. :)

Vi skal også ha to salmer og to soloinnslag. Tror det blir en ca. 30-40 minutter kanskje.. Men vi har enda ikke snakket med presten da, for han er på ferie! Så vi vet jo ikke noe helt sikkert enda..

Gjest Gjest
Skrevet

Liker litt tanken med å sette på ringene igjen når de har blitt gifteringer. Men ikke helt bestemt meg enda. har også lyst på diamant i min...

Vi kommer bare til å si "ja" i kirken... Min kjære ymtet frampå litt forsiktig her en dag, og ba pent om det. Han er litt stille og sjenert av seg, ikke så veldig glad i å snakke foran mange mennesker. Så tror han hadde gruet seg masse hvis han skulle si noe mer enn ja... Tror han vil grue seg mer enn nok når det gjelder talen...

Skrevet

vi setter på oss dem i kirken.

har kjøpt nye ringer.

Regner med at jeg tar av forloverelses ringen på morgenen bryllupsdagen (evt setter den på andre hånden) og så er fingeren bar til den nye ringen kommer på

Skrevet
vi setter på oss dem i kirken.

har kjøpt nye ringer.

Regner med at jeg tar av forloverelses ringen på morgenen bryllupsdagen (evt setter den på andre hånden) og så er fingeren bar til den nye ringen kommer på

Det er sånn vi kommer til å gjøre det også.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde nye gifteringer som vi satte på oss i kirken. :)

Skrevet
Hos oss er det bare jeg som har hatt forlovelsesring (kort forlovelse), så vi har kjøpt nye ringer som vi skal sette på i kirken. Synes det er et poeng å nettopp gjøre vielsen litt lenger og mer personlig, jeg!

Samme her! :enig:

Skrevet

Ja, vi skal sette på ringene i kirka. Vi tar de av på morgenen og gir de til forloverne, som gir de tilbake til oss i kirka.

Joda, noen vil synes det er teit, men vi vil ha ringpåsettelse. Og ingen av oss liker tanken på å gå uten ringen nå, så vi har de like godt på oss. Fikk de polert og nygravert for snart to uker siden. :-D

Skrevet

Vi skal ikke i kirken da, men vi skal sette på ringene under vielsen.

Vi bruker forlovelsesringene våre, men vi har hatt dem til pussing og gravering.

Skrevet

Siden jeg ikke er norsk hadde jeg ikke fått med meg tradisjonen med å bruke samme ring til forlovelse og giftering. Jeg har en diamantring, og forloveden har ingenting. Vi skal kjøpe glatte gullringer til gifteringer, og de skal settes på i kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...