Ottine Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Lest den engelske forespørselen i tråden "Help"? Hvordan forholder man seg til slikt da?
Quirky Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Jeg rakk akkurat å se den før den ble slettet. Den gikk rett i hjerterota på meg, siden jeg bodde i Argentina for noen år tilbake, og vært vitne til elendigheten der. Situasjonen som ble beskrevet der (og langt verre) er realitet for en ekstremt stor del av befolkningen der. Det er desverre en viss sjanse for at det er svindlere bak slike tråder, som prøver å lure penger ut av lettlurte fjols som meg.. Hadde den ikke blitt slettet tror jeg at jeg hadde tatt sjansen på å gi dem litt penger likevel. Godt mulig at jeg er alt for naiv, men jeg har som sagt sett grusomhetene der nede selv, det finnes ikke noe sosialkontor å gå på der, det er ikke et land som blir prioritert av hjelpeorganisasjoner/aksjoner. Og jeg synes faktisk forespørselen virket ekte.. (Men lurer litt på hvordan de fant frem til kvinneguiden, greide å registrere seg etc). Endret 26. juni 2006 av quirky
Ottine Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2006 Jeg rakk akkurat å se den før den ble slettet. Den gikk rett i hjerterota på meg, siden jeg bodde i Argentina for noen år tilbake, og vært vitne til elendigheten der. Situasjonen som ble beskrevet der (og langt verre) er realitet for en ekstremt stor del av befolkningen der. Det er desverre en viss sjanse for at det er svindlere bak slike tråder, som prøver å lure penger ut av lettlurte fjols som meg.. Hadde den ikke blitt slettet tror jeg at jeg hadde tatt sjansen på å gi dem litt penger likevel. Godt mulig at jeg er alt for naiv, men jeg har som sagt sett grusomhetene der nede selv, det finnes ikke noe sosialkontor å gå på der, det er ikke et land som blir prioritert av hjelpeorganisasjoner/aksjoner. Og jeg synes faktisk forespørselen virket ekte.. (Men lurer litt på hvordan de fant frem til kvinneguiden, greide å registrere seg etc). ← Det siste lurer jeg også på! Og enig med deg om at forespørselen virket ekte... Men man vet aldri om det er en svindletråd, så det er nok greit at den ble slettet. Allikevel er det ille at mange har det slik - for DET er det jo ingen tvil om.
Quirky Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Joda, de måtte vel slette den, den stred vel mot omtrent 15 av kg's regler. Skulle ønske at jeg hadde fått med meg e-post adressen før den ble slettet, da kunne jeg prøvd å finne ut om det var ekte. Vi får starte en hjelpeaksjon for Argentinske fattige, Ottine.
Ottine Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2006 Ja, vet du - slike tråder gir meg så dårlig samvittighet... For det første: Føler vel at jeg gjør alt for lite for andre. Jeg har fått et fadderbarn, og er iallfall glad for at jeg har ordnet DET... For det andre: Klage, klage, klage... Vi nordmenn har vel lett for det, og jeg er nok selv intet unntak i enkelte tilfeller. Tror vi skal være veldig takknemlige for at vi bor i Norge!
Quirky Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Definitivt. Er forresten en annen tråd her inne som handler om nordmenns syting. Tror veldig mange nordmenn hadde hatt godt av å tilbringe et par måneder i et u-land, for å få litt perspektiv på tilværelsen.. Når det gjelder Argentina har jeg heldigvis en avtale med folk jeg kjenner der som jobber direkte med de fattige, og overfører til dem hver måned, men det monner jo lite i den store sammenhengen. Men hvis vi alle kan gjøre litt kan det hjelpe en god del mennesker..fadderbarn er jo bra. Endret 26. juni 2006 av quirky
Far til 2 Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Her er et annet alternativ som kansje kan støttes. Det synes som om det er seriøst nok. Og behøver ikke koste noe som helst: Proteser for fattige i Thailand
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå