Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Har vært motstander av p piller (pågrunn av bivirkninger), men siden typen min ikke vil bruke kondom må jeg begynne. 2 ting er viktig: - Få vekk kviser - Ikke miste lysten på sex Har dere noen p piller å anbefale? Åy, glemte det viktigste: det må være sånn at hvis jeg slutter med p pillene vil jeg kunne bli gravid med en gang! Ikke at det vil ta 1-2 år før jeg kan bli gravid, pågrunn av at hormonene må ut av kroppen først. Jeg vil ha muligheten til å bare kutte rett av om jeg ønsker å bli gravid.
Malama Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 ette er kke mulig å gi et svar på. For det første: Folk reagerer ulik på de ulike merkene, så det er ikke muligå garantere hvilke bivrikninger du vil få. Og det fuinne sikke et merke p-piller som gjør at du automatisk kan bli gravid emden gang. Det tar i snitt 3-6 måneder eter p-pillslutt før syklusen er normal igjen. Noen blir gravid førsre måned, og noen trnger et år på å få tilbake en normal syklus med eggløsning. I snitt altså 3-6 måneder. Og dette er helt uavhengig av hvilket p-pillemerke du bruker. så det er UMULIG å oppfylle det kravet ditt med sikkerhet, da må du heller gå for en ikke-hormonell prevnesjonsløsning. for ved hormonelle prevensjonsmetder har du ingn garati for at syklusen din er normal den dagen du slutter, tvert imot. Og det er uavhengig av pillemerke.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 ååå æsj, jeg vil jo ikke begynne engang det eneste positive med p piller er vel at noen minsker kviser.
Malama Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Noen får mindr kviser og ja det finnes et merke som direkte virker slik. I tillegg får de fleste mindre menssmerter, blør mindre, man får mens som er regelmessig på dagen (jeg visste til og med når på døgnet den ville komme) pms-plager reduseres eller forsvinner... Men det er ikke til å legge sjul på at en dl også opplever negative bivirkninger. Og det finens som sagt absolutt ingen merke som kan garantere deg at hormonene er ute av kroppen den dagn du slutter med pillene. Da er det bedre å planlegge litt da og slutte me dm i god tid før vi vil prøve å lage baby, og bruke alterntiv prevensjon i mellomtiden. eller vurdere spiral (kobberspiral, ikke hormonspiral, alle typer hormonprevensjon, enten det er piller, ring, "pinne" som opereres underhuden, sprøyte eller spiral vil kunne bruke tid (varierer mellom typene hvor lenge) på å komme ut av kroppen) f.eks.
Saeria Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Har du problemer med kviser du vil bli kvitt, så ta en tur til legen. Der er det mange muligheter. P-pillen som skal redusere kviser heter Diane. Men ellers vil jeg si meg enig med Malama.
Gjest Narnia Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Uten at jeg kan si noe om hvilke bivirkninger andre har opplevd, vil jeg anbefale Yasmin. Har ikke hatt antydning til kviser siden jeg begynte med de (for 2 år siden), og har heller ikke merket noen negative bivirkninger overhodet. Fungerer supert for min del i hht. mensen/utsettelse o.l.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Leser du engelsk brukbart vil jeg anbefale forumet på www.ovusoft.com
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Kanskje Ladycomp eller lignende hadde vært mer egnet for deg.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Åy, glemte det viktigste: det må være sånn at hvis jeg slutter med p pillene vil jeg kunne bli gravid med en gang! Ikke at det vil ta 1-2 år før jeg kan bli gravid, pågrunn av at hormonene må ut av kroppen først. Jeg vil ha muligheten til å bare kutte rett av om jeg ønsker å bli gravid. ← Vil bare nevne at det kan ta 1-2 år uansett om du har gått på hormonell prevensjon eller ikke...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 Jeg vil anbefale NuvaRing. Da slipper du å huske å ta pillen hver dag + at den så og si er uten bivirkninger. Sexlysten har faktisk blitt bedre...tro det eller ei! :D
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #11 Skrevet 26. juni 2006 kanskje jeg skal prøve diane, høres greit ut... Er 21år, men har aldri vært hos legen, (fastlegen) Var nok da jeg var liten da, men husker ikke det. Hva skjer egentlig, vet jeg må gå å få resept for å kunne kjøpe p piller. Skjer det noe skummelt, må jeg ta underlivsundersøkelse? Får jeg ta den blodprøven som viser om jeg har blodpropp i familien? Er redd for å få det, som bivirkning til p pillene. Takk for svar
Viviwoom Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har også hørt at Yasmin er greiest dersom man vil unngå bieffekter. Men jeg vet ikke om den gjør noe med kviser... Da er det vel kanskje Diane som er best
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #13 Skrevet 26. juni 2006 en ting til, tar det tid for kroppen å vende seg til p pillene, kan en få diare eller annet i begynnelsen. Hvor lang tid tar det da?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #14 Skrevet 26. juni 2006 http://www.legemiddelverket.no/templates/I...e____17415.aspx skummelt
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #16 Skrevet 3. juli 2006 en ting til, tar det tid for kroppen å vende seg til p pillene, kan en få diare eller annet i begynnelsen. Hvor lang tid tar det da? ← Det anbefales at man venter 3-4 mnd før man bytter. Både fordi det ikke er bra å begynne og slutte på p-piller i eningen og fordi man bør se det an om evt. bivirkninger gir seg. Jeg har aldri hørt om diare i forbindelse med p-piller. Imidlertid så kan diare svekke virkningen av p-piller dersom man må på toalettet før pillen er tatt opp i kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå