Gå til innhold

Folk som ikke svarer på mld

Fremhevede innlegg

Gjest meg vel
Skrevet

Hva gjør dere når folk dere kjenner ikke svarer på sms?

Jeg tolker det som om at de ikke er interessert i å holde kontakten, og derfor slutter jeg å ringe/semde mld etter 3 ganger uten svar.

Er dette rett av meg eller bør jeg sende flere (eller blir jeg sett på som en gærning da?)

Jeg bare tenker at hvis jeg ikke en gang er verdt 48 øre, så kan det være det samme med hele bekjentskapet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Kanskje de ikke bruker meldinger så mye? Har du prøvd å ringe?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er en av de som ikke gidder å svare på sms om det blir for mange...

Jeg tenker som oftes at kan de ikke for h** ringe hvis de har så mye å si.. :sjenert:

Gjest meg vel
Skrevet

Ok, men mister du ikke kontakt med venner og bekjente da?

Jeg ser på det som frekt om man ikke gidder å svare, da det bare tar noen sekunder og koster bare noen øre å svare.

Men det er kanskje bare jeg som tenker sånn? :klø:

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg tenker som oftes at kan de ikke for h** ringe hvis de har så mye å si.. :sjenert:

Samme her. Gidder ikke taste så mye. Men kanskje det har med alder å gjøre?

Gjest Gjest
Skrevet
SMS kan være masete, og jeg kan gjerne la være å svare på en melding eller to.

Ok, kankje dere er mye eldre enn meg, siden dere synes sms er et slit og mas?

:klø:

Jeg er 31.

Men de gangene dette skjer har jeg kanskje sendt 2-3 meldinger på en måned, så det ville være rart om det oppfattes som mas vel?

Gjest Gjest
Skrevet

Fryktelig irriterende når folk ikke gidder å svare. En ting er hvis de er opptatt og ikke får svart med en gang.

Men bare for at de ikke gidder da blir jeg sur.

Svarer alltid når jeg får mld,jeg.

Synes det rett og slett er uhøflig å ikke gjøre det.

Gjest meg vel
Skrevet

Glemte å skrive navnet mitt (på det innlegget hvor det står at jeg er 31.)

Gjest gjest1
Skrevet
Ok, men mister du ikke kontakt med venner og bekjente da?

Jeg ser på det som frekt om man ikke gidder å svare, da det bare tar noen sekunder og koster bare noen øre å svare.

Men det er kanskje bare jeg som tenker sånn?  :klø:

Miste venner ? Nei, Hvorfor skulle jeg det ?

Frekt ? Hvorfor det ?

De fleste vet at jeg ikke liker å sitte å trykke. De kan ringe meg om det er noe. ;)

Skrevet

Etter å ha sendt omtrent en million sms de siste 8 årene er jeg drittlei av å sitte å trykke, men ringer ofte opp folk som har sendt en melding eller to.

Om folk ikke svarer etter 3-4 meldinger vil jeg ikke nødvendigvis avskrevet dem fullstendig, men sannsynligvis latt det være opp til dem å ta kontakt igjen.

Gjest meg vel
Skrevet

Frekt ? Hvorfor det ?

"da det bare tar noen sekunder og koster bare noen øre å svare."

Gjest gjest1
Skrevet
"da det bare tar noen sekunder og koster bare noen øre å svare."

Ha! Det tar ikke bare noen sekunder for meg.

Jeg ringer heller.

Gjest meg vel
Skrevet
Ha! Det tar ikke bare noen sekunder for meg.

Jeg ringer heller.

Ja, det er bra. Men jeg tenkte mer på situasjoner der man hverken får svar som melding eller sms.

Men det er kanskje bare jeg som synes det er litt frekt å ikke svare på sms/ringe tilbake.

Skal huske på at ikke alle har samme syn på det som meg, neste gang noen ikke svarer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det oppfatter jeg som at de ikke vil ha kontakt. Særlig folk jeg ikke har snakket med, fra skolen f. eks., og jeg vet at de bruker nummeret. Jeg er 20 ;)

Gjest meg vel
Skrevet

Skulle egentlig stå :

Men jeg tenkte mer på situasjoner der man hverken får svar som melding eller blir ringt opp igjen.

(Er litt trøtt nå...)

Skrevet

Det er da ingen selvfølge å svare på en melding.

Er det noe du må ha svar på får du ringe - for det er ikke alltid man får svart der og da - og så går det i glemmeboken.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis det er en gutt jeg skriver med (som jeg liker), skriver jeg ikke mer dersom jeg ikke får svar. Da er det opp til han å skrive neste gang.

Med venner så er det av og til jeg ikke gidder. Hvis det er mye telefoner og mld på en dag så siler jeg.

Gidder heller ikke skrive ting som "ja", "ok" osv med mindre det er et spørsmålstegn i mld

Gjest gjesta
Skrevet

det verste jeg vet er folk som etter 5 minutter spør om jeg er sur eller sender flere mld og lurer på hvorfor jeg ikke svarer. da sitter jeg sikkert p do folkens! Er det så viktig så ring istedet eller send ei mld om at jeg skal ringe så fort jeg har tid... :)

ellers synes jeg sms er veldig kjekt, og koselig å få. svarer alltid på sms fra venner,familie og at da kan fort blir 10-15. det gjør ingenting :)

Gjest Gjest
Skrevet
det verste jeg vet er folk som etter 5 minutter spør om jeg er sur eller sender flere mld og lurer på hvorfor jeg ikke svarer. da sitter jeg sikkert p do folkens! Er det så viktig så ring istedet eller send ei mld om at jeg skal ringe så fort jeg har tid... :)

ellers synes jeg sms er veldig kjekt, og koselig å få. svarer alltid på sms fra venner,familie og at da kan fort blir 10-15. det gjør ingenting :)

Huff, jeg har hatt ei venninne som er sånn. Om jeg av en eller annen grunn ikke fikk svart på meldingen innen en stund (noen få timer maks), trodde hun fort at vennskapet var finito... Det skal da vel ærlig talt mer til når man har kjent hverandre i mange år - blir sur av sånt, jeg. Dessuten går jeg ikke alltid rundt med mobilen på meg, og det hender jeg glemmer å svare om jeg ikke har anledning med en gang. Ikke vondt ment. Men jeg prøver å holde litt kontakt med folk via en og annen sporadisk melding, og jeg lar ikke være å svare på mange meldinger fra en person, nei.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg glemmer ofte å svare på meldinger, men det betyr ikke alltid at jeg ikke vil ha kontakt. Selv, venter jeg til den andre tar kontakt om jeg ikke får svar på max to meldinger. (bortsett fra samboeren da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...