Gå til innhold

Blærekatarr

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Argh, er så sint. Oppdaget i går at jeg har fått blærekatarr. Og det er vondt og slitsomt. Hadde det for et halvt år siden, og er nå redd jeg skal bli en av dem som får deg igjen og igjen.

Og jeg som har fulgt alle råden til punkt og prikke. Tisse innen 15 min etter samleie, drikke masse, spise c-vitaminer og tidvis tranebærtabletter, ikke bøye meg forover når jeg tisser.

Nå må det sies at kvelden før, så hadde jeg og kjæresten sex, og jeg gikk ikke på do etterpå. Det er eneste gangen siden sist jeg var syk. Men kan dette virkelig ha vært utslagsgivende? Har heller ikke tatt c-vit eller tranebær de siste to ukene...

Noen som har noen andre gode råd?

Blir så irritert av dette. Skal til legen nå, får håpe han gir meg noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok det ja. Har aldri hørt om at man ikke skal lene seg fremover når man tisser, det tror jeg bare er tull. Jeg hadde UVI ca hver tredje måned i to- tre år, og endte opp med å bli allergisk/resistent mot det meste som finnes av antibiotika. Festlig.

Nå har jeg ikke hatt på tre år, men jeg er like forsiktg som før, for UVI er JÆVLIG!!!!

De aller aller aller viktigste rådene er, som du sier selv, tisse maks 15 min etter sex, men ta gjerne en dusj også, eller i det minste en våtserviett for å få vekk bakterier ol. Kjedelig, ja, men verdt det, ja!

Og IKKE FRYS!!! Fryse er din fiende! :ler: Ikke sitt på kalde ting, ikke bli kald fra korsryggen og ned. Selv ikke for et minutt. Det er det eneste som skal til.

Jeg går ikke på tranebærtabletter, men hvis jeg merker at jeg har frosset, eller at det småååsvir, så hiver jeg i meg i store doser.

Alkohol er ikke bra heller.

Uansett, drikk vann til du sprekker. Også når du har UVI, selv om det er smertefullt å fly på do hele tiden. Det hjelper til å skylle bakteriene ut av kroppen.

Varmt kokt vann er også veldig bra og rensende, og faktisk veldig godt!

Lykke til og god bedring! :klem:

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Jo takk for det :)

Hadde visst en skikkelig infeksjon med synlig blod. Usj. Men har fått antibiotika, så regner med at det bedrer seg i løpet av et par dager, som sist.

Legen trodde at det var fordi jeg ikke tissa etter samleie, ja. Trodde ikke det var så farlig med én eneste gang. Men nå har jeg lært. Huff, anbefaler ikke dette til noen.

Men heldigvis sa han at dette ikke trengte å gjenta seg med jevne mellomrom, slik som jeg fryktet, så lenge jeg er flink til å følge de nevnte rådene.

Skrevet

Et godt tips er å holde seg SKIKKELIG varm når man først har fått det.. Jeg pleier å ha varmeflaske som jeg har nært skrittet når jeg sover, eller hvis jeg bare sitter hjemme, det lindrer faktisk litt, og jeg innbiller meg at det hjelper :)

Skrevet

Jeg var en av dem som hadde UVI hele tiden før. I 2005 hadde jeg konstant infeksjon fra januar til september... altså HELE tiden uansett hvilke type antibiotika jeg tok. Det kom alltid tilbake igjen og igjen og igjen... uansett hva jeg gjorde.

Men i september begynte jeg å ta akupunktur. Jeg fikk nåler både i korsryggen og direkte på blæren. Det hjalp faktisk veldig godt på meg og jeg har ikke hatt UVI siden september i fjor!

En annen ting som du kan prøve er kamilllete uten sukker, eller å drikke masse vann med masssse sitron i. Det har hjulpet på symptomer hos meg, i hverfall :)

Lykke til :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Hiprex! Si til legen din at du skal få resept på dette legemiddelet, det har hjulpet meg! Jeg sleit så mye med UVI, ognå har jeg ikke hatt ubehag/symtomer på 4 uker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...