Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finner mange jobber jeg kan tenke meg å ha ved siden av studier, men på allesammen må jeg regsitrere meg hos vikarbyråer. Blir man kontaktet av alle byråene så fort man regsitrerer seg? jeg vil jo bare søke på denne ene jobben..........

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Neida, man blir ikke automatisk kontaktet av vikarbyrået. I så fall er det jo bare å si det som det er, at du bare ønsker den spesifikke jobben og at du ikke ønsker å stå registrert. Men det kan jo hende at de får inn flere lignende jobber etter hvert, da, så kanskje det ikke er så dumt å stå registrert likvel?

Skrevet

Du trenger slett ikke være redd for å bli kontaktet av alle.

Jeg meldte meg hos "alle" byråene for generelt å få jobb, ikke bare en spesifikk, etter endte studier, og ingen av dem kontaktet meg i det hele tatt. Jeg kontaktet dem, og de svarte på det jeg spurte om allernådigst, men jeg har aldri hørt fra dem. Fikk jobb selv (som vikar), på et sted som ironisk nok henter nesten alle sine vikarer fra vikarbyrå.

Gjest Gjest
Skrevet
Du trenger slett ikke være redd for å bli kontaktet av alle.

Jeg meldte meg hos "alle" byråene for generelt å få jobb, ikke bare en spesifikk, etter endte studier, og ingen av dem kontaktet meg i det hele tatt. Jeg kontaktet dem, og de svarte på det jeg spurte om allernådigst, men jeg har aldri hørt fra dem. Fikk jobb selv (som vikar), på et sted som ironisk nok henter nesten alle sine vikarer fra vikarbyrå.

Er vel kanskje natulig at vikarbyrående kun fatte interesse for folk de kunne tenkes å ha bruk for, er ikke vits å satse på kvantitet i steden for kvalitet.

Skrevet
Er vel kanskje natulig at vikarbyrående kun fatte interesse for folk de kunne tenkes å ha bruk for, er ikke vits å satse på kvantitet i steden for kvalitet.

Jepp, det stemmer selvsagt det, men med god utdannelse burde jeg egntlig vær aktuell. Problemet var at jeg ikke hadde noe erfaring (var jo nyutdanna) og pga min utdannelse var jeg overkvalifisert for de jobbene jeg kunne fått uten erfarng. Det var mittproblem.

Men poenget mitt var altså at det ikke er farlig å melde sg hos disse byråene. Selv de som har hatt erfaring og fått jobb gjennom slike byråer sier stort sett at de må jobbe og mase sev for å få noe, så om man bare melder seg for å søke en jobb, så blir man neppe "plaget" v dem for andre jobber (som man i så fall står fritt til å takke nei til om så skulle være)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...