Gå til innhold

Kengubarn i magen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei, vennen.

Så morro å kjenne liv :juhu: Ja, dette har du ventet på lenge.

Tusen takk for kjempekoseli sms.

store :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så morsomt med spark da! Det er stort første gangen :hoppe:

Når det gjelder hvilken side babyen ligger på så lå Tiny på venstre side gjennom hele tredje trimester. Lå med albuen/kneet inn i ligamentet på venstre side. Jeg prøvde å tippe han over med å selv ligge på høyre side men ingenting hjalp :ler:

Når jeg leser her inne så får jeg nesten lyst på en til... Hmmm... ;)

Skrevet
17 uker idag, og UL om nøyaktig 14 dager :juhu:

Og igår er jeg sikker på at jeg kjente babyen :hjerter_rundt:

Kjenner ikke noe sånn til vanlig, men under provokasjon og klemming på magen har jeg kjent noen "blopp". Når jeg gikk og la meg igår var magen helt rar. Kunne kjenne en kjempehard rund klump. Når jeg dultet på den så kjente jeg først at det sparket øverst. Etter en stund var det som om det romsterte masse og når jeg dultet igjen sparket det nederst. Det kan jo ikke være noe annet enn babyen? Dessverre var Heffalompen på nattevakt :( Og når jeg klemte og dultet imorges var det ikke snakk om å gi lyd fra seg... Sta liten baby, akkurat som moren sin :ler:

Er det forresten normalt at magen ligger på siden? Det er mest hardt på høyresiden av magen og det er også der jeg kjenner det. Venstresiden er fortsatt myk... :klø:

Så moro med spark! Magen min ligger også mest på høyre side! Tror nok det er normalt.

Skrevet
Så stas med liv i magen :juhu:

Det er helt ubeskrivelig. Du kan bare glede deg til det blir din tur :klem:

Så gøy at du begynner å kjenne enda mer liv nå! :)

Jeg må gå og legge meg litt, jeg. Er ikke helt i form :spy:

:troest: Ikke noe gøy når svangerskapet blir sånn :(

Så herlig at dere kjenner liv :juhu:

Gikk fra nesten ingenting til spark her også (første i uke 16), og fra uke 18 kjente jeg spark hver dag! Det er så utrolig koselig, savner det neste litt jeg :fnise:

Og jeg melder meg inn i "må legge opp bukser"-klubben :forvirret:

Det er vel en kombinasjon av at det nå har blitt sterkere, og at jeg har skjønt at det ikke bare er luft :fnise:

Skrevet (endret)
Hei hei, vennen.

Så morro å kjenne liv :juhu: Ja, dette har du ventet på lenge.

Tusen takk for kjempekoseli sms.

store :klemmer:

Ja, det er litt uvirkelig at det endelig har skjedd det jeg har ventet på. Håper virkelig du slipper å vente så mye lenger også :klem:

Så morsomt med spark da! Det er stort første gangen :hoppe:

Når det gjelder hvilken side babyen ligger på så lå Tiny på venstre side gjennom hele tredje trimester. Lå med albuen/kneet inn i ligamentet på venstre side. Jeg prøvde å tippe han over med å selv ligge på høyre side men ingenting hjalp :ler:

Når jeg leser her inne så får jeg nesten lyst på en til... Hmmm... ;)

Vente litt til, eller...? Kengubarnet har selvsagt bestemt seg for å legge seg på samme side som jeg har bekkenproblemer da... :tunge1:

Så moro med spark! Magen min ligger også mest på høyre side! Tror nok det er normalt.

Det er nok ikke lenge før du merker det også nå :)

Endret av Eeyore
Skrevet

Vannproblemer i Oslo? Angår vel ikke meg som ikke bor der... Oj, jeg jobber jo i Oslo og har drukket springvann hver dag :hakeslepp: Fikk heldigvis bekreftelse fra vaktmester idag, om at vi ikke får vann fra det vannverket, phu... lettelse.

