Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Jeg tror det skrives sånn. Fikk det utskrevet av legen, vil gjerne vite om det er andre her som bruker det og om eventuelle bivirkninger osv.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Bruker det ikke selv, men om du går inn på http://www.felleskatalogen.no/ og ser der så vil du finne pakningsvedlegget og informasjon om preparatet.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Jeg brukte det i cirka fem uker. Det var fem tunge uker med overspising, oversoving og ukontrollert gråting... Etter dette byttet jeg merke, og har hatt det bra siden. Men Remeron virker fint for mange, så lykke til.
Cognizance Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Mange jeg har prata med som har brukt Remeron går opp i vekt, gjennom økt apetitt på kvelden spesielt. Ellers skal det virke bra. Tolvon er et anna medikament som ligner.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 Jeg skal begynne med de, har tablettene her hjemme. Kanskje bare en fordel for meg å legge på meg, for er så tynn at knokler stikker ut. Men håper jeg slipper å bli verre og gråte slik som en gjest her skrev. Første gang jeg begynner med noe slikt.
fiolen Skrevet 27. juni 2006 #6 Skrevet 27. juni 2006 Jeg håper virkelig at du får en bedre erfaring enn det jeg sitter igjen med etter disse pillene.. Klarte ikke å bruke dem i mer enn et par uker, fordi jeg ble helt "zombie" av dem. Sov stort sett hele døgnet og når jeg først klarte å stå opp gikk jeg rundt i halvsøvne. Familie og venner ble livredde fordi jeg ikke våknet før jeg nærmest ble dratt ut av senga.. Lykke til..
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #7 Skrevet 28. juni 2006 Hei, jeg er den gråtende gjesten som svarte over her! Jeg mente absolutt ikke å skremme deg altså... Jeg vet ikke hvor mye legen din snakka med deg, men mange opplever visst dessverre en forverring de første par-tre ukene på nye medisiner, og jeg synes det er litt viktig å være klar over det. Så dersom det føles tungt i begynnelsen, er det likevel gode sjanser for at du blir mye bedre etter denne innledende fasen! Ikke gi opp dersom det ikke varer for lenge, men snakk selvsagt med legen hvis det blir altfor overveldende. Den positive effekten av Remeron slår forresten inn tidligere enn ved vanlige SSRI. Noe av det som er fint med Remeron er at mange får matlysten tilbake, samt at søvnmønsteret bedrer seg dersom man har hatt problemer med å sovne eller vært plaget med tidlig oppvåkning. Ingen medisiner fungerer for alle, men jeg håper at du har fått en som passer deg. Lykke til!
reddelinnea Skrevet 28. juni 2006 #8 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har gått på remeron. Jeg fikk økt matlyst av dem og sultfølelse. Gikk opp 20 kilo av de noe som var veldig dumt da jeg er overvektig fra før.
Maja23 Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Jeg går på remeron og har gjort det i ca to mnd nå. Det har forsåvidt gått kjempefint,men det var en periode som jeg begynte å legge på meg (spiste kanskje litt for mye )men nå begynner det å gå tilbake igjen. Har ikke hatt noen andre bi virkninger, så jeg er veldig fornøyd! men medisiner virker jo veldig forskjellig fra person til person....
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. juni 2006 #10 Skrevet 29. juni 2006 Nå har jeg brukt de i to dager, og jeg er trøtt hele tiden, og jeg vet ikke om det er psykisk, men jeg har konstant lyst på mat - mye mer enn jeg allerede hadde fra før! Så jeg la meg på sofaen fordi jeg var så trøtt, og spise en pizzaskive like før jeg sovna... Gjør ikke så mye om jeg legger på meg, for jeg er veldig tynn fra før. Men det blir nok uvant. Håper den tretthetsfølelsen forsvinner. Må jo fungere på jobb og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå