Gå til innhold

Kengubarn i magen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett bør man forberede seg på å IKKE få høre den, enten legen vil prøve eller ikke. For det er ganske ofte de ikke finner den så tidlig.. Så man må være foreredt på det, slik at man ikke blir livredd hvis man ikke finner den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk høre i uke 11.

tok litt tid og finne den, men fant den til slutt :)

Jeg er jo ganske slank av meg og det skal være lettere og finne den da, kontra om man er godt polstert.

Skrevet

Det er godt dere holder diskusjonen igang her :ler:

Jeg har prøvd å ringe legekontoret i hele dag, men uten hell. Enten så er det opptatt, eller så svarer de ikke... Godt det ikke var noe akutt, for det er ikke lett å få tak i de.

Er veldig godt forberedt på å evt ikke finne hjertelyden, men det hadde vært så deilig å få den ekstra bekreftelsen på at alt er iorden.

Skrevet

Husker ikke når jeg hørte hjertelyden første gang (det står i dagboka mi da) men mener å huske at det var rundt 12 uker og jordmor lette etter den i minst 5 minutter ;)

Får håpe de finner den da så du får høre. Det er stort å høre sånt :)

Skrevet

Jeg hørte hjertelyd i uke 14. Men jordmor sa at det er ikke krise selv om hun ikke fant den da.

Og når jeg var hos legen i uke 10, så ville ikke hun høre etter hjertelyden. Hun sa at det hører man etter først i uke 15-16.

Så ikke vær skuffet hvis du ikke hører det med en gang.

Skrevet

I dag er det jubel i Hundremeterskogen :juhu: Kengubarnet er blitt 12 uker og har et hjerte som banker så fint så :-D

Heffalompen ble med på kontrollen, og det er han VELDIG glad for. Trengte egentlig ikke å spørre om hjertelyden engang, for det var visst en del av 12-ukers-kontrollen. Og det morsomme var at da hun smørte gele på magen og satte apparatet nedtil, så var hjertet der med en gang. Etter en liten stund flyttet den på seg så hun måtte lete litt igjen, men fant den fort.

Det var så deilig å gå derifra. Heffalompen og jeg svevde som på en sky :love: Jeg har en levende baby imagen, og vi skal bli foreldre!

Skrevet
I dag er det jubel i Hundremeterskogen :juhu: Kengubarnet er blitt 12 uker og har et hjerte som banker så fint så :-D

Heffalompen ble med på kontrollen, og det er han VELDIG glad for. Trengte egentlig ikke å spørre om hjertelyden engang, for det var visst en del av 12-ukers-kontrollen. Og det morsomme var at da hun smørte gele på magen og satte apparatet nedtil, så var hjertet der med en gang. Etter en liten stund flyttet den på seg så hun måtte lete litt igjen, men fant den fort.

Det var så deilig å gå derifra. Heffalompen og jeg svevde som på en sky :love: Jeg har en levende baby imagen, og vi skal bli foreldre!

Akkurat slik var det med meg også :rødme:

Det var kjempegodt å få høre hjertelyden, særlig morsomt å finne den med en gang.

Så bra at Heffalumpen ble med! Tenker at han er stolt nå!

Skrevet

Gratulerer med 12 uker og at dere fikk feire den med å høre hjertelyden til kengubarnet var jo ikke noe annet enn herlig!!! :klemmer:

Skrevet

:juhu: Gratulere med 12 uker og ett bankende hjerte!

Skrevet

Så herlig å få høre hjertelyden og gratulerer med 12 uker :juhu: :juhu: :juhu: :hoppe::hoppe:

Skrevet

Gratulerer så masse med både 12 uker og et bankende hjerte! :hoppe:

Kose dere med å sveve på den rosa skyen! Vi sverver på en rosa sky selv i dag, for vi var jo på UL og fikk se et perfekt foster med et like perfekt bankende hjerte. Utrolig hvor mye det betyr! :hjerter_rundt:

Skrevet

:rødme: Jeg får klump i halsen av glede og fryd når jeg leser her, Eeyorevennen. !!! Sååå gøy det måtte være å høre hjertelyden. Så helt tydelig foran meg dere 2 på ul nå. :rødme:

Nyt gode dager og hverandre.

Ha en strålende onsdag (tror det er onsdag i dag :ler: )

store :klemmer:

ps. jeg er veldig tilgjengelig på sms altså ;)

Skrevet

Ja, det er helt enormt deilig å få en sånn bekreftelse. Nå er det minimiale sjanser for at det skal gå galt, og jeg har blitt mye roligere. Orker ikke bekymre meg for evt downs og lignende.

Men jeg har en liten rynke i panna når det gjelder rumpa mi... :sjenert: Holdt på mye i hagen i helge og ble veldig støl i rompe og lår. Lårne ble bra, men rompa hang litt igjen. I morges var det heldigvis borte og jeg var lettet. På jobben idag har det vært mye opp og ned bøying og da kom ømheten i rompa tilbake igjen :tristbla: Jeg vil IKKE ha bekkenløsning og håper at jeg slipper det om jeg bare går inn for ikke ville ha det. Tro kan flytte fjell er det ikke så? :fnise: Skal i alle fall ta det rolig med bøying fremover, så får vi se hvordan det utvikler seg.

Ellers har vi det fremdeles helt fantastisk :rødme:

Skrevet

Håper din tro er sterke enn min tro, for jeg prøvde meg nemlig på noe av det samme i går kveld. Jeg sa til mannen: "I morgen skal jeg ikke være kvalm i heletatt. Nå har jeg passert 11. september som skulle være datoen hvor kvalmen forsvant".

Det hjalp ikke :erter:

Men! Bekkenløsnings-symptomene har blitt borte hos meg, og jeg var litt sånn som deg, stiv og støl. Så det er nok håp for oss enda ;)

Skrevet

Så koselig å høre hjertelyden da :hoppe:

Får håpe det ikke er begynnende bekkenløsning du har :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...