Gjest Utlogget Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Er det noen her som har sluttet på cipralex og fått økt angst/uro/nedstemthet etterpå? Jeg tok min siste cipralex for litt over en uke siden, etter nedtrapping. Gikk veldig bra de første dagene, men nå sliter jeg. Jeg er urolig hele tiden, har angst, er nedfor, har mistet matlysten, har problemer med søvn. Jeg greier ikke å være glad og ingenting er gøy. Er dette noe som går over eller må jeg begynne på cipralex igjen?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #2 Skrevet 26. juni 2006 Har noen her hatt noen problemer med å begynne igjen etter å ha sluttet? Trapper dere opp igjen som første gangen`?
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #3 Skrevet 26. juni 2006 Det er ganske vanlig å få disse bivirkningene når man slutter brått på SSRI-preparater. Har du kuttet dem helt ut? Har du kuttet dem ut med tillatelse av legen? Man skal aldri slutte uten å snakke med lege først, og som regel skal man trappe ned. Nettopp pga. de bivirkingene du nevner. Ring til legen din, du. Vi er ikke leger her inne vettu.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #4 Skrevet 26. juni 2006 Takk for svar:) Jeg snakket med legen før jeg trappet ned, og han sa jeg skulle trappe ned over en periode på 2-3 uker. Og det har jeg gjort. Han har ferie nå, så jeg får ringe ham når han kommer tilbake. Og jeg er klar over at dere ikke er leger, jeg var bare ute etter andres erfaringer med å slutte med antideprissiva.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Takk for svar:) Jeg snakket med legen før jeg trappet ned, og han sa jeg skulle trappe ned over en periode på 2-3 uker. Og det har jeg gjort. Han har ferie nå, så jeg får ringe ham når han kommer tilbake. Og jeg er klar over at dere ikke er leger, jeg var bare ute etter andres erfaringer med å slutte med antideprissiva. ← Jeg har ikke slutta på Cipralex, men andre SSRI-preparater, og det var ikke noe gøy, nei. Fikk alle bivirkninger som da jeg begynte på dem, samt noen flere. Økt angst og uro blant annet. Men det gikk over etter noen ukers tid. Det er signalstoffer man roter med her, så det tar jo litt tid før kroppen stabiliserer seg igjen. Personlig har jeg et mye bedre liv uten medisiner, så jeg skal ikke tilbake til det livet jeg levde mens jeg gikk på dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå