Gå til innhold

Kengubarn i magen!

Eeyore

Anbefalte innlegg

Hei og hopp, håper alt er bra med deg :klem: Blir imponert over de huslige egenskapene til Heffalompen altså, pepperkakeSLOTT til og med :overrasket: Ha ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Her har det jammen vært folksomt siden igår :hoppe:

:klem: til alle sammen.

Snakket med broder'n i går og han kunne bare ønske Heffalompen lykke til med pepperkakeslottet. Mine tre nevøer hadde nemlig lagt inn ønske om en pepperkakeborg, så i går hadde han kjevlet deig til krampa tok han :ler: Så jeg lar Heffalompen ta seg av slottet så kan jeg lage hjerter og mann- og konekaker som skal i vinduet og på juletreet. Og selvsagt i magen også :sjarmor: Må nok lage mye deig tenker jeg. Fikk ikke gjort det i går da jeg manglet en ingrediens nemlig nellig :forvirret: Bruker mors gamle oppskrift som i alle fall jeg synes er bedre enn kjøpekaker.

2 dl sirup

200 g sukker

2 ts kanel

2 ts ingefær

1 ts nellik

1 ts kardemomme

1 ss natron

200 g smør

2 egg

3/4 kg mel (ca1 1/2 liter)

Og jepp, jeg klarte å avstå fra ribbe i går :) Den er hellig helt frem til julaften!

Var ute på juleshopping igår men kom ikke hjem med stort :tristbla: Fikk kjøpt et gavekort i bursdagspresang til faren min, og så på gave til Heffalompen men de var selvsagt utsolgt for akkurat den jeg ville ha. Skal prøve i en lik butikk et annet sted i dag.

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Hei og hå Eeyore! :)

Har brukt noen timer i byen nå, men kom heller ikke hjem med noen julegaver. Huff, begynner å bli dårlig med både tid og penger. Er koselig med advent, men sliter alltid med å få gjort unna alt.

Koselig med kakebaking da, jeg skal ogå bake i helga. Nam, nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Kjenner godt til det å komme hjem uten gaver ja. Skulle ha et skikkelig julegaveraid forrige uke. Kom hjem med en pose boller :ler: Så du kan trøste deg med at du i alle fall har mer suksess en meg :) God helg forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sjelefrenden min (så du kalte meg det i dagboka til..*tenke*..Yamaha, tro? :klø: )!

Håper du har en flott helg! I likhet med deg har jeg også vært på julehopping, men kom ikke hjem med stor jeg heller. Ble bare litt pynt til huset, sånn som juleløpere og lys. Begynner å få litt hetta over at jeg ikke har handla julegaver enda, men satser på å få gjort det uka før jul. Da har jeg ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det lenge siden jeg har vært innom ja, dagene bare flyr..

Håper du har det bra og at du får en koselig kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for pepperkakedeigoppskrift. langt ord :ler:

skal det ikke være smør i den deigen??

håper du har hatt en fin helg, vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet mitt med julegavehandelen er at jeg gjerne vil gjøre den ferdig denne uken, men har ennå ikke fått ønskeliste fra bror og tantebarn :tristbla: Har fått kjøpt til Heffalompen da, så det er jeg fornøyd med :)

Pepperkakeslottet til Heffalompen skapte forresten store frustrasjoner. Før vi begynte å bake ble det modifisert til en liten bondegård, da strørrelsen på stekeovnen måtte tas i betraktning. Men Heffalompen er dessverre ingen kløpper på å kjelve pepperkakedeig, og med for lite mel ble den sittende fast i benken... :forvirret: Så om vi skulle få noe pepperkakegård i det hele tatt så måtte jeg til pers. Det irriterende var at når jeg hadde satt siste brettet i ovnen klarte jeg selvsagt å svi det, så jeg måtte lage delene en gang til :sur:

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slanke seg? Hva er det? :klø:

:ler:

:ler: Enig. Ingen som slanker sei i den store julemåneden vell :)

Tror nok pepperkakeslottet ble bra til slutt jeg og :Nikke:

Ha en strålende kveld

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bondegård eller slott - omtrent samme greia :) Vi har så langt strukket oss til å kjøpe ferdiglagde pepperkakevegger, så er imponert uansett jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...