Gå til innhold

Ang. annonsen i avisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på.. Når det står XXX (Stedsnavn) og XXX (Stedsnavn) gifter seg i XXX kirke XX kl. XX.... Dette stedsnavnet, skal det da være der de kommer fra, eller der de bor nå? De fleste i dag bor jo sammen før de gifter seg, så da vil det evt. stå samme sted på begge. Men skal det stå der vi opprinnelig kommer fra? (Jeg kommer ikke fra det stedet vi skal gifte oss på, men bor jo her...)

Noen med peiling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hurra!!

Fia Olsen (opprinnelig Bergen) og Finnbeck Hansen (opprinnelig Trondheim) begge nå Moss, gifter seg i Blondieskogen kirke 23. juli 2006 kl. 15.00.

Adresse for dagen: Godset.

Eller så blåser dere i opprinnelig og skriver begge nå: Asker.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg tror det er vanlig å skrive stedet man kommer fra.

Skrevet
Jeg tror det er vanlig å skrive stedet man kommer fra.

Ja. Det tror jeg også! :)

Gjest Litjtuppa ii
Skrevet

Jepp, vi kommer ihvertfall til å skrive våre hjemsted ;)

Noe slikt kanskje?

Vi gifter oss lørdag 12.august kl 13.00 i xxx kirke!

Adresse for dagen: xx forsamlingshus.

Litjtuppa Olsen, Kardemommeby og tuppemannen Larsen, Mummidalen.

Skrevet

Høyst usikker på hva vi skal skrive....

Vi har felles bosted, vi bor i Bergen og har boddi Berden de siste 8, 9 år når vi kommer til bryllupet.

Vi skal gifte oss å Ålesund, og Ålesund er mitt hjemsted. er er jeg født og oppvokst. Han er også født der (Det er derfor vi velger ha bryllupet der, flertallet av gjestene bor der) men oppvokst et annet sted fra han var 4 år gammel, inntil han 19 år gammel flyttet til Bergen for å studere, og der bor vi altså fortsatt. Og nå har vi kjøpt hus, og bosetter oss her.

Jeg er Ålesundsjente, men bosatt i Bergen. Og høyst usikker på hva vi skal skrive i avisa. Bosted/hjemsted er jo Bergen. Men "er fra" et annet sted enn mitt hjemsted jeg da...

Skrevet
Jeg er Ålesundsjente, men bosatt i Bergen. Og høyst usikker på hva vi skal skrive i avisa. Bosted/hjemsted er jo Bergen. Men "er fra" et annet sted enn mitt hjemsted jeg da...

Jeg har ikke bodd i hjembyen min på over 9 år, men det er likevel den byen jeg er fra og derfor kommer til å skrive i annonsen. Selv om vi bor i Oslo nå og sannsynligvis kommer til å bo her vil det aldri være min hjemby, hjembyen er der jeg ble født og vokste opp.

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, men pleier slike annonser å koste noe?

Skrevet

Jeg har sendt mail til fire forskjellige aviser og fått tilbake om at det er gratis hos alle :) Så jeg tror ikke det pleier å koste noe for disse.

Skrevet

Pratet med forloveren min og hun mente at slike annonser pleier å stå etter vielsen. Mener å huske at det pleier å være med bilde av brudeparret med anonsen, og det må da være tatt på selve dagen? Vi holder ikke aviser, så jeg får ikke sjekket hva som er vanlig. Husker vi begge feil? Eller setter man inn annonse både før og etter?

Skrevet

Man setter inn en liten notis et par uker før, og så sender fotografen inn bilde og tekst en stund etter bryllupet (kan ta flere måneder avhengig av fotografen).

Skrevet

Ja, det er sånn 3 linjer dagen før eller noe, for å fortelle folk om vielsen. Og så er det bilde etterpå for å vise seg frem. :D

Skrevet

Vi droppet stedsnavnene.

Merkelig å se navnet sitt i avisen ja... :hjerter_rundt:

• 2 år senere...
Skrevet

Tråden er gammel, men jeg bare lurer..Har dere denne annonsen i avisa for å fortelle omverdenen at dere gifter dere, og at de dermed kan få sett vielsen i kirka?

Jeg kunne godt tenke meg å sette inn annonse (selv om det kanskje er forsent nå..) før bryllupet, men jeg vil ikke at noen dermed skal dukke opp på Tinghuset for å se vielsen. Jeg vil bare annonsere for omverdenen at jeg skal gifte meg!:)

Har tenkt og sette inn bilde i avisa etter at vi har gifta oss og fått bildene.

Skrevet

Vi satte inn annonse før bryllupet. Vi ville bare annonsere at vi gifter oss, men om noen hadde dukket opp tilfeldig hadde ikke det gjort noe. Det skjedde forøvrig ikke, men vi giftet oss også i Tinghuset og jeg tror uansett ikke det er spesielt vanlig ved Tinghusbryllup (begrenset plass, og det blir gjerne også mer synlig at noen kommer "uinvitert") i motsetning til kirkebryllup hvor kirken tross alt er åpen for alle.

Skrevet

Jeg opplever at det er mer normalt å sette inn bilde o.l. etter at man har giftet seg om man gifter seg borgelig. De jeg ser i avisa er de som er i kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...