Gå til innhold

Lisboa


Armonia

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om overnatting i Lisboa? Må være sentralt :)

Blir også glad for tips om "må få med seg" ting. Har vært i byen en gang før, men kun en dag, har derfor ikke sett så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neffi

Radison SAS ligger sentralt, og er et superduper fint hotell. Heller ikke så dyrt. jeg vet ikke helt hvilken prisklasse du er ute etter? Husker ikke hvor Radison ligger, akkurat, men søk på lisboa og Radison, så kommer nok massevis av alt. opp :)

Gå også til www.hotels.com, og søk etter hotell i Lisboa - der finner du billigste hotell med en gang. Fantastisk site - bruker den hver gang vi skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Vi bodde på Hotell Mundial. Det lå veldig sentralt, fine rom og fantastisk god frokost!!!

Hvis dere skal være der litt anbefaler jeg å ta toget til Cascais :) I Lisboa er

borgen er verdt et besøk! Ellers gikk vi stort sett over alt for å se mest mulig :)

På Lisboa sin hjemmeside kan du lese finne mye info (kanskje har du vært der allerede...)

Jeg ble ikke så veldig imponert over maten der dessverre, men på Hard Rock ble vi aldri skuffet ;)

Misunner deg turen! Vil gjerne dit igjen ;) God Tur!!!

Endret av mowgli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tid, burde dere ta en togtur til Sintra utenfor Lisboa,en veldig hyggelig liten by med et vanvittig slott. Ellers er Lisboa en utrolig flott by, med sine ulike, særpregede bydeler. Spesielt koselig er det å ta trikken opp til borgen, hvor man har utsikt over hele havna og hele byen. Og så MÅ dere besøke det fantastiske akvariet, som jeg tror er Europas største. Det er heller ikke langt til noen flotte strender utenfor Lisboa, men husk at de ikke har golfstrømmen, så vannet er iskaldt (Jeg tror 15-16 grader da vi var der midt i juli).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i Lisboa er jo aldeles fantastisk!!! Masse deilig stekt fisk, med kaldt øl og pommes strips og salat.

-Castelo Sao Jorge

-Alfama-området

-REis ut til Sintra

-Gå rundt oppi Bairro Alto(restauranter og natteliv)

-Kost på dere en tur på en ordentlig FADO-restaurant. Fado er nasjonalmusikken i Portugal og er veldig vakkert. Vi var på Cafe Luso i bydelen Bairro Alto. Fado-resturantene blir ofte karakterisert som turistfeller, fordi du det som oftest er spiseplikt og maten er litt dyrere, men det er en stor opplevelse. Vi var på det siste kveldshowet på Cafe Luso, som ikke er ment for turister.

-Ta disse tretrikkene, det knirker og knaker på vei opp de bratte bakkene. Det var en av trikkene som gikk fra en plass i sentrum, opp til Castelo Sao Jorge, ned til sentrum og opp til Bairro Alto/Chiado-områdene. Husker ikke nr på trikk, men det står i guideboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...