Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2006 #21 Skrevet 30. juni 2006 Naboene til mamma og pappa adopterte en liten norsk jente da hun var baby. De visste de skulle faa henne allerede foer hun ble foedt (var rus inne i bildet). De var foerst fosterforeldre foer de adopterte henne da hun var ca. ett aar. Hun er naa nesten voksen og klarer seg flott paa alle maater!
Gjest Sarah Lee Skrevet 3. juli 2006 #22 Skrevet 3. juli 2006 Naboene til mamma og pappa adopterte en liten norsk jente da hun var baby. De visste de skulle faa henne allerede foer hun ble foedt (var rus inne i bildet). De var foerst fosterforeldre foer de adopterte henne da hun var ca. ett aar. Hun er naa nesten voksen og klarer seg flott paa alle maater! ← Å, så bra. Jeg tror nok det finnes fler norske barn som ikke har et ordentlig hjem, enn vi hører om.
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2006 #23 Skrevet 3. juli 2006 (endret) Jeg har vært kjæreste med en gutt som var norskadoptert, både han og søsteren var det, og de var ikke biologiske søsken i utgangspunktet. Men det var nok kanskje mer vanlig før ja... Endret 3. juli 2006 av Evelina
Gjest Elfrida Skrevet 4. juli 2006 #24 Skrevet 4. juli 2006 I utland har man lettere for å sette bort barnet når man ikke makter omsorgen selv. I Norge er det en helt annen kultur. ← Jeg tror ikke noe på at man i utland har lettere for å sette bort barnet sitt til vilt fremmede når man ikke makter omsorgen selv. Forskjellen ligger vel heller i at fattigdommen mange steder er mye større enn her. Jeg tror de aller fleste, uansett land, vil se på bortadopsjon som siste utvei, dersom det ikke finnes tanter og onkler, besteforeldre eller annen familie eller nære relasjoner å overlate ungen til, eller når andre grunner gjør at det er umulig å beholde barnet. I tillegg har de fleste land en policy på at flest mulig barn skal adopteres innen sitt eget land, og så går de som de ikke finner foreldre til over til utenlandsadopsjon. I Norge må vel fødselsforeldrene enten være døde eller skrive under på at de godtar adopsjon av barnet sitt før det kan gjøres tror jeg (antagelig det samme andre steder også).
Gjest Shoegal i.i. Skrevet 4. juli 2006 #25 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har vært kjæreste med en gutt som var norskadoptert, både han og søsteren var det, og de var ikke biologiske søsken i utgangspunktet. Men det var nok kanskje mer vanlig før ja... ← Hmm har du vært kjæreste med mannen til min svigerinne kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå