ny dag Skrevet 1. november 2007 #221 Del Skrevet 1. november 2007 Stakkars dere. Håpe Maiken er bedre nå. Rart at hun ble dårlig så fort. Hun var jo helt fin da jeg var der. Veldig kjekt å treffe deg igjen og få se og snakke med Malin og Maiken. Håper natt til i dag var bedre. Om det er noen trøst så våknet Ingvild kl. 05 og da er det bare å stå opp... så i dag er jeg veldig sliten jeg også. To Tips til tette neser: 1.- smøre litt mentholatum på bodyen/nattdrakten (på brystet). 2. - kjøpe peppermynteolje og dryppe litt på en gulpeklut som du legger f.eks. ved siden av sengen e.l. Den lukter ganske sterkt og løser bra opp. Men ikke bra å få på hud og lyne, så derfor er det lurt å ha kluten utenfor rekkevidde for barnet. det hjelper også å vifte med kluten over barnets hode når det sover. Det har ihvertfall funket for oss. Klem herfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 1. november 2007 Forfatter #222 Del Skrevet 1. november 2007 Takk for omtanke, ny dag! Vi hadde mykje styr natt til i går og, men natt til i dag var det mykje bedre. Ho våkna i 03-tida og fekk pupp, men ellers sov ho heile natta. Er heldigvis ikkje så tett lengre no. Takk for tips til tett nase! Foreløbig har eg berre brukt Miwena saltvannspray, men den virkar ikkje godt nok. Og så syns ho det er heilt pyton. No får ho angst kvar gang eg er i nærheten av nasen hennas fordi ho trur eg har tenkt å spraye Malin våkna 05.20 i dag, så eg har vore oppe ei stund eg og! Fekk ho til å ligge inne hos oss i 15 minutt, men så var det slutt. Tenkte ikkje over at vi var oppe tidligare enn vanlig, så eg gjorde sånn som vi pleier. Først frokost, så lage matpakke til Malin, så vaske og kle på Maiken og deretter Malin, gi litt pupp til Maiken (som ho ikkje ville ha) og så gå til barnehagen. Men då vi stod i gangen og skulle ta på sko oppdaga eg at klokka var 06.55. Fremdeles 35 minutt til barnehagen opna. Blir jo litt for dumt at eg som heimeverande mor i permisjon skal stå og trippe utanfor døra når barnehagen opnar Så då blei det tid til litt tegnefilm og ein kopp kaffi pluss at Maiken fekk grøt. Utrulig så mykje ein får gjort når ein står opp så tidlig! Men trur eg foretrekker å sove litt lengre likevel. I dag er det babysang igjen. Og deretter kafè-besøk med ei av mamma'ane som går der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. november 2007 #223 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Så deilig å ikke stresse om morgenen i hvertfall..her i huset står begge også opp til den gamle tiden, og litt til.. 5 er morgen..men jeg sovner igjen med Helena og derfor blir det stress uansett.. Håper du har det fint med dine skjønne små og koser deg! Endret 1. november 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 15. november 2007 #224 Del Skrevet 15. november 2007 Ingvild har vannkopper!!!!!!!!!!!! Så vil dere ha så kom på besøk Jeg er hjemme med henne i dag. Pappaen i morgen. Helgen har vi ingen planer. Så tilbudet er der hvis du er interessert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 15. november 2007 Forfatter #225 Del Skrevet 15. november 2007 Hm......Eigentlig er det jo greit å bli ferdig med dei vannkoppane så tidlig som mulig, men veit rett og slett ikkje om eg orkar no. Er så vanvittig sliten for tida pga nattevåk med Maiken at eg ikkje orkar tanken på sjuke ungar. Trur eg må stå over! Men takk for tilbudet! Syns ikkje eg får tid til noko som helst for tida. Dagane berre fyk av gårde! I går og i dag var eg ute frå tidlig på morningen til kl 15. Turgåing, Grete Roede kurs, babysang og veninnetreff. Ettermiddagane forsvinn alltid på null komma svisj med middagslaging, eting, rydde kjøkken, barn, kveldsmat, bading og legging, så då får eg aldri gjort noko. Så no flyt det over med klesvask, rot og hybelkaninar her. Får besøk av ei veninne som skal vere her i tre dagar på mandag, så i morgon MÅ eg få gjort noko her. -Må vaske vindua på kjøkkenet og henge opp dei nye liftgardinene eg har kjøpt. Når eg først er i gang kan eg like godt vaske vindu på stua og sidan dei ser heilt forjævlige ut - Må vaske badet - Må få unna klesvask - Må vaske gjesterommet - Mannen må støvsuge (for det gidd eg ikkje) Tørke støv får eg gjere i løpet av helga ein gang. Vil ha hushjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 17. november 2007 #226 Del Skrevet 17. november 2007 Forstår det godt .. både det at du ikke orket syke barn og ønsket om hushjelp. Har en venninne som har hushjelp, så dersom du vil gjøre alvor av ønsket så kan jeg sjekke opp det med venninnen min. Ønsker deg ellers en strålende helg. Klemmer fra nydag (som støver ned her jeg sitter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 18. november 2007 Forfatter #227 Del Skrevet 18. november 2007 Foreløbig setter økonomien ein stopper for hushjelp/vaskehjelp-drømmen. Men eg har faktisk gått så langt at eg har sjekka prisar med City Maid. Dessverre var det altfor dyrt. Malin er sjuk, stakkars. Hadde temp på 40 i heile natt sjølv om ho fekk stikkpille i ti-tida i går kveld. Både eg og ho har sove heilt elendig. Ikkje har ho matlyst heller. Orkar ikkje snop eingang stakkars. Får heldigvis i ho litt drikke. Skjønnar ikkje heilt kva det er som feilar ho heller, for ho seier at ho ikkje har vondt nokon plass. Hostar berre litt innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 18. november 2007 #228 Del Skrevet 18. november 2007 Her vet jeg ikke om jeg har vært innom før. God bedring til syke små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 23. november 2007 Forfatter #229 Del Skrevet 23. november 2007 Her vet jeg ikke om jeg har vært innom før. God bedring til syke små Heisan monja No har Maiken begynt å klappe Gjer det berre når ho får lyst sjølv og gidd ikkje å herme etter meg, men ho kan det i alle fall! Og så bablar ho masse. Seier ma-ma, na-na, ta-ta, ba-ba osv. Ingen åling eller kryping endå, berre rulling. Men det kjem vel. Malin begynner omsider å blir frisk. Har vore feberfri sidan i går, men hostar fremdeles mykje og har dårlig matlyst. Ho har aldri vore sjuk så lenge før og eg håpar det ikkje skjer igjen! Utrulig frustrerande å ikkje få i ho mat. Heldigvis har ho drukke ganske bra alle dagane. No har Maiken begynt å hoste og. Håpar virkelig at ho får ein litt mildare variant enn det Malin har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 27. november 2007 Forfatter #230 Del Skrevet 27. november 2007 Huff.... Maiken har fått så stygg hoste! Skikkelig ralling. Og så surklar det i brystet hennas. Har ingen feber, et ganske bra og er i godt humør, så eg er usikker på om det er nødvendig å gå til legen med ho. I natt hadde eg ho i armkroken i mi seng heile natta. Syns det var så ekkelt å høyre på hostinga når ho låg i senga si. Var redd for at ho ikkje skulle få puste. Eg sov skikkelig dårlig og er stiv og støl i heile kroppen i dag. Samsoving er nok ikkje noko for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #231 Del Skrevet 3. desember 2007 Maiken har fått ei tann! Eller tann og tann....Eit riskorn i alle fall! Så då blei ho 8 mnd før den første tanna dukka opp. Ho er sylte forkjøla stakkars, så i natt har ho sove i lag med oss i dobbelsenga. Ho våkna kvart tiande minutt før vi gjekk og la oss, så eg fant ut at det var like greit å ha ho i vår seng. Orka ikkje tanken på å reise meg for å trøste kvart tiande minutt heile natta. Anar ikkje kor mange gangar ho var våken i natt, men mange var det! Er nesten ferdig med julepresangane no, heldigvis. Deilig å vere litt tidlig ute for ein gangs skyld! Manglar berre ein kaffitrakter til svigermor, eit par Ullvang-sokkar i ekstra presang til mannen si niese og presang til mannen. Den siste må vente til desember-lønna kjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #232 Del Skrevet 28. januar 2008 Herregud så sløv eg er med denne dagboka. Måtte laaangt ned på side 2 for å finne den igjen. Ja,ja..... Har begynt å jobbe igjen. Litt slitsomt, men kjekt og. Mannen er heime med Maiken fram til 7.april. Tirsdag etter påske, dvs 25.mars, skal Maiken begynne i Barnehagen. Så då få ho og pappaen to veker til tilvenning. Syns det er greit å ta det litt gradis sidan ho er så lita. Tre dagar syns eg blir litt brutalt! Og så må eg skrive opp eit par milepæler her før eg gløymer dei: Romjula: Maiken begynte å seie mamma Nyttårsafta: Maiken satte seg opp sjølv på golvet for først gang! På nøyaktig samme kvadratmeteren som Malin gjorde det første gang. Og akkurat som med Malin var det ingen som fekk det med seg. Plutselig satt ho berre der. Fredag 25.januar: Maiken begynte å krabbe på alle fire! Før det har ho berre klart å krype baklengs, noko som førte til stor frustrasjon av og til når ho berre kom lengre og lengre vekk frå tingen ho skulle ha tak i Ho er 10 mnd no, så ho er ikkje akkurat tidlig ute motorisk, men ikkje unormalt seint heller. Omtrent som storesøstera. Men trur ikkje det er lenge til ho begynner å reise seg. Ho står dersom eg hjelper ho opp og går bortover viss eg held ho i hendene. Malin nekta å sette beina under seg då ho var 10 mnd. Vi flytta ho på eige rom på torsdag i håp om at nattesøvnen skulle bli bedre, men det blei den ikkje. Må fortsatt amme 2-3 gangar om natta, og i fem-tida nektar ho å ligge i eiga seng lengre, så då tar eg ho inn til oss for å unngå at ho vekker Malin. Og så er det jo litt koselig med den eine timen med liten baby inntil meg før eg står opp kl 6 for å gå på jobb Utrulig kor forskjellige ungar kan vere. Malin var aldri interessert i å kose då ho var på den alderen. Etter at ho var ferdig med puppen kjempa ho for å komme seg laus og så krabba ho rundt i dobbelsenga. Maiken vil gjerne ligge heilt inntil med totten i munnen og den andre handa godt tvinna inn i håret mitt. Malin har blitt skikkelig stor jente! Begynt på turn og har kjærestar i barnehagen. To stk til og med! Rett før helga fortalte ho om to 4-åringar som hadde blitt kjærestar. Då ho sa at dei hadde kyssa og sa pappaen "æsj", mest på tull. Då kom det kjapt frå Malin: "Det er ikkje æss, pappa! Det er godt å susse!". Lurar litt på kva dei held på med i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 3. februar 2008 #233 Del Skrevet 3. februar 2008 heisann, lenge siden sist. Herlig å lese her inne. Store minepæler på kort tid. Å komme seg framover må jo være fantastisk for Maiken. Også Malin da - det er jo en fantastisk alder de er i nå synes jeg. Ingvild og snakker om kjærester og venninner.. men det går litt i surr. Hun er kjæreste med mange, uansett nærmest. Både jenter og gutter og både dem hun er sammen med og dem hun ikke leker sammen med. Ingvild koser seg også på turn. Dette er tredje semestet hennes, og denne gange rgår hun på stort parti som egentlig har 5 års grense. Men fordi hun er ganske så flink spurte "treneren" om hun ville være med der istedenfor å forsette på småpartiet. Stor stas. Også har hun vært med tre jenter hjem alene - også stor stas. Å være der helt alene, uten mamma eller pappa. De begynner jammen å bli store. Håper det går greit på jobben din og med å kombinere jobb og hjem. Må være slitsomt å fortsatt amme på natt. Ellers så var Ingvild også sånn som Malin.. i den alderen Maiken er nå.. Ikke interessert i kosing. Jeg sluttet da også å amme henne da hun var 10 mnd. Hun var null interessert. Lo og så rart på meg når jeg kom der med puppen... og bet til de grader.. Ikke så gøy. Men lett avvenning.. hvis vi kan kalle det det... Vi snakkes. Klemmer herfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå