Gjest skrekk Skrevet 27. juni 2006 #1 Skrevet 27. juni 2006 Noen tannleger her som har erfaringer med pasienter som har angst, sosialangst, agorafobi? Jeg har angst og sliter sånn ang dette med tannlegen. For jeg er så redd for å dumme meg ut. At tannlegen ser min redsel eller at jeg besvimer/får panikk. Har fått et hull i en jeksel, som begynner å bli stort. Gruer meg intenst å gå. Noen råd eller erfaringer å dele? Er det mulig å få narkose, om hullet er veldig stort osv?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #2 Skrevet 27. juni 2006 Dette er en veldig vanlig situasjon for tannleger, så ta deg tid til å snakk med ham om redselen din. Det finnes også tannleger som er spesialister på dette feltet(se i gule sider kanskje?) Det er godt mulig at du f.eks. får beroligende du skal ta forut for timen. Det er mulig å bli lagt i narkose, men du må regne med at du må vente en god stund på time da siden dette sannsynligvis blir å skje på en større klinikk/sykehus på grunn av at de trenger en narkoselege for å ta seg av anestesien.
Malama Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Mange er spesialister på tannelgeskrekk ja, men ikke sosial angst. Å snakke med tannlegen er nok likevel veien å gå, selv om det ikke er det letteste for en med sosial angst da...
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Blir ikke tannlegeskrekk og agorafobi / sosial angst i denne sammenhengen (på tannlegekontoret) mye av det samme da? Jeg har sjøl tannlegeskrekk (fobisk sådan), men ikke andre fobier. Likevel: En pasient med panikk er en pasient med panikk, uavhengig av hvilken fobi som utløser den. Til TS: Om du bare kommer deg til tannlegen (be om hjelp til å finne en som er god til å håndtere tannlegeskrekk) så klarer h*n å takle angsten din, samme hva den kommer av. Edit: Var for kjapp på send-knappen Endret 27. juni 2006 av Tispa
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 hadde vi begge vært registrerte brukere kunne jeg sendt deg en pm med navnet og nummeret til min tannlegen. jeg har sosial fobi. tannlegen vet det ikke men hun er så søt og hyggelig og flink at det nesten er koselig å fikse hullene mine hos henne føler meg aldri dum når jeg er der.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har tannlegeskrekk deluxe, å jeg får resept på beroligende som jeg tar når jeg har tannlegetime. Det er en fordel at tannlegen vet om din angst, for da får du den hjelpen du trenger for å gjennomføre en tannlegetime.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå