Gjest bertine i.i Skrevet 26. juni 2006 #1 Skrevet 26. juni 2006 Hei! Håper det er noen våkne her som kan svare meg.. Sitter på jobb nå, jobber som sykepleier på natt, ved ett sykehjem. Er forkjølet, tett i nesen, vondt i hodet og sår i halsen. Har ikke feber, men føler meg varm(tempraturen var 37,2 da jeg målte). Skal jobbe 3 netter til, og føler meg ikke i form! Heldigvis er det ikke så travelt inatt, men det kan fort snu. Vi har noen pasienter som er relativt dårlige, spesiellt en som har trakeastomi (rør ned i halsen/luftrøret). Jeg har ikke noe særlig lyst å jobbe 3 netter til, tviler på at jeg blir bedre i løpet av disse dagene, og har jo heller ikke lyst å smitte pasientene mine! Jeg tar såklart forholdsregler, bruker munnbind og spriter/vakser hendene ofte. Det jeg lurer på er; Kan jeg ringe legen min imorgen tidlig å be om å få komme til å få sykemelding for de 3 neste nettene? Har ikke jobbet her 2 fulle månder ennå, så kan ikke ta ut egenmelding Viss ikke legen min vil sykemelde meg så blir det jo trekk i lønna, og det har jeg vertfall ikke råd til... Noen som kan hjelpe?
Gjest Tanita Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Skal ikke være noe problem å få sykemelding når du ikke er istand til å møte på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Tviler på at dette er grunn god nok til sykemelding
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Tviler på at dette er grunn god nok til sykemelding ← Hvorfor ikke?? Jeg ble sykmeldt på det grunnlaget som trådstarter beskriver. Jeg jobbet da på sykehjem.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Hvorfor ikke?? Jeg ble sykmeldt på det grunnlaget som trådstarter beskriver. Jeg jobbet da på sykehjem. ← Jeg jobber på sykehus, kun sykemeld om det er gastro ute å går.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Sykemeldinger variere veldig fra lege til lege. Noen er 'gniene' mens andre er 'løsslupne'. Noen gir det litt for lett, andre er litt for vrange.. Men en legetime vil jo hvertfall gi deg svar på om du bør ta det med ro eller om du kommer til å bli bedre og kan jobbe. Jeg går på jobb uansett! men er et stabeist. Innstiller kroppen min på at jeg skal det og det.. og når jeg kan ta litt fri.. det funker for meg hvertfall. akkurat nå suser jeg rundt på jobb med nylig beskjed fra lege om at jeg har pådratt meg en prolaps!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Absurd om en smittefarlig person ikke får sykemelding når du jobber med såpass syke mennesker. Ring legen, og håp på det beste. (BTW, jeg har normaltemperatur på rundt 36 eller lavere, så når jeg har 37.2 så har jeg feber.) 1
Mitsi Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Ærlig talt, smittefarlig??? Hva har man munnbind, hansker og sprit til? Er ikke rart vi har høyt sykefravær hvis det ikke skal mer til enn en forkjølelse før en skal sykemeldes....
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Jeg jobber på sykehus, kun sykemeld om det er gastro ute å går. ← Dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig får du sykemelding. RIng legen din du. 1
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 Sykemeldinger variere veldig fra lege til lege. Noen er 'gniene' mens andre er 'løsslupne'. Noen gir det litt for lett, andre er litt for vrange.. Men en legetime vil jo hvertfall gi deg svar på om du bør ta det med ro eller om du kommer til å bli bedre og kan jobbe. Jeg går på jobb uansett! men er et stabeist. Innstiller kroppen min på at jeg skal det og det.. og når jeg kan ta litt fri.. det funker for meg hvertfall. akkurat nå suser jeg rundt på jobb med nylig beskjed fra lege om at jeg har pådratt meg en prolaps! ← Er ikke noen vits å overdrive heller. Du som får lide for det til slutt. 1
Gjest mr. Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Jeg sitter på nattevakt nå. Øre temp viser 37,6, hodepine, muskel stivheter i nakke og rygg, tett nese og Føler jeg bør ta fri imorgen. hva mener dere? Trenger svar fort!!! jobber også på sykehjem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå