Gå til innhold

Ultralyd i mot benhinnebetennelse.

Fremhevede innlegg

Gjest Chantal
Skrevet

Noen som har hatt benhinne.bet og tatt ultralyd i mot det?

Hjelper det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ultralyd mot beinhinnebetennelse??

Har jeg aldri hørt om, ultralyd har da ingen medisinsk effekt!

Har hatt beinhinnebetennelse. Og det enste som hjelper er å ta det rolig noen ganger, og trene variert og alternativt.

Ikke løpe på asfalt 7 dager i uka f.eks. Variere terreng, og varier treningsmetode. Sykling er fint!

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg mener å ha hørt om at ultralyd kan være bra mot dette. Mulig jeg surrer med ordene her. :ler:

Jeg trener variert. Sykler mye og passer på å tråkke riktig, men allikevel når jeg endelig prøver meg på en aerbic eller step time så brenner det i leggene. Begynner å bli drit lei det nå. :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke hat benhinnebetennelse, men senebetennelse og ultralyd virket definitivt mot dette. Det er ikke noen svadametode, men veldokumentert og anerkjent av både fysio og leger som jeg har snakket med. Har hørt at det også brukes mot benhinnebetennelse, men har som sagt ikke personlige erfaringer med dette.

Skrevet

Gjest: vis meg en (troverdig!) kilde som sier at ultralyd ikke har noen medisinsk effekt!

Jeg har selv fått ultralydbehandling mot beinhinnebetennelse og er nok i sterk tvil på om det hjelper på akkurat denne diagnosen (dette er det uenighet om blant fysioterapeuter). Det finnes derimot andre diagnoser der ultralyd har vitenskapelig bevist effekt.

Ellers vil jeg også komme med råd om å trene alternativt. Unngå trening som gir smerter (hopp under aerobic/step er noe av det verste for beinhinnene). Om man bare tar en treningspause og deretter begynner på som før vil det bli like ille. Det er viktig å finne gode sko, kanskje skyldes betennelsen feilbelastning fordi du f.eks tråkker på innsiden/utsiden av fotsålen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde betennelser i begge knærne og fikk ultralyd som vistnok skulle funke på dette..eneste jeg merka var at det ble litt varmt når dem holdt på..ingen bedring, ingen forverring..bortkasta penger om du må betale for det!

Sliter du med beinhinnebetennelse bør du gå til en Naprapat! det VIRKER! De "reparerer" skaden, og årsaken til den..kan være litt dyrt, men virkelig verdt det! 100000 ganger bedre enn fysioterapauter!!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ultralyden har hjulpet med hoften min. Jeg har i flere år hatt problem med den ene hoften min, og ha ofte endt på krykker. Sist gang jeg endte på krykker var jeg med en fysioterapeut som brukte ultralyd som en del av behandlingen, og det er den beste behanlingen jeg har fått.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk til fysio og fikk ultralydbehandling når jeg hadde beinhinnebetendelse og for meg hjalp det!

Var veldig fornøyd med denne behandlingen :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...