Gå til innhold

Sammen med en kollega

Fremhevede innlegg

Gjest Stormforelsket
Skrevet

Jeg og en kollega har det siste året gradvis utviklet mer og mer følelser for hverandre, og de siste par månedene har det blitt så seriøst at vi vel nå kan kalles et par. Vi er stormforelsket og har lyst til å vise det frem til hele verden, men holder det skjult på jobben fordi vi er usikre på hvordan det vil bli mottatt av arbeidsgiver.

Det må sies at selv om vi jobber i samme firma (med 14 ansatte), så jobber vi til daglig på hvert vårt sted og med ulike arbeidsoppgaver.

Bør vi ta sjansen på å fortelle det til arbeidsgiver? Noen som har liknende erfaringer å dele med meg? Det er ganske vanskelig å skulle late som ingenting på fellesaktiviteter... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil råde dere til å snakke med sjefen deres og fortelle at dere er et par. Vi gjorde det på jobben vår, og det gikk helt fint med oss. Dere kan bli enige på forhånd hva dere vil si og dere bør nok tenke litt på hva dere vil svare på en del spørsmål. Så lenge dere ikke jobber sammen om arbeidsoppgavene, så ser ikke jeg problemet.. Hvis arbeidsgiver ikke synes det er greit, så er det kanskje misunnelse?!

Å skjule at en er forelsket er helt forferdelig! Been there - done that!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg og en kollega har det siste året gradvis utviklet mer og mer følelser for hverandre, og de siste par månedene har det blitt så seriøst at vi vel nå kan kalles et par. Vi er stormforelsket og har lyst til å vise det frem til hele verden, men holder det skjult på jobben fordi vi er usikre på hvordan det vil bli mottatt av arbeidsgiver.

Det må sies at selv om vi jobber i samme firma (med 14 ansatte), så jobber vi til daglig på hvert vårt sted og med ulike arbeidsoppgaver.

Bør vi ta sjansen på å fortelle det til arbeidsgiver? Noen som har liknende erfaringer å dele med meg? Det er ganske vanskelig å skulle late som ingenting på fellesaktiviteter...  :sjenert:

Det er jopå arbplassen folk finner hverandre. Stort sett da. Så hvorfor holde det hemmelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er endel bedrifter som ikke aksepterer par på arbeidsplassen, selv om de ikke jobber tett sammen. Jeg ville ha lest nøye i personalhåndbok og interne rutiner for å se om det står noe om det før jeg snakket med sjefen. Skjønner at man vil si det til sjef før det begynner å gå rykter, samtidig som dette er noe andre egentlig ikke har noe med.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg håper virkelig at det ikke blir noen vanskeligheter ut av dette - jeg mener at så lenge dere klarer å være kollegaer og ikke kjærester når dere er på jobb så har ikke arbeidsgiver noe med det å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trro det er lurt å si fra. Kjente en som møtte kjæresten på arbeidsplassen, og som ville bli hennes sjef fra starten av. Han tok det opp med SIN sjef, som syntes det var ok nettopp fordi han selv tok det opp og så mulige problemstillinger. Det kmomer jo an på hva slags kollegialt forhold man har - det er ikke barebare å være eksen til sjefen, kjæreste nr to på en arbeidsplass, eller skulle samarbeide med nyforelskede som diskuterer de fleste arbeidsforhold hjemme framfor med kolleger. Men i de fleste tilfelle går det nok bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...