Skrevet

Foreldrene mine har alltid hatt borevann, men ble for noen år siden tvunget av kommunen til felles kommunalt vann. Blir litt provosert av sånt, for eget vann er jo mye sikrere for bakterier. Bare for at kommunen skal kunne tjene ekstra penger?

Nå er det bare en arbeidsdag igjen til helg :hoppe: Skal passe lillenevø i kveld og morgen. Blir nok moro, men er veldig spent på bekkenet... Imorgen skal Heffalompen og jeg på bruktsalg for barneutstyr. Spennende å se om vi finner noe :)

Skrevet

Åj, her suser det jo bare avgårde! Så delig å kjenne liiiiv! :rødme: Nyt det! Det er fortsatt like stort etter 33 uker.. Ikke lenge til UL heller nå? Det blir spennende det! Vil dere vite hva det blir?

Ha en super helg og kos dere med nevøen.

Skrevet

Så moro med bruktsalg! Får håpe dere finner masse fint :)

I går var vi på kontraktsmøte. Vi har overtagelsesdato 2. desember, så det er ikke lenge etter dere! :)

Skrevet

Nurkeliten har gjemt seg på høyre side i hele svangerskapet, og tror ikke han kommer til å flytte på seg med det første.

Jeg synes også det er like stas med liv enda - koser meg som bare det når magen buler i alle retninger, så du har masse å glede deg til :)

Skrevet
Kos dere i helga da!

I lige måte! Men du begynner kanskje å bli litt lei av å være jaktenke?

Åj, her suser det jo bare avgårde! Så delig å kjenne liiiiv! :rødme: Nyt det! Det er fortsatt like stort etter 33 uker.. Ikke lenge til UL heller nå? Det blir spennende det! Vil dere vite hva det blir?

Ha en super helg og kos dere med nevøen.

Godt å høre at det fortsatt er stas. Vi skal ikke vite hva det blir nei :)

Så moro med bruktsalg! Får håpe dere finner masse fint :)

I går var vi på kontraktsmøte. Vi har overtagelsesdato 2. desember, så det er ikke lenge etter dere! :)

Så moro, blir jo bare uken etter oss det ;) Lykke til med visning i helgen da!

Når er det dere overtar egentlig?

Tror det blir 24. november.

Nurkeliten har gjemt seg på høyre side i hele svangerskapet, og tror ikke han kommer til å flytte på seg med det første.

Jeg synes også det er like stas med liv enda - koser meg som bare det når magen buler i alle retninger, så du har masse å glede deg til :)

så bra. Har vært litt engstlig for at det blir slitsomt og at man blir litt lei sparking etterhvert... :sjenert:

Skrevet
I lige måte! Men du begynner kanskje å bli litt lei av å være jaktenke?

Der slo du spiker'n på hodet :roll:

Tror det blir 24. november.

Ikke lenge til jo! Kontroll på nedpakkinga da? (regner ikke med at du har begynt altså, men du har kanskje en ide om når du skal nettopp det?)

Skrevet

Nedpakking... :forvirret: Har i alle fall begynt å samle esker da. Det er da noe... Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. I kjelleren hvor det er ting vi ikke bruker så ofte, eller kjøkkenet hvor det er masse ting vi skal kvitte oss med. Gruer meg, pakking er den absolutt kjedeligste delen av flytting :( Men så fint og deilig det skal bli når vi er ferdig :hoppe: Og ikke minst innredning av barnrommet :rødme:

Skrevet

Så herlig med spark!!! :hoppe:

Når du ikke er så langt på vei så har babyen din veldig god plass enda så den snur på seg støtt og stadig fikk jeg beskjed om fra jordmor. Det er ikke før du nærmer deg uke 30 at den ligger mer bestemt på en side tror jeg det var.

Strever du med bekkenet?? Vær forsiktig i flyttinga da!!! :fy_fy:

Skrevet

Jeg må krype til korset.. Det ser ut til at vi kanskje gå for en 3hjuling: TFK Joggster Twist. Den er på tilbud på Sandvika Storsenter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...