Gå til innhold

Folk som ikke svarer på mld


Gjest meg vel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette kommer jo veldig an på, da. Hvis man ikke er spesielt nære venner med vedkommende, kan det jo lett gå i glemmeboka, selv om man i utgangspunktet liker personen. Andre ting kan komme i veien for å opprettholde kontakt, og da betyr jo det at den kontakten egentlig ikke var så viktig i utgangspunktet. Men jeg begynner ikke å bekymre meg for om venner er sure på meg, eller ikke vil ha noe mer med meg å gjøre, bare fordi jeg kanskje ikke får svar på en stund. Etter et par dager, så ringer jeg heller. Med mindre det er noen jeg ikke kjenner særlig godt, da gidder jeg som regel ikke. Dersom det stadig er den ene parten som tar kontakt, så er det vel kanskje litt bortkastet energi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
da det bare tar noen sekunder og koster bare noen øre å svare.

Men det blir jo sjelden med den ENE meldingen hvis du svarer, for da får du ofte svar igjen og så har du det gående....er ikke alltid jeg gidder det, så da svarer jeg ikke og ja, da KAN det hende jeg glemmer å svare senere også - skyt meg!

Å avskrive venskapet etter 3 meldinger uten svar er vel kanskje litt drøyt, men jeg ville vel også latt initiativet gått over til den andre hvis jeg ikke hadde fått svar på 3 meld etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har følelsen av at det bare er eldre damer som svarer på sms straks de får en selv.

Jeg glemmer ofte å svare hvis det ikke er noe kjempeviktig og får jeg flere meldinger f.eks. en lørdagskveld eller hvis jeg er opptatt så glemmer jeg også. Ofte gidder jeg ikke svare, men det betyr ikke at jeg er sur. Det kommer an på budskapet i meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Har følelsen av at det bare er eldre damer som svarer på sms straks de får en selv.

Hvorfor har du denne følelsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på budskapet i meldingen.

helt enig, om og når jeg svarer kommer helt an på budskapet i meldingen.

stort sett svarer jeg alltid på meldinger, jeg synes i utgangspunktet det er normal høflighet å svare når noen snakker til meg, og sms er for meg noen som sier noe til meg.

men, når det sendes meldinger som er mer kjedebrev eller ren informasjon uten noe spørsmål eller skrivemåte som gjør at det er naturlig å svare, så kan jeg la det være.

stort sett sender jeg bare meldinger som inneholder spørsmål om ting, og får jeg ikke svar da, så synes jeg det er direkte uhøflig jeg.

greit at man ikke trenger å svare med en gang, det er jo derfor jeg gjerne sender sms istedenfor å ringe, fordi jeg vet at mange er opptatt og ikke har tid til å snakke bestandig. derfor sender jeg en melding, så kan personen svare når den har tid. og jeg regner da med at personen på ett tidspunkt TAR seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Ringer mer enn jeg skriver meldinger. Sms er til for kjappe beskjeder, ikke for lengre samtaler og diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg ringer først, og hvis det tar skikkelig lang tid, så spør jeg hva faen det er som skjer, og hvorfor de ikke svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt glemme å svare på meldinger jeg..gjerne på de som kommer seint på kvelden. Jeg tenker alltid at jeg tar det neste dag, og det ender som regel opp med at det blir bortglemt.

Dersom noen vil pleie vennskapet er det like greit å ringe eller dukke opp personlig. Det får da være måte på hvor mye man skal legge i en sms. Og det er da også begrenset hvor mye man får sagt på meldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skriver sms, er det som regel nettopp for å gi mottakeren mulighet til ikke å svare umiddelbart - en tekstmldn kan folk la være med å lese og svare på når de har tid, i motsetning til hva som oftest er tilfelle med en tlf.

Jeg hater også sms med åpne spm som krever lange svar - det er bare idiotisk. Denslags tar jeg over tlf eller ansikt til ansikt. Får jeg sånne mldn, gidder jeg ofte ikke svare. Og hvis noen bryter med meg av den grunn, synes jeg faktisk det er det som er frekt. Vil man ha svar umiddelbart, får man jammen meg ringe i stedet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Får jeg sånne mldn, gidder jeg ofte ikke svare. Og hvis noen bryter med meg av den grunn, synes jeg faktisk det er det som er frekt. Vil man ha svar umiddelbart, får man jammen meg ringe i stedet. ;)

Enig! I det andre du skriver også, selv om jeg synder mot det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det kommer an på. Jeg svarer vanligvis på meldinger, men når jeg er på jobb går jeg ikke å sjekker mobilen til stadighet. Er det viktig, så vet folk, evt. familien, hvor jeg er. Det er også irriterende når folk skal føre timelange samtaler på sms. Da får de heller ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men dere som ofte ikke gidder å svare på meldinger, synes dere det er irriterende når noen ikke svarer på meldinger dere sender, eller er det helt ok?

Er litt nysgjerrig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skriver sms, er det som regel nettopp for å gi mottakeren mulighet til ikke å svare umiddelbart - en tekstmldn kan folk la være med å lese og svare på når de har tid, i motsetning til hva som oftest er tilfelle med en tlf.

Jeg hater også sms med åpne spm som krever lange svar - det er bare idiotisk.  Denslags tar jeg over tlf eller ansikt til ansikt. Får jeg sånne mldn, gidder jeg ofte ikke svare. Og hvis noen bryter med meg av den grunn, synes jeg faktisk det er det som er frekt. Vil man ha svar umiddelbart, får man jammen meg ringe i stedet. ;)

Jeg gjør og mener det samme. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fryktelig irriterende når folk ikke gidder å svare. En ting er hvis de er opptatt og ikke får svart med en gang.

Men bare for at de ikke gidder da blir jeg sur.

Svarer alltid når jeg får mld,jeg.

Synes det rett og slett er uhøflig å ikke gjøre det.

Nei, vet du hva! Det skal da ikke være en plikt at man skal svare på alle meldinger man mottar bare fordi man eier en mobiltelefon.

Noen mennesker har et sykt forhold til mobilen sin, og tror at alle andre er interessert i å bruke halve dagen til å svare på meldinger, bare fordi de selv ELSKER å sende meldinger...

Oppfattes jeg som uhøflig om jeg ikke svarer, så får det bare være. Jeg synes det er uhøflig å sende meldinger i hytt og pine som er utformet slik at det forventes et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Hvis jeg sender sms og ikke får svar, regner jeg med at personen ikke er så interessert i kontakt. Da bruker jeg heller energien på folk som vil ha kontakt og som svarer på sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er av de som sender veldig mye sms, både seriøse som jeg forventer svar på innen rimelig tid - og morsomme, som jeg ikke forventer svar fra.

Innen rimelig tid kan være i løpet av dagen eller i løpet av nærmeste time, alt ettersom hvem det er og hva det gjelder. ;)

Men jeg setter ikke himmel og hav i bevegelse dersom jeg har sendt en koselig hilsen til venner og ikke får svar, da er de vel opptatt med sitt. Jeg KAN bli litt ergelig om jeg har gitt en beskjed eller bedt om en tjeneste som krever et oppfølgingssvar. Men i verste fall da så ringer jeg bare for å høre om sms'en har kommet frem etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg KAN bli litt ergelig om jeg har gitt en beskjed eller bedt om en tjeneste som krever et oppfølgingssvar. Men i verste fall da så ringer jeg bare for å høre om sms'en har kommet frem etter en stund.

Det er da jeg lurer på: Hvorfor ikke ta den telefonen i utgangspunktet, og spare tid og krefter for alle parter? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da jeg lurer på: Hvorfor ikke ta den telefonen i utgangspunktet, og spare tid og krefter for alle parter? :klø:

Fordi jeg -tror- jeg sparer både tid og penger på å bare sende en sms, og fordi det gir rom for mottaker dersom h*n er opptatt i det øyeblikket jeg kunne ha ringt.

Iblant er det helt ok å sende en sms og svar kommer iløpet av en eller annen tid, og iblant er det ting man bør ringe for isteden.

Kommer helt an på situasjonen - men jeg bruker i størst grad sms. Det dekker som regel mitt behov for å gi beskjed, spørre om ting og å få svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer mer enn jeg skriver meldinger. Sms er til for kjappe beskjeder, ikke for lengre samtaler og diskusjoner.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...