Gå til innhold

Jeg er glad jeg ikke har slike venner.


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Når noen ikke er enig i et synspunkt eller mening, så popper det ofte opp kommentarer som:

Jeg er glad jeg ikke har venner som deg....

Jeg ville aldrig omgås mennesker som deg....

Du virker som en såååå usympatisk person....

Jeg fikk en lignende kommentar da jeg innrømmet å kikke i andres baderomsskap....Ja, jeg vet det er frekt... Skyt meg !

Louis Lane fikk slike kommentarer i sin siste tråd, og det var et slikt innlegg i mobbetråden her i generell debatt som inspirerte meg til å skrive her.

Er det ikke litt lite reflektert å stemple noen slik etter et innlegg ?

Om noen etterlever, og har så liten grense, Har de/du noen venner?

Og til sist. Er det bare jeg som bruker dette forumet til å lufte mine mindre bra sider?

Endret av slurry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller tenkt: -Sånne venner fortjener ikke meg.

Har en knippe med gode venner, har mange bekjente. I blandt mine bekjente opplever jeg så mange fasader som til tider slår så utrolig sprekker og det kommer nok til å slå enda mer sprekker.

Ikke at jeg venter på det (eh...jo, litt), men grunnen til at de bare er bekjente er nettopp pga fasaden hvor de elsker å fremstille seg som: "Åhh.. jeg er så glad i alle på denne jorden, jeg er så snill og rettskaffende, heia et fargerikt felleskap (de mener vel egentlig det motsatte) og yoga er kult lzzm."

Sånne folk er de som er de minst perfekte.

Både de her inne og de IRL.

Derfor må de gjemme seg bak en fasade. For det er alt de er. En fasade. Få er så tvers igjennom gode som enkelte her inne vil fremstille seg eller som mennesker ute i samfunnet liker å fremstille seg.

Endret av Sexy C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier at de kaller sin venner dumme, og hadde en tråd her inne vær diskusjonen i vennegjengen, så hadde kallenavnene "idiot, dum, bitter, trangsynt" kommet fram så må jeg bare si at ;

De skal være jævla glad de ikke er mine venner. Jeg hadde nok tålt å høre det noen ganger, men men du/dere hadde ikke vist hva som traff dere når det rant over for meg eller en av mine venninder.

Dette kallenavn greiene noen driver med er helt i grenseland. Og jeg en ikke enig med h*n så er jeg bitter og sur. Liker jeg ikke Kate Moss eller Britney Spears så er jeg bitter og sjalu igjen...

Eh.... Javel.... Kom dere ut i den virkelige verden og si det til meg så skal vi se hvor mange ganger du bruker det argumentet.

Det er ikke rart at noen ikke har venner. Jeg ville aldri ha gjort/kalt mine venner stygge ting, eller tillagt dem egenskaper basert på min irritasjon.

EDIT: skriveleif.

Endret av Titti72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Til titti 72.

Det er her inne på kvinneguiden jeg har merket den lave takhøyden.

Det er fra andre brukere og gjester slike kommentarer popper opp når noen skriver ett innlegg.

Om noen inrømmer en litt dårlig side ved seg selv, eller har en litt spesiell mening om en ting, så kommer det altså et supermenneske frem og dømmer personen .

Jeg synes altså det er rart at noen kan få en så bastant mening om en person etter et innlegg her på kg.

Men jeg sier som deg at om noen satt og slengte slike kommentarer i RL, så hadde jeg blitt så provosert at jeg hadde skjelt personen ut.

Gjort det før nemlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hehe, ja det er mange superkvinner på KG! ;)

Men jeg kan sikkert godt skrive at jeg er glad mine venner ikke er på en spesiell måte dersom det handler om et spesielt tema. Ser egentlig ikke helt problemet med det - jeg ER glad de fleste vennene mine ikke går og snoker i skapene mine eller løper rundt og snakker dritt om meg, for eksempel.

De mener det vel, da?

Jeg har fått høre det selv, men det bryr meg liksom ikke så hardt - de ville ikke hatt meg som venn, nei vel. Hva er det egentlig du synes er så ille med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vel, for eksempel at vennene dine kanskje snoker i skapet ditt uten at de vil inrømme det ?

Poenget er at de fleste har en dårlig side/vane....For å ta eksempelet med baderomskapet..Om en veninne av deg har tittet i skapet ditt og finner ut at du ser på det som helt forkastelig, så inrømmer hun sikkert ikke at hun har gjort det.

Det ble en liten avsporing....

Det er de som skriver kommentarer som " Jeg er glad jeg ikke gar slike venner som deg" basert på et innlegg der en bruker kanskje har innrømmet en uvane,

som får meg til å bli litt :hakeslepp:

Jeg syns at det mest naive svar jeg ser... Vær glad da at vennene dine har forstått at de ikke kan betro slike ting til deg , og holder seg klokelig vekk fra å involvere deg i ting som går utover et perfekt skall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Vel, for eksempel at vennene dine kanskje snoker i skapet ditt uten at de vil inrømme det ?

Poenget er at de fleste har en dårlig side/vane....For å ta eksempelet med baderomskapet..Om en veninne av deg har tittet i skapet ditt og finner ut at du ser på det som helt forkastelig, så inrømmer hun sikkert ikke at hun har gjort det.

Det ble en liten avsporing....

Det er de som skriver kommentarer som " Jeg er glad jeg ikke gar slike venner som deg" basert på et innlegg der en bruker kanskje har innrømmet en uvane,

som får meg til å bli litt :hakeslepp:

Jeg syns at det mest naive svar jeg ser... Vær glad da at vennene dine har forstått at de ikke kan betro slike ting til deg , og holder seg klokelig vekk fra å involvere deg i ting som går utover et perfekt skall.

Ja, okay, da er jeg litt mer med. Jeg trodde du mente alle slike kommentarer, også når det gjelder baksnakking osv.

Hvis det bare gjelder slike smånegative ting som snoking i skap, så er jeg enig med deg. Nei, her skal man ikke ha noen riper i lakken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier sånne ting utifra et innlegg eller to de har lest om personen, må man rett og slett bare prøve å gi f... i det, de har jo åpenbart ikke belegg for å si det, de aner jo ingenting om personen de dømmer nord og ned..

Jeg gidder ihvertfall ikke bry meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...