Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har akkurat fått panikk angst.. Venter på time hos legen. Hva kan jeg gjøre for å slappe av? For å roe meg ned? Er konstant uvel,svimmel og hjertebank. Prøver å slappe av og puste,men klarer ikke. Har nok kommet inn i en ond sirkel, har så angst for angsten at det gir seg aldri. kan roe meg ned litt,men like etterpå er det pån igjen.. Er så innmari sliten av å være sånn.. Noen som kan hjelpe meg???
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde det sånn for noen år tilbake. Trodde ALDRI jeg skulle bli kvitt den. Var helt forjævlig, så jeg føler virkelig med deg, men trøst deg med at du kommer til å bli bedre, ja, helt frisk vil jeg tro. Det har iallefall jeg klart. Det må jo være en årsak til at du har fått det? Kanskje har det være mye stress og mas i det siste? Eller er det en spesiell hendelse som har utløst det? Uansett, du kan lære å kontrollere pusten og det vil hjelpe. Legg eler sett deg godt til rette i sofaen og trekk pusten dypt to ganger. Kjenn at du pusten dypt ned i magen. Så trekker du pusten en gang til, men denne gangen teller du til 10 før du puster ut og dette gjør du også to ganger. Hold på slik en stund (to dype pust og to der du holder pusten). Håper du blir bedre snart. Og husk at det er ikke farlig, bare ubehagelig! Klem
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Det har nok kommet pga at det har vært mye bekymringer de siste mnd. Har av og til kjent det sånn svakt, men etter at jeg var på fest i helga og drakk mye alkohol har det vært konstant. Det er pustinga som er verst og svimmelheten. Klarer jo å roe meg ned noen ganger,men så er det i gang igjen like etterpå.. Tror det er alkoholen som utløste det. men jeg har det hele tiden og blir så veldig sliten. hvor lenge er jeg sånn om gangen? Det gir seg jo aldri..
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 se litt her du http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=206127
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #5 Skrevet 28. juni 2006 hei! jeg hadde det også sånn som deg for noen år siden.når man ikke føler at man får puste,så kan det hende at man har hyperventilert i forveien dvs at man har for mye oksyken i kroppen i forhold til karbondioksid.det er dette som gjør at man føler prikking/nummenhet i kroppen,spesielt i fingrene og dessuten blir man jo redd under anfallet.det blir derfor en vond sirkel,jo vondere for å puste jo mere angst jo mere anstrenger man seg for å få nok luft. selv om det føles som kroppen får for lite luft,så er det faktisk det motsatte som skjer.du får en opphopning av oksykgen i kroppen og for lite karbondioksid. en ting som hjalp meg under anfall var faktisk å trene.da får man opprettholdt den riktige balansen mellom oksygen og karbondioksid pluss at man føler seg mere avslappet etterpå. en annen ting du kan prøver når du har anfall er å puste i en pose en stund.det er det samme som skjer her,nemlig at du puster inn karbondioksid. håper dette kan hjelpe deg mens du venter på legetime
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå