Gå til innhold

Kengubarn i magen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei og hopp, håper alt er bra med deg :klem: Blir imponert over de huslige egenskapene til Heffalompen altså, pepperkakeSLOTT til og med :overrasket: Ha ei fin helg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Heisan!

Her har det jammen vært folksomt siden igår :hoppe:

:klem: til alle sammen.

Snakket med broder'n i går og han kunne bare ønske Heffalompen lykke til med pepperkakeslottet. Mine tre nevøer hadde nemlig lagt inn ønske om en pepperkakeborg, så i går hadde han kjevlet deig til krampa tok han :ler: Så jeg lar Heffalompen ta seg av slottet så kan jeg lage hjerter og mann- og konekaker som skal i vinduet og på juletreet. Og selvsagt i magen også :sjarmor: Må nok lage mye deig tenker jeg. Fikk ikke gjort det i går da jeg manglet en ingrediens nemlig nellig :forvirret: Bruker mors gamle oppskrift som i alle fall jeg synes er bedre enn kjøpekaker.

2 dl sirup

200 g sukker

2 ts kanel

2 ts ingefær

1 ts nellik

1 ts kardemomme

1 ss natron

200 g smør

2 egg

3/4 kg mel (ca1 1/2 liter)

Og jepp, jeg klarte å avstå fra ribbe i går :) Den er hellig helt frem til julaften!

Var ute på juleshopping igår men kom ikke hjem med stort :tristbla: Fikk kjøpt et gavekort i bursdagspresang til faren min, og så på gave til Heffalompen men de var selvsagt utsolgt for akkurat den jeg ville ha. Skal prøve i en lik butikk et annet sted i dag.

Endret av Eeyore
Gjest Kardemomme
Skrevet

Hei og hå Eeyore! :)

Har brukt noen timer i byen nå, men kom heller ikke hjem med noen julegaver. Huff, begynner å bli dårlig med både tid og penger. Er koselig med advent, men sliter alltid med å få gjort unna alt.

Koselig med kakebaking da, jeg skal ogå bake i helga. Nam, nam :)

Gjest Leiababe
Skrevet

Kjenner godt til det å komme hjem uten gaver ja. Skulle ha et skikkelig julegaveraid forrige uke. Kom hjem med en pose boller :ler: Så du kan trøste deg med at du i alle fall har mer suksess en meg :) God helg forresten!!

Skrevet

Hei sjelefrenden min (så du kalte meg det i dagboka til..*tenke*..Yamaha, tro? :klø: )!

Håper du har en flott helg! I likhet med deg har jeg også vært på julehopping, men kom ikke hjem med stor jeg heller. Ble bare litt pynt til huset, sånn som juleløpere og lys. Begynner å få litt hetta over at jeg ikke har handla julegaver enda, men satser på å få gjort det uka før jul. Da har jeg ferie! :)

Skrevet

Her var det lenge siden jeg har vært innom ja, dagene bare flyr..

Håper du har det bra og at du får en koselig kveld :klem:

Skrevet

Julegavehandel er finfint å gjøre tidlig om morgenen. Etter elleve blir det bare stress.

Håper du har hatt en fin helg.

Skrevet

takk for pepperkakedeigoppskrift. langt ord :ler:

skal det ikke være smør i den deigen??

håper du har hatt en fin helg, vennen :klem:

Skrevet

Ooops, glemte visst smør... Skal redigere med 200g smør... :sjenert:

Jeg er ikke på slanker'n hvis det var det du trodde :ler:

Skrevet (endret)

Problemet mitt med julegavehandelen er at jeg gjerne vil gjøre den ferdig denne uken, men har ennå ikke fått ønskeliste fra bror og tantebarn :tristbla: Har fått kjøpt til Heffalompen da, så det er jeg fornøyd med :)

Pepperkakeslottet til Heffalompen skapte forresten store frustrasjoner. Før vi begynte å bake ble det modifisert til en liten bondegård, da strørrelsen på stekeovnen måtte tas i betraktning. Men Heffalompen er dessverre ingen kløpper på å kjelve pepperkakedeig, og med for lite mel ble den sittende fast i benken... :forvirret: Så om vi skulle få noe pepperkakegård i det hele tatt så måtte jeg til pers. Det irriterende var at når jeg hadde satt siste brettet i ovnen klarte jeg selvsagt å svi det, så jeg måtte lage delene en gang til :sur:

Endret av Eeyore
Skrevet

Men det blir da vel fint til slutt da, selv om det ble litt jobb ut av det :)

:klem:

Skrevet
Nei, slanke seg? Hva er det? :klø:

:ler:

:ler: Enig. Ingen som slanker sei i den store julemåneden vell :)

Tror nok pepperkakeslottet ble bra til slutt jeg og :Nikke:

Ha en strålende kveld

stor :klem:

Skrevet

Jeg blir jo imponert over forsøket uansett jeg :) Håper du får en fin dag, stor klem :klem:

Skrevet

Bondegård eller slott - omtrent samme greia :) Vi har så langt strukket oss til å kjøpe ferdiglagde pepperkakevegger, så er imponert uansett jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...