Xora Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Den er fryktelig øm og sitter i munnviken. Bruker Bacimycin på nå da. Men har hørt at det finnes en bedre salve uten resept. Noen med gode råd og tips? Tar det lang tid før det forsvinner?
afr0dite Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Kan du beskrive litt nærmere? (Uansett, IKKE ta på den, og vask deg ofte på hendene. Er det herpes er det fryktelig smittsomt)
Xora Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2006 En blemmeaktig hevelse. Sårt og stikkende. Vanskelig å forklare ordentlig. Ubehagelig og føler at det ser verre ut enn det gjør. Neida, jeg peller ikke borti den, for vondt til det gitt. Skal stikke innom apoteket etterpå og høre om de har en salve mot sånt.
afr0dite Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 Høres nesten ut som det ja, desverre! Kom deg på apoteket og få salve!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg kan anbefale at du smører på sinksalve - det får såret til å begynne helingsprosessen med det samme, og såret forsvinner på under en uke.
afr0dite Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Såret forsvinner jo på under en uke uansett! Bedre å begynne med sånn salve i det man kjenner at det banker litt, så det ikke blir utbrudd i det hele tatt!
Gjest Xora - ikke innlogget Skrevet 27. juni 2006 #7 Skrevet 27. juni 2006 Takk for svarene. Var på apoteket nå og de anbefalte en salve som heter Prolip Herstat og er til bruk ved munnsår/herpes. Lindret litt med en gang jeg fikk på. Så jeg satser på at dette går over fort som f. Har ikke lyst å ha trynet fullt av blemmer og faenskap.
Hattifnatt Skrevet 27. juni 2006 #8 Skrevet 27. juni 2006 Du kan også kjøpe Compeed munnsårplaster dersom det er herpes. Jeg bruker dette selv og syns det er smertelindrende. I tillegg hindrer det jo at du kommer borti såret og kan smitte andre eller deg selv... Anbefales absolutt!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå