Gjest Gjest_Gjest Baardsen_* Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Planlegger neste års ferie jeg Jeg skal dra alene med to ungdommer. Yngste vil da være 16 år. Ingen av oss kan tenke oss ei uke med kun sol og strand. Vi må ha noen opplevelser også. Hvilke typer opplevelser aner jeg ikke. Forslag om steder og aktiviteter og opplevelser? Ordet er fritt.
liv Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Hva med en storby som har muligheter for begge deler? F.eks Aten eller Barcelona?
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Skulle også til å foreslå Athen! Der er det gode muligheter for shopping, museer, ruiner og templer og slikt, restauranter og cafeer, og strand og sol og varme!
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Jeg vil foreslå Split i Kroatia. Byen er liten, men innholdsrik, og skikkelig sjarmerende innenfor murene til den gamle romerbyen. I tillegg har dere plenty av kultur og historie, dere kan nærmest se de historiske lagene i bymuren. Dere kan være turister på strandkafeene og ved havna, eller ungdommene kan være litt kulere og henge på noen av de små barene (lukk ørene mamma) innenfor bymuren. Det er en liten strand i utkanten av byen, men dere kan også ta båtene ut på en av de mange øyene for bading og flere opplevelser. På øya Korcula kan dere for eksempel besøke vingårder, men det krever muligens en overnatting (husker ikke avstandene nå). Og så kommer dere dit billig med Norwegian.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har en sønn på 16 og han liker overhodet ikke strandliv. I fjor var vi bla a i Berlin og den byen syntes han var sååå kul. Det er mulig å bade i Berlin også, hvis det blir for varmt. Han likte seg også godt i Praha, som vi var i på den samme turen. I år blir det London og en liten rundtur i Sør-England, og til neste år New York (ikke midt på sommeren, da).
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Jeg tenkte også umiddelbart på Barcelona som noen nevnte her! Stranden ligger "inni" byen, og så har man veldig mye fint å ta seg til: Park Guell, Sagrada Familia-katedralen, Picasso-museet, osv osv. Vil også sterkt anbefale Roma! Ikke særlig langt å dra til kysten for å bade. Og MYE å se på. Lisboa er også et alternativ. Ta toget ned til Algarve etterhvert?
Gjest Ava Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Mine tenåringsutter liker ikke strandliv i ferien - og det passer deres far og meg ypperlig. Vi liker storbyferier hvor vi kan gå på kunstutstillinger, sitte på kafeer, shoppe og nyte livet ... I sommer er det bl.a. København som står på tapetet - en av de deiligste byene jeg vet om. Amsterdam er også flott ....
Gjest Gjest_JOHANNA_* Skrevet 2. juli 2006 #8 Skrevet 2. juli 2006 Jeg ville absolutt velge Barcelona eller nabobyen Tarragona. Barcelona er full av severdigheter.Tarragona har flott strand midt i byen og forlystelsesparken Port Aventura (som er mye coolere enn Disneyland) ligger 2km utenfor. Salvador Dali museet i Figueras bør man også få med seg. Lett å komme seg rundt med tog. Selv ville jeg valgt å bo i Tarragona ca. 20min med tog fra Barcelona. Flott by med mye mindre turister.
Gjest Blære ikke reg Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Barcelona er en flott by. Og er barna litt fotballinntresert så er omvisning på FC Barcelonas Nou Camp et must. Med plass til 98000 tilskuere er det den største stadion i Europa og også en av de aller største i hele verden. På denne tiden er det ikke kamp der, men mulig med omvisning
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 Ville dratt til England. Tar bare en times tid med tog fra London til sør-kysten med masse fine badebyer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå