Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp fått fjernet hormonspiralen etter en del år. Har hatt endel plager rundt om i kroppen som jeg lurer på om kan ha hatt sammenheng med spiralen. Derfor fjernes den nå, for å se om ting blir bedre..

Er det andre som har fått diverse plager/bivirkninger av hormonspiral, og som har blitt "normale" igjen etter å ha fått den fjernet? Har hørt om folk som har fått migrene, psykiske plager osv av den... Så er selvsagt spørsmålet: hvor lenge etter å ha fjernet hormonspiralen begynte kroppen å normalisere seg??

Ble visst litt rotete dette her, men håper noen vil dele erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener.... Jeg prøver iallefall å forklare..

Jeg hadde hormonspiralen i nesten fem år, uten mensen hele tiden. Dette er noen år siden, og HS var helt nytt på markedet da. I utgangspunktet var jeg fornøyd, hadde ingen plager eller plroblemer......før jeg begynte å reagere på at jeg nnærmet med 30 og fikk masse pubertetskviser. Hadde mye vondt i hodet, ble deppa uten tilsynelatende grunn, sint av samme årsak..... og manglet fullstendig lyst på sex. Ble så ubehagelig at jeg nesten ungikk mannen min ved sengetider.

Ingen av disse bivirkningene kom over natten, de kom sakte snikende, så sakte at jeg egentlig ikke merket dem.. Jeg tok det opp med legen min, og vi ble enige om å fjerne den, da den likevel var moden for utskifting. Skulle vente å se noen mndr, og vurdere om en ny skulle inn. Bare etter noen uker var jeg sakte men sikkert tilbake igjen mot den jeg egentlig er... Både legen og jeg er overbevist om at det er noe med sammenhengen. For meg ble det ikke aktuelt med noen ny. Et par år senere fik jeg min siste lille sønn, og etter det steriliserte mannen min seg, så for oss har det vært en super løsning.

God sommer...

• 5 år senere...
Skrevet

Nå har jeg nettopp fått fjernet hormonspiralen etter en del år. Har hatt endel plager rundt om i kroppen som jeg lurer på om kan ha hatt sammenheng med spiralen. Derfor fjernes den nå, for å se om ting blir bedre..

Er det andre som har fått diverse plager/bivirkninger av hormonspiral, og som har blitt "normale" igjen etter å ha fått den fjernet? Har hørt om folk som har fått migrene, psykiske plager osv av den... Så er selvsagt spørsmålet: hvor lenge etter å ha fjernet hormonspiralen begynte kroppen å normalisere seg??

Ble visst litt rotete dette her, men håper noen vil dele erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...