Gå til innhold

Erfaringer med p-pillebytte?

Fremhevede innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Dere som har byttet fra trefasepiller (trinordiol, trionetta) til enfasepiller, hvordan har kroppen reagert? Hva har blitt bedre, hva har blitt verre? Hvilke piller anbefaler dere som har prøvd begge typene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bytta fra Trionetta til Yasmin, og det er det verste jeg har vært med på! Jeg ble deprimert som bare det i løpet av noen dager. Grein i timesvis uten å skjønne helt hvorfor. I tillegg hadde jeg null sexlyst som med Trionette, så som prevensjon funket begge så det holdt. :ler:

I ettertid har legen min kommet frem til at jeg reagerer på det kunstige østrogenet, så jeg går nå på sprøyte som bare inneholder et hormon.

Så min overømfintlighet for kunstig østrogen kan nok ha vært en medvirkende faktor når det gjelder depresjonen.

Skrevet

Jeg byttet fra Trinordiol til Cerazette. Merket egentlig liten forskjell i bivirkninger (men hadde ikke noe særlig med Trinordiol heller da), den største forskjellen var at jeg mistet mensen, og istedet fikk småblødninger hver eneste dag. Etter 4 mnd orket jeg ikke mer og sluttet.

Skrevet

jeg byttet fra trionetta til loette/mikrogynon, gikk helt supert. fikk ingen bivirkninger. venninna mi gjorde det samme, hun sier at hun føler seg litt oppblåst.

jeg anbefaler enfase-piller, pga at du da slipper å kaste masse piller hvis du skal 'hoppe over' mensen.

Skrevet

Har noen av dere som bruker enfaseproblemer slitt med mellomblødninger som varer lenge de første månedene, da dere begynte...? Har hatt det i 4 uker nå på microgynon, har hørt at man bør vente i 3 måneder for å la kroppen venne seg, men har ikke lyst å blø i 3 måneder for så å finne ut at det ikke slutter da heller..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...