Kykkelikokos Skrevet 7. september 2007 #2121 Del Skrevet 7. september 2007 Høh? :klø: Bare innom for å ønske deg en god dag! Men må innrømme at jeg ble nysgjerrig på hva en topp-forlenger er for noe, og hvordan den ser ut! Det er et sånt elastisk "belte" som du tar på deg under toppen og over buksen. Tror det heter belly-belt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. september 2007 Forfatter #2122 Del Skrevet 7. september 2007 Gratulerer med 11 uker da! :juhu: Selv om magen kanskje ikke synes så mye (altså mest luft) så er det hundre ganger mer behagelig å ha på mammaklær, spesielt hvis du får tak i de som sitter ordentlig over magen. Jeg kjøpte både de som går over og under magen og syntes de som gikk over var aller best, hadde liksom behov for noe over magen. Men hvis du ikke liker det og kanskje ikke har tenkt å kjøpe masse mammabukser så anbefaler jeg en sånn som dette. Ellers må jeg bare få anbefale mamma t-skjorter. De jeg kjøpte var litt lengre fremme enn det de var bak og passet akkurat rundt magen. Magebelte var også kjempekjekt når det begynte å bli tungt i ryggen og hjelper også om vinteren når det blir kaldt på magen Gikk for de over magen. Da får man ikke glippe. Har sett noen gravide i sommer som går med lav bukse og topp som stopper midt på magen, IKKE lekkert! Kom på at jeg også må få anbefale at du investerer i en god pyjamas. Når du kommer til 9. måned så er det INGEN nattkjoler som passer lengre Sover naken jeg... Og på nett får du kjøpt noe som heter topp-forlenger. Da slipper du å kjøpe alt nytt når de blir litt knappe over magen. Kjempekjekt! Men det er jo litt moro å kunne kjøpe mye nytt også da Hei hei, vennen Så koseli med mammabukser da Kan tenke meg det var mer behagelig ja. De fleste jeg kjenner bruker begynne med sånne bukser rundt uke 12 Så koseli av Heffalompen :rødme: . Ja vi er heldige med disse mannfolka våre, virkeli!! :love: Ha en topp kveld. store Ja, tenkt at vi har vært så heldige med disse mennene våre :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. september 2007 Forfatter #2123 Del Skrevet 7. september 2007 Mammabukser er skikkelig behagelig å gå i! For ikke å snakke om at magen ser mer gravid ut enn med vanlige bukser... Ja, magen ble mye finere! Høh? :klø: Bare innom for å ønske deg en god dag! Men må innrømme at jeg ble nysgjerrig på hva en topp-forlenger er for noe, og hvordan den ser ut! Ser ut som Kykkelikokos har forklart det... Mammabukser er helt genialt - jeg begynte å bruke det i uke 14, for da stramma buksene slik over magen slik at det så ut som om jeg hadde lagt på meg minst 5 kilo - på magen! Og vips med mammabukser så fikk jeg en liten kul gravidmage isteden Nå kan jeg ikke skjule kulen legner uansett, så da er det like greit at den i alle fall er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. september 2007 Forfatter #2124 Del Skrevet 7. september 2007 Igår var jeg på storshopping av mammaklær. Endte opp med 3 bukser (en sort, en brun og en olabukse) og 2 topper. Tenkte å kjøpe en olabukse til etterhvert og et sort skjørt, så har jeg basisgarderobe. Blir nok mer etterhvert også Men skal prøve å kjøpe klassiske klær som kan brukes ved senere graviditet også. Den ene HM butikken i Oslo hadde rimelig godt utvalg, så dit kommer jeg nok til å gå igjen Og det var nok på tide med gravidbukser ja... Var på et møte med noen kjente igår og hun ene så med en gang ned på magen min, enda jeg hadde prøvd å gjemme den under en vid tunika. Hun sa ingenting da, sikkert redd for at det kanskje bare var fett Resten av kvelden prøvde jeg å skjule magen bak veska mi eller en tallerken (stående buffet) eller jeg ble sittende. Heldigvis ingen andre som merket noe. Men jammen godt det er 12 uker til neste uke Skal på første legetimen til tirsdag, og håper virkelig at jeg kan få høre hjertelyden. Har helt angst for MA. SA er liksom greit for da merker man det jo, men jeg orker ikke tanken på å komme til ordinær UL, og så har det ikke vært liv der på lenge... Men jeg regner jo med at det går bra da, ettersom magen vokser og jeg merker at det skjer ting. Ha en fin helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 7. september 2007 #2125 Del Skrevet 7. september 2007 Høh? :klø: Bare innom for å ønske deg en god dag! Men må innrømme at jeg ble nysgjerrig på hva en topp-forlenger er for noe, og hvordan den ser ut! http://www.bittens.no/1825.jpg En sånn! Jeg syntes det ser så teit ut når gravide har en glippe mellom bukse og topp... Kjøpte selv en i hvit og en i sort. For selv om man har mamma-klær så blir magen stoooor etterhvert og ikke alltid at de er lange nok allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 7. september 2007 #2126 Del Skrevet 7. september 2007 http://www.bittens.no/1825.jpg En sånn! Jeg syntes det ser så teit ut når gravide har en glippe mellom bukse og topp... Kjøpte selv en i hvit og en i sort. For selv om man har mamma-klær så blir magen stoooor etterhvert og ikke alltid at de er lange nok allikevel Jøss, den der var grei. Alt hva man ikke vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 9. september 2007 #2127 Del Skrevet 9. september 2007 Hei hei, vennen Så gøy med shopping da!! Kan nok tenke meg det var godt å få hjem noe nå som magen vokser. Spennende med legetime, skal tenke på deg. ha en strålende søndag. store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 9. september 2007 Forfatter #2128 Del Skrevet 9. september 2007 Denne helgen har gått unna. Igår holdt vi på med ved til vinteren og idag har det vært hagearbeid. Snart kommer lillenevø som skal være her til imorgen. Så det har ikke blitt så mye avslapping denne helgen. Igår kveld var jeg ute med jobben, og det var veldig koselig. Er litt rart at jeg ikke savner en pils i sånne sammenhenger. Synes det går veldig greit å ikke drikke. Før syntes jeg det var pyton å være edru, men nå merker jeg det neste ikke. Håper det holder seg sånn gjennom hele graviditeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 9. september 2007 #2129 Del Skrevet 9. september 2007 For en svoger, han fortjener altså en trøkk-16 mellom øra! Kondolerer så mye med kompisen. Det er da man begynner å tenke på hvor skjørt livet egentlig er. Og stakkars de som sitter tilbake. Godt å høre at de har gode venner som kan ta vare på de, selv om ingenting kan erstatte en mann og pappa. Ønsker deg ei fin uke, Eeyore! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 10. september 2007 #2130 Del Skrevet 10. september 2007 Så morsomt med shopping da Får håpe legen din vil høre etter hjertelyden da, min ville ikke fordi det kunne være vanskelig å finne den så tidlig, så jeg måtte vente til jordmortime i uke 15. Men var jo på UL litt seinere enn deg, så det gikk da bra. De fleste MAèr skjer faktisk før uke 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 10. september 2007 Forfatter #2131 Del Skrevet 10. september 2007 Ble visst litt mye bøying i helgen. Etter at jeg kom inne fra hagearbeidet stivnet jeg helt og ble superstøl i lår og rompe. Regner med at det skyldes litt løse ledd som gravid og håper at det ikke er en begynnende bekkenløsning. Får høre med legen om det imorgen, men tror nok at det er uvante aktiviteter. Å passe lillenevø gikk som en drøm igår. Han lovte moren sin å legge seg kl 19 og da sovnet han med en gang. Deilig! Forrige gang var han helt umulig frem til kl 23.... Nå er det Heffalompen som passer, og det synes begge er kjempestas. Imorgen er det første legekontroll. Gleder meg og håper virkelig at jeg får høre hjertelyden. Har prøvd å ringe legekontoret idag, for å høre om de har utstyr for det og om hun er villig til å gjøre det, for da vil Heffalompen være med. Men jeg kommer ikke igjennom på telefonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. september 2007 #2132 Del Skrevet 10. september 2007 Ta med deg Heffalompen uansett Jeg synes det var veldig greit å ha mannen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 10. september 2007 #2133 Del Skrevet 10. september 2007 Synes også du skal ta med Heffalompen uansett! Er jo bra å involvere mannfolka mest mulig vel? Og nå må ikke du bøe og tøy og overanstrenge deg her! Vil ikke ha en Eeyore med plager vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. september 2007 #2134 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Nei, det er veldig viktig å lytte til kroppens signaler når det gjelder slike ting. Ikke noe mer hagearbeid på Eeyore! Endret 10. september 2007 av Kykkelikokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 10. september 2007 #2135 Del Skrevet 10. september 2007 bøe og tøy Usj, jeg har ikke vent meg til denne her laptopen helt enda jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 10. september 2007 #2136 Del Skrevet 10. september 2007 Ta han med uansett - og de har nok utstyret til å høre etter hjertelyden, de gjør jo det med doppler senere i svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 10. september 2007 Forfatter #2137 Del Skrevet 10. september 2007 Ta med deg Heffalompen uansett Jeg synes det var veldig greit å ha mannen med. Synes også du skal ta med Heffalompen uansett! Er jo bra å involvere mannfolka mest mulig vel? Og nå må ikke du bøe og tøy og overanstrenge deg her! Vil ikke ha en Eeyore med plager vet du. Jeg vil jo gjerne ha ham med, men han jobber nattevakt inatt, var ikke helt klar for å tilbringe morgenen på et legekontor med uftylling av helsekort og blodprøver hvis ikke det var muligheter for å få noe tegn til liv... Nei, det er veldig viktig å lytte til kroppens signaler når det gjelder slike ting. Ikke noe mer hagearbeid på Eeyore! Kan ikke du si det til Heffalompen Usj, jeg har ikke vent meg til denne her laptopen helt enda jeg... Laptoper er ekle å skrive på, jeg tror de har mindre tastatur, for jeg bommer alltid på bokstavene når jeg skriver på laptop. Ta han med uansett - og de har nok utstyret til å høre etter hjertelyden, de gjør jo det med doppler senere i svangerskapet Krysser fingrenen for at de kan det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 10. september 2007 #2138 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg var på første legekontroll på fredag. Der var det kun måling av blodtrykk, blodprøvetaking og veiing. Jeg fikk ikke tilbud om å høre hjertelyd. Om jeg var deg ville jeg ringt legekontoret først for å høre om det i det hele tatt er mulig å få høre hjertelyden. Vil tro mannen blir rimelig skuffet over å bli sittende å kun holde deg i hånden når du tar blodprøver.. Jeg er iallfall glad ikke min mann var med, for da hadde han blitt fryktelig skuffet. Jeg skal heller ha ham med på UL i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 10. september 2007 #2139 Del Skrevet 10. september 2007 Eeyore er jo kommet et par uker lenger på vei og jeg fikk i hvert fall høre hjertelyd da jeg var i uke 11 Så det er jo lov å håpe. Men det er godt mulig man må spørre om å få prøve å høre, for mange leger ønsker ikke å prøve før i uke 15-16 pga usikkerhet om de finner den eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 10. september 2007 #2140 Del Skrevet 10. september 2007 Ja, mulig det var derfor. I tillegg visste jo legen min at jeg skulle på UL bare noen dager etterpå, så mulig det også hadde noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